Incorrecte adviesprijzen videokaarten in nieuwsartikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:20
@Xtuv in nieuws: Prijzen videokaarten dalen verder en beschikbaarheid neemt vooral bij... kloppen de adviesprijzen niet (en de getoonde procentuele verschillen dus ook niet), dit zijn de oude prijzen welke inmiddels zijn verhoogd door Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:17
Niet alleen dat, er dat wordt ook maar weinig duiding gegeven aan het feit dat in principe iedere Sku een eigen MSRP heeft.

Een door Nvidia aangegeven MSRP is in principe alleen van toepassing op hun FE kaarten, tenzij er geen FE model is, maar wel een MSRP, in dat geval is het MSRP van toepassing voor de laagst gepositioneerde modellen.

Idem voor AMD en hun reference kaarten.

Als voorbeeld, de ene 3080 is de andere niet, waar de FE 3080 momenteel een MSRP van €759 lijkt te hebben voor EU, terwijl de MSRP's voor Board partner kaarten die je in de winkel ziet liggen vaak al snel hoger liggen, echter het artikel lijkt deze allemaal te vergelijken met de 3080 FE, terwijl het handiger zou zijn te vergelijken met het MSRP van de specifieke kaart wanneer je wil duiden hoe groot het verschil tussen MSRP en straatprijs is per kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:23
@XhaiKhaL Ik heb de introductieprijzen gebruikt, maar die zijn inderdaad stilletjes aangepast. Ik heb een nieuwe uitdraai gemaakt met de aangepaste cijfers.

@Dennism Voor de duidelijkheid heb ik erbij gezet dat de adviesprijzen voor de FE's en referentiemodellen gelden.