Kristalelement upgraden voor een Magnetodynamisch element

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepo98NL
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-03-2022
Hallo,
Online kwam ik een upgrade tegen voor de Lenco LS-50, waar ik erg in geïnteresseerd ben. Nu had ik nog een aantal vragen die ik niet uit het forum kon halen, dus bij deze hoop ik dat iemand mij hier verder kan helpen.

Het standaard kristalelement wil ik upgraden door een megnetodynamisch exemplaar, namelijk de Audio Technica AT-3600L.
Nou is mijn vraag; Kan ik het element zo omwisselen en een externe RIAA pre amp aansluiten? Of moet ik intern nog iets aanpassen? Of bestaat er een interne RIAA amp die ik kan gebruiken?

Hier onder heb ik een screenshot van het forum wat ik had gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iyfvcnf0bMvCq7pFWejH75yxFNc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R9iO4DCWd3wN5Pyfuy40Ka4F.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:24
Het is zinniger om iets meer uit te geven aan een draaitafel met instelbare naalddruk en dwarsdrukcompensatie. Dan heb je veel meer mogelijkheden voor montage van verschillende elementen. Ik zou aan deze draaitafel niet veel uitgeven..

[ Voor 11% gewijzigd door Roderiktweaker op 16-03-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepo98NL
Snap ik! Maar de platenspeler heb ik heel goedkoop kunnen overnemen. Naald druk is instelbaar, alleen geen dwarsdrukcompensatie.

Een AT3600 heb je al voor €25,00 en kan ik later op een betere platenspeler zetten. Ik dacht dat dit voor een laag bedrag een goede upgrade zal zijn?

Alleen weet ik niet of het werkt als ik de interne versterker van het kristalelement omzijl, en een externe phono versterker aansluit met het nieuwe AT element.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
kepo98NL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:10:
Maar de platenspeler heb ik heel goedkoop kunnen overnemen.
Was deze gratis dan? ;) Zonder gekheid… Ik ben minder thuis in platenspelers maar ken het merk Lenco wel. Het is ultra-budget spul. Mijn advies zou zijn om je platenspeler een tijdje te gebruiken om te ontdekken of vinyl iets voor je is. En zo ja, een serieuze upgrade doen en een andere speler kopen. De Lenco upgraden lijkt mij weinig zoden aan de dijk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepo98NL
Zo goed als!
Wat ik wil doen is dus wel mogelijk?
(toevoeging; naald is aan vervanging toe, deze kost 10 euro... De upgrade AT3600 25)
Wat is een goede betaalbare upgrade? Zelf zag ik de Argon TT, maar hier kon ik weinig over vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door kepo98NL op 17-03-2022 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 22:16
Ik zou het gewoon proberen. Je kunt er je geen buil aan vallen. Een phono-pre heb je toch nodig en zo'n element van € 25 kun je altijd weer hergebruiken als je een betere platenspeler koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:24
kepo98NL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:10:
Snap ik! Maar de platenspeler heb ik heel goedkoop kunnen overnemen. Naald druk is instelbaar, alleen geen dwarsdrukcompensatie.
Ik was in de veronderstelling dat de naalddruk niet instelbaar was en dat het contragewicht er voor de sier opzat. In beide gevallen zou een naalddruk weger uitsluitsel kunnen bieden.
Pagina: 1