[KPN] Trage WiFi ondanks SuperWiFi punten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-05 21:02
Sinds vorig jaar maart ben ik verhuisd en heb op het andere, tijdelijke adres een abonnement bij KPN afgesloten voor internet en tv.

Bij het afsluiten heb ik ervoor gekozen om (gratis) twee SuperWiFi punten erbij te bestellen i.p.v. korting op het abonnement. Dit heb ik gedaan met de wetenschap dat mijn werkplek, die afhankelijk is van een internet-verbinding, noodgedwongen op de 2de verdieping (zolder) is terwijl het internet-modem (KPN Box 12) in de meterkast op de de begane grond is.

Sinds de laatste software/firmware update hoeft het 1ste SuperWiFi punt niet meer met en UTP kabel fysiek aan het modem vast te zitten. Dat SuperWiFi punt heb ik verplaatst en hangt nu buiten de meterkast op de gang op de begane grond. Het lampje brandt groen, ten teken dat de verbinding goed/excellent is.

Het 2de SuperWiFi punt staat op de overloop. Hiervan brandt het lampje oranje ten teken dat de verbinding matig is. Ik heb al van alles geprobeerd om de verbinding te verbeteren. Reset, verplaatsen, etc.

Zelfs als ik het 1de SuperWiFi punt op de begane grond en het 2de SuperWiFi punt op de 1ste verdieping in elkaars zicht plaats op z'n 2,5 meter afstand blijft het lampje op het 2de SuperWiFi punt oranje branden (het la,pje op het 1ste SuperWiFi punt brandt groen).

Is de kwaliteit van de SuperWiFi punten zo slecht dat over een afstand van 3 meter het signaal zo erg afneemt dat het 2de punt nog maar een matig signaal ontvangt?

Bedrading trekken is helaas geen niet mogelijk, anders had ik dat wel gedaan.

Wat kan ik zelf nog doen om het signaal van het 2de SuperWiFi punt te verbeteren?
Kan een monteur van KPN hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ken het spul niet maar kun je zien hoe of waarmee de app verbonden is?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
Het versterken van een wifi signaal zorgt altijd voor kwaliteitsverlies. Nu je de eerste niet meer met een kabel aansluit wordt die dus 2x versterkt.

Heb je het probleem nog steeds als je nummer 1 weer bekabeld aansluit op je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
vtpeters schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:56:

Bedrading trekken is helaas geen niet mogelijk, anders had ik dat wel gedaan.
Ik ga het toch maar vragen.

Je hebt helemaal geen loze leidingen?
Je hebt geen radiator buizen waar je een kabel langs krijgt?
Je hebt geen koof met standleiding waar je een kabel bij kan krijgen?
Je kan niet door de kruipruimte bij je achtergevel komen waar je buiten om achter een regenpijp een kabel kwijt kan?

Rede dat ik het vraag,. Je bent niet de eerste die aangeeft dat het absoluut onmogelijk is. En je bent niet de eerste waarbij het toch wel mogelijk was.

Eigen casus. Huis van binnen is af. Maar er was toen geen rekening met internet gehouden. Kan dus binnen niks doen.
Dus loopt er utp en fibra aan de buitengevel (vrij normaal in het Europa deel waar ik woon). Niet zo voor Nederland, weet ik. Maar mogelijkheden zijn er bijna altijd.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
We wonen tijdelijk (duur) gehuurd totdat we een andere woning hebben gevonden.

Bij vertrek moet ik de woning weer in 'originele' staat achter laten. Als een eventuele volgende huurder de (kleine) aanpassingen niet accepteert moet ik die allemaal weer verwijderen. En ik heb op mijn leeftijd geen zin in 'verbouwingen' die straks weer ongedaan gemaakt moeten worden.

Er zitten in verschillende ruimten enkele afdekplaatjes over aansluitpunten van loze leidingen, maar geen van die loze leidingen eindigt in de meterkast. Waar deze mogelijk wél eindigen is niet gedocumenteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door vtpeters op 16-03-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Duidelijk.

Zou bv een powerline adapter een mogelijkheid voor je zijn?

Ik vind het kiezen tussen 2 slechte dingen. En misschien is powerline adapters wel de minst slechte

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Inmiddels heb ik met hulp van de KPN een betere verbinding.

Dankzij een stopcontact bij de schakelaars voor de lamp in de hal en de buitenlamp kon ik het 1ste SuperWiFi punt 'om de hoek' in het trapgat ophangen.

Het 2de SuperWiFi punt heb ik op de overloop zo hoog mogelijk aan een muur boven een stopcontact opgehangen (wel vooraf gecontroleerd dat ik niet in een leiding boor).

Na een reset van het 2de SuperWiFi punt en weer 'aanmelden' op het lokale draadloze netwerk (via de WPS functie) werd na volledige herstart het lampje groen, ten teken dat de verbinding goed is.

De WiFi verbinding op zolder is sindsdien sterk verbeterd.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1