Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Mijn vriendin en ik zijn afgelopen jaren lekker bezig geweest met het verbouwen van onze woning.

En we zijn nu binnen helemaal klaar en wilde de buitenkant van onze woning laten stucen. Hierbij kwamen een paar punten naar voren waardoor de stucadoor ons adviseerde om eens te kijken voor de woning meteen aan de buitenkant te isoleren. De subsidie regeling van gevelisolatie ligt dit jaar rond de 38 euro de vierkante meter mits er een Rd waarde geplaatst wordt van 3.5 wat in ons geval een isolatie pakket betekend van 12 cm EPS.

De extra kosten hiervan zijn 50 euro per vierkante meter meer maar met de subsidieregeling is dat zeer aantrekkelijk.

Nadeel: we hebben al heel veel gedaan wat meer dan 1 jaar geleden is gebeurd en dus niet meer mag genomen worden in de subsidie regeling waarbij minimaal 2 maatregelen moeten worden getroffen.

Wat hebben we al gedaan:
- Overal vloerverwarming
- Dak zelf na geïsoleerd met 9 cm PIR platen.
- Al het glas vervangen door nieuw HR++ glas
- Vloer isolatie met 10cm PUR (vorig jaar januari uitgevoerd.
- Warmtepomp (1,5 jaar geleden, subsidie aangevraagd)
- Zonnepanelen ( 4 jaar geleden en 1,5 jaar geleden uitgebreid, beide BTW terug gevraagd.

Om in aanmerking te komen voor de ISDE subsidie moet ik dus nog een extra maatregel treffen die onder de regeling valt of ik moet enorm gaan sjoemelen met de datums op een factuur en betaal bewijs. Dat laatste wil ik natuurlijk niet.

Dus meest verstandig oplossing is dus nog een maatregel te treffen die het liefst niet te veel kost.

Gezien de oppervlakte van 150 m2 gaat het om een aanzienlijk bedrag van € 5700,- dus de extra maatregel mag wel wat kosten maar het liefst zo min mogelijk.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
warmtepompboiler is denk ik het goedkoopst. Of eigenlijk nog goedkoper: een Hewalex warmtepomp op een boilervat neerzetten (wel beetje flauw want heb je waarschijnlijk niet nodig). Punt is wel dat je die hewalex voor 1600 koopt en er 2400 ISDE op krijgt :-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Fr33z schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:40:
warmtepompboiler is denk ik het goedkoopst. Of eigenlijk nog goedkoper: een Hewalex warmtepomp op een boilervat neerzetten (wel beetje flauw want heb je waarschijnlijk niet nodig). Punt is wel dat je die hewalex voor 1600 koopt en er 2400 ISDE op krijgt :-0
Die warmtepompboiler moet wel geplaatst worden door een bedrijf om subsidie te krijgen he ;)
Momenteel heb ik al een boilervat staan die gekoppeld is aan de wamtepomp dus een warmtepompboiler is niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Geen idee wat een isolerende deur kost, maar daar zit 150 euro per m2 subsidie op.
Misschien eens het kijken waard.

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Wat ik zo nog kan uitzoeken: mijn boilervat heeft nog een tweede spiraal voor zonnewarmte. Hoe zit daar de subsidie dus voor? Gaat dat alleen per set inclusief vat? Ik heb ruimte op de garage om die panelen kwijt te kunnen en het vat staat recht naast de garagemuur. Bijkomend voordeel: dat heeft echt toegevoegde waarde.

@da_stiech deuren zijn allemaal al vernieuwd en de voordeur was een eigen design. Achterdeur zijn twee tuindeuren met veel glas. Ook 2 jaar oud.

Edit: al gevonden: De zonneboiler is een nieuw product en is dus geen tweedehands / gebruikt product en bestaat uit collectoren en een boilervat. Moet dus inclusief vat zijn.

Morgen eens het installatiebedrijf bellen die de warmtepomp heeft geplaatst ook. Want ik zie dat die zonneboilers wel een hele dikke subsidieregeling hebben ook.

Een Hewalex 300-3f-ms zonneboiler kost 5 euro meer dan de subsidieregeling. Dan komen alleen de installatie kosten er nog bij.

[ Voor 34% gewijzigd door Casejunkie op 16-03-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:56
bodemisolatie, 20 euro per m2.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Vloerisolatie is al reeds toegepast. (geen subsidie aanvraag overigens op gedaan)
Bodem isolatie zelf vind ik niet fijn omdat ik makkelijk door de kruipruimte heen wil kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 19:48
Modulerende thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ik kan niet vinden of die onder de ISDE regeling valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 19:48
Casejunkie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:30:
[...]

Ik kan niet vinden of die onder de ISDE regeling valt.
Nee, sorry, dat is de SEEH die niet meer loopt. Haalde wat door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:34
Als je nu gewoon zonnecollectoren neemt met een vat.
In eerst instantie zet je vat in de garage of zo en sluit je waterleiding parallel aan met bestaande vat.
Uit mijn hoofd moet dat een jaar draaien voor de subsidie, daarna mag je er mee doen wat je wil.
Dus tegen die tijd verkoop je het vat zodat je weer wat meer ruimte in de garage hebt en sluit je de panelen aan op het bestaande vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
brambo123 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:00:
Als je nu gewoon zonnecollectoren neemt met een vat.
In eerst instantie zet je vat in de garage of zo en sluit je waterleiding parallel aan met bestaande vat.
Uit mijn hoofd moet dat een jaar draaien voor de subsidie, daarna mag je er mee doen wat je wil.
Dus tegen die tijd verkoop je het vat zodat je weer wat meer ruimte in de garage hebt en sluit je de panelen aan op het bestaande vat.
Ja dat is een oplossing, of het huidige vat gewoon vervangen. Vat is opzich best snel vervangen.
Morgen eens met de installateur bellen of we een creatieve oplossing kunnen bedenken. Die vaten zijn niet heel goed koop namelijk en zonde om het huidige vat om te gaan bouwen tot een bbq ofzo. Of als buffervat in te gaan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:34
Drinkwaterboiler zit meest ook emaille binnenlaag in, is niet heel handig als bbq denk ik :P
Maar denk dat die vaten op marktplaat ook wel wat opleveren, zeker als ze maar paar jaar oud zijn.

Soms gewoon creatief zijn inderdaad.
Heb zelf een aantal jaar geleden zonnecollectoren genomen zodat ik meteen boiler had voor mijn warmtepomp.
Kon er goedkoop aan komen waardoor collectoren er eigenlijk gratis bij waren.
En dan ook meteen 500L hygiëne boiler 8)
Keurig geïnstalleerd door mijn werkgever :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Casejunkie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Die warmtepompboiler moet wel geplaatst worden door een bedrijf om subsidie te krijgen he ;)
Momenteel heb ik al een boilervat staan die gekoppeld is aan de wamtepomp dus een warmtepompboiler is niet handig.
De hewalex is een losse kop zonder vat. Dus als je nog een spiraal over hebt zou je dat kunnen gebruiken. https://dawi.eu/product/hewalex-warmtepomp-30kw-ka17678/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Murkmans schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:21:
[...]

De hewalex is een losse kop zonder vat. Dus als je nog een spiraal over hebt zou je dat kunnen gebruiken. https://dawi.eu/product/hewalex-warmtepomp-30kw-ka17678/
Vraag staat al bij het RVO uit of ik nog een keer een warmtepomp subsidie mag aanvragen. Krijg ik binnen 3 dagen een reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Casejunkie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:40:
[...]

Vraag staat al bij het RVO uit of ik nog een keer een warmtepomp subsidie mag aanvragen. Krijg ik binnen 3 dagen een reactie op.
dat zou 100% moeten kunnen volgens de regeling, dus ben benieuwd naar hun antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Net met de installateur gebeld.

Hij komt 26 april langs voor de offerte. (heel raar, hij kon niet eerder, iets met dat het heel druk is momenteel met aanvragen voor zonnepanelen en warmtepompen)

Hij heeft al eerder met het bijltje gehad, en gaat een offerte voor de hele set maken zodat we de subsidie krijgen en verrekend vervolgens een korting omdat het boilervat al aangesloten staat.

Pagina: 1