Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
Hallo,

al meerdere keren heb ik voorgehad dat mijn Lumix DCFZ82 zeg maar blokkeert . ik krijg de melding op het display zet het toestel uit en schakel het terug aan ! dus het beeld blijft maar foto's nemen kan niet meer .Na het uit schakelen en terug inschakelen doet hij het weer .Ik heb de indruk , dat ik het voorheb , dat ik meerder foto's kort na elkaar neem ...ik gebruik het meestal om vliegtuigen te spotten , bij landing en opstijgen zoom je in of uit en maak je snel 5-6 foto's na elkaar .

ik heb gemaild naar CameraNu ...en dei weten het niet .

wie heeft dit ook al voorgehad en wie weet raad

grt,

françois

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Volgens Panasonic zelf

http://eng-ca.faq.panason...panasonic-lumix-cameras."
Please turn camera off and then on again.

This message is displayed when the lens has stopped operating normally or when the camera is not operating properly.

Turn the camera off and on. If the message is still displayed, Contact an Authorized Panasonic Service center.
Het zegt niet veel maar contact opnemen met een Panasonic service center lijkt logisch.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
@51FRANCOIS: Ik heb je titel even wat duidelijker en minder schreeuwerig gemaakt.
Zou je ons ook kunnen laten weten wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt? Dat maakt het een stuk makkelijker om te helpen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
Hallo Wormaap,

buiten uit en aanzetten, de batterij even verwijderen en de sd kaart ...kan je zelf niets doen denk ik , zelf gaan sleutelen is niet te doen volgens mij , denk eerder meer schade aanrichten.Op internet is er niets over te vinden ,heb al meerdere zoek items ingevoerd en niets !! ik heb nu een mail gestuurd naar een service centrum dat o.a. voor panasonic werkt , vorig jaar had ik een probleem met de aan/uit schakelaar ...dus ik mailde naar Panasonic zelf , maar die verwezen mij door naar dat service centrum .Denkelijk doet Panasonic niets zelf ,buiten hun site en hun toestellen aanprijzen .Ik stuurde ook een mail naar CameraNu waar ik de Lumix kocht en die weten het ook niet ,dus die verkopen ook alleen en daar stopt het dan ..denk ik dan , dus geen service,geen tips jammer toch .

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

51FRANCOIS schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:49:
vorig jaar had ik een probleem met de aan/uit schakelaar ...dus ik mailde naar Panasonic zelf , maar die verwezen mij door naar dat service centrum
Dat doen alle cameramerken volgens mij wel. Die service centra zijn wel opgeleid en gecertificeerd om camera's van die merken te repareren. Gewoon de aangeboden weg bewandelen dus. Verkoper is er alleen om gebruik te maken van garantie.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
hallo,

dit kreeg ik van een service center easy repair in Belgie ,die zeker een 10 tal merken opvolgt om herstelling te doen ...

Doordat de lens blokkeert, krijg je deze melding. Waarschijnlijk zit er stof/zand tussen de delen van de lens die over elkaar schuiven.
Soms is het probleem verholpen door zelf een beetje aan de lens te trekken als die uit het toestel komt.
Hopelijk is het probleem hiermee verholpen

stof en zand zouden mij echt verbazen,ik draag te veel zorg voor mijn toestel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
hoi,

vandaag richting Oostende om een vliegtuig te spotten dat onderhouds vlucht ? deed .

ik heb het probleem weer voorgehad, had enkele opnames in burst gedaan ....dus afdrukken,houden en 10-15 foto's vliegen erdoor ....dus weer moeten uitschakelen en inschakelen ....tijdens het afdrukken zoom je ook soms wel

.Heb nu de batterij , de sd kaart eruit gehaald een andere sd kaart geplaatst en een rest gedaan ,wat dus naar fabrieks instellingen zou zijn ....ik moest wel nadien geen taal instellen en geen datum ? is het dan wel een totale reset .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
Camera verzonden naar easyRepair , een erkent service center van Panasonic ...men heeft nu volgens zij schrijven de complete lens unit vervangen . ...dus testen ,afwachten en hopelijk is het opgelost. op de bon staat VXW1702 lensunit fz72 , lens compleet vervangen en herafregelen ............
Pagina: 1