Raadsel , voeding , cpu , alles weer ok ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-10 15:53
Hallo allemaal,

Ik kreeg spontane shut down problemen. In het begin wat geflikker , toen reguliere shut downs, vrijwel altijd tijdens het bekijken van video. Dus mijn eerste gedachte was de al wat oudere 280x . Toevallig had ik ook nog wat geheugen over uit een ander systeem, wat ik er in gedaan had, 16gb ipv 8gb, dus die weer omgewisseld, weer shut down.

Omdat de kast toen nog open op zijn kant lag, zag ik dat alle lichtjes brandden, alle fans draaiden, behalve die van de cpu. Toen heb ik de 4 pools stekker verwisseld met de andere , en ging het weer beter maar nog steeds shut downs met de melding dat de oversurge protection werd ingeschakeld .

Stresstest gedaan met (OOCT) > OCCT , en shut down na 3 minuten. Nieuwe PSU besteld via MP, deze kwam paar dagen later binnen, weer stresstest gedaan met OOCT , om een duidelijk voor en na te krijgen, en deze draaide het volledige uur. Er lijkt plots niets meer aan de hand. Iemand enig idee ? Of heeft dit ook gehad ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Specs van het systeem inclusief het merk en type van de voedingen?

Nieuwe voeding via Marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
Ja via marktplaats, maar heb die er nog niet in gehad omdat er dus geen probleem meer lijkt te zijn, wat ik vrij bizar vind. specs komen er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
Psu : corsair 500cx
Cpu: amd a8 3870k
gk: r9 280x sapphire
mobo: asus f1a55
mem : 2x8gb dd3 12800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:18
Geaard stopcontact ? Heb je een multimeter ? meet dan eens of je wel 230v hebt en geen 200v ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
MEN-O schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:24:
Geaard stopcontact ? Heb je een multimeter ? meet dan eens of je wel 230v hebt en geen 200v ofzo.
Goeie nog niet aan gedacht. Stopcontact is geaard, en multimeter pak ik zo, ik ga nu eerst even stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
deboerpp schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:10:
Ja via marktplaats, maar heb die er nog niet in gehad omdat er dus geen probleem meer lijkt te zijn, wat ik vrij bizar vind. specs komen er aan
Wat is het merk en type van die 'nieuwe' voeding?
Als die net zo oud is als de rest van het systeem dan verbaast het mij niets dat die een keer faalt.

[ Voor 28% gewijzigd door Uszka op 16-03-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
De voeding is inderdaad bijna net zo oud. Ik dacht ook dat hij faalde, maar nu lijkt alles het weer te doen, wat ik heel erg vreemd vind. Dit is de eerste keer dat een storing zomaar 'oplost' .
Maar goed, ik heb nu een bijna nieuwe voeding , 650w met nog 43maanden garantie voor weinig, mss tijd voor een upgrade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
deboerpp schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:16:
De voeding is inderdaad bijna net zo oud. Ik dacht ook dat hij faalde, maar nu lijkt alles het weer te doen, wat ik heel erg vreemd vind. Dit is de eerste keer dat een storing zomaar 'oplost' .
Zal niet voor lang zijn.
Maar goed, ik heb nu een bijna nieuwe voeding , 650w met nog 43maanden garantie voor weinig
Nog steeds nietszeggend. Wat is het merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
Pagina: 1