Snifferen op een Unmanaged Switch

Pagina: 1
Acties:

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 15:34

Lagune

Its time for warp

Topicstarter
Ik heb misschien een unusual vraagje :
Ik heb zo'n low budget switch met 1 uplink poort erop
Volgens de gebruiksaanwijzing is het mogelijk om een hub aan die poort te hangen
Nou wil ik dus (al) het netwerkverkeer snifferen , heb een uitstekende sniffer (DSSpro)
En mijn vraag is dus als ik de snifferpc op een hub hang en die op de uplink poort stop , zie ik dan al het netwerkverkeer ?
Ik dacht zelf van niet maar ik dacht ik kan het altijd vragen , misschien hebben jullie ideeën of zeggen jullie gewoon hang alles op 1 hub of koop een manageable switch

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, zoals je zelf al denkt werkt dat niet zo, omdat de uplink-poort nog steeds alleen maar verkeer krijgt dat ofwel broadcast is, ofwel unicast voor stations die eerder vanaf die poort verkeer hebben veroorzaakt. Het enige bijzondere aan een UTP-uplink-poort is dat deze een MDI is (straight-through) i.p.v. een MDI-X (crossed.
Sniffen aan een switch vergt dat er een mogelijkheid is om een van de poorten expliciet voor dit doel te configureren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op donderdag 23 augustus 2001 21:34 schreef babylon5 het volgende:
Ik dacht zelf van niet maar ik dacht ik kan het altijd vragen , misschien hebben jullie ideeën of zeggen jullie gewoon hang alles op 1 hub of koop een manageable switch
Maakt niet uit.. je kan gewoon al het verkeer sniffen.. MITSSSSS je een sniffer hebt die met ARP poisoning aan de gang kan.. dus ettercap of andere soortgelijke sniffers. Daarmee kan je gewoon sniffen op een willekeurige bak aan de switch.

Hier stond een hele oude sig.