Omdat mijn huidige setup al 5-6 jaar oud is en mijn HDD en SSD(1 van de 2 SSD's heb ik ik al vaarwel moeten zeggen) nog ouder wil ik gaan upgraden.
Mijn huidige setup :
pricewatch: Phanteks Eclipse P300A kast
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe graag een beetje gamen : Doom(eternal) , League of Legends. En van de zomer met mijn DJI MINI2 drone wat beelden editten met Davinci Resolve
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1300 euro. Ik wil nog wachten met videokaart daar deze een daling gaan inzetten(hopelijk)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Phanteks Eclipse P300A Als daar nieuwe generatie GPU in passen en anders advies voor een kast met voldoende ruimte en goede cable management, Monitor(zie huidig) en nu nog mijn GTX1070
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik krijg van een vriend een M.2 SSD 512GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Als neig ik wel naar AMD .. geen idee waarom eigenlijk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige setup is redelijk stil. De kast resoneert wat trillingen maar stoort niet .. Kan beter
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Er is veel gaande op Hardware gebied en ik weet eigenlijk niet wat nu goed is voor het bedrag waar ik voor wil gaan (die 1000euro zonder GPU en die 1300 zou dan incl gpu moeten zijn.
De 32GB ram heb ik gekozen vanwege Star Citizen en Davinci Resolve waar het advies 32GB is.
Ook weet ik niet of het moederboard voor wel of niet overclocken is en of ik ook af zou kunnen met een pricewatch: ASRock B550 Phantom Gaming 4 . Ofwel Goedkoper mag altijd
GPU zat ik naar de pricewatch: ASUS Dual GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB te kijken.
Mijn huidige setup :
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-7500 Tray | € 178,73 | € 178,73 |
| 1 | Moederborden | MSI B250 PC Mate | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | MSI Optix MAG341CQ Zwart | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 64,90 | € 64,90 |
| Totaal | € 842,63 | |||
pricewatch: Phanteks Eclipse P300A kast
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe graag een beetje gamen : Doom(eternal) , League of Legends. En van de zomer met mijn DJI MINI2 drone wat beelden editten met Davinci Resolve
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1300 euro. Ik wil nog wachten met videokaart daar deze een daling gaan inzetten(hopelijk)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Phanteks Eclipse P300A Als daar nieuwe generatie GPU in passen en anders advies voor een kast met voldoende ruimte en goede cable management, Monitor(zie huidig) en nu nog mijn GTX1070
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 360,98 | € 360,98 |
| 1 | Moederborden | ASRock X570 Phantom Gaming 4 | € 144,90 | € 144,90 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 119,90 | € 239,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 870 Evo 2TB | € 228,94 | € 228,94 |
| Totaal | € 1.104,52 | |||
Ik krijg van een vriend een M.2 SSD 512GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Als neig ik wel naar AMD .. geen idee waarom eigenlijk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige setup is redelijk stil. De kast resoneert wat trillingen maar stoort niet .. Kan beter
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Er is veel gaande op Hardware gebied en ik weet eigenlijk niet wat nu goed is voor het bedrag waar ik voor wil gaan (die 1000euro zonder GPU en die 1300 zou dan incl gpu moeten zijn.
De 32GB ram heb ik gekozen vanwege Star Citizen en Davinci Resolve waar het advies 32GB is.
Ook weet ik niet of het moederboard voor wel of niet overclocken is en of ik ook af zou kunnen met een pricewatch: ASRock B550 Phantom Gaming 4 . Ofwel Goedkoper mag altijd
GPU zat ik naar de pricewatch: ASUS Dual GeForce RTX 3050 OC Edition 8GB te kijken.