Afterpay stuurt geen rekening?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Durf het bijna niet hardop te zeggen... Maar ik heb een tijd geleden een game gepre-ordered en gekozen voor betaling via Afterpay. Een maand geleden is de game geleverd. Maar de rekening van Afterpay kwam niet. Inmiddels een maand verder en nog steeds niks! Ook bij inloggen bij Afterpay wordt de hele rekening nergens genoemd.

Iemand hier ervaringen mee? Kan het zijn dat deze factuur ergens tussen wal en schip geraakt is en ik dus mazzel heb? Of kan het zijn dat ik straks in één keer de rekening krijg en met een beetje pech direct herinneringen erachteraan met extra kosten?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:56
Wat zou je doen als de factuur 2x zo hoog zou zijn of je deze dubbel zou ontvangen?

Inderdaad, dan zou je direct aan de telefoon hangen.

Dit heeft niets met mazzel te maken. Hoewel ik niet denk dat er gelijk kosten opgezet worden (dat vereist sowieso een factuur) kan je dat in ieder geval voorkomen door even contact op te nemen met de verkoper.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kan je de rekening later alsnog gepresenteerd krijgen: ja, uiteraard, je bent de winkel nog steeds geld verschuldigd dus als ze dat opeisen hebben dan moet je nog steeds betalen. Daar kunnen ze natuurlijk geen 80 jaar mee wachten, naar mijn weten zit er op een consumentenaanschaf een verjaringstermijn van 2 jaar. Dus als ze hier over anderhalf jaar mee komen moet je gewoon betalen.

Herinneringen er achteraan: dat is niet anders dan normaal. Als je te lang wacht met betalen nadat ze hebben aangegeven dat je moet betalen kunnen ze aanmaningen sturen en als je daar niet op reageert kunnen er extra kosten komen, niet anders dan normaal. DIe voorwaarden voor extra kosten zijn wettelijk geregeld dus ze kunnen niet ineens een rekening sturen plus direct extra kosten, enkel omdat zij hier zelf te laat mee zijn.

Ik ben het trouwens wel eens met @Drardollan. Nog los van de morele verplichting, het feit dat ze over anderhalf jaar nog steeds langs kunnen komen terwijl ik de details dan al weer vergeten ben zou mij zelf vervelend lijken.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 16-03-2022 09:26 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-06 22:06
Eerlijkheid duurt het langst. Gewoon even contact opnemen, afhankelijk van de winkel krijg je soms ook nog een bedankje.

Chookity-pok

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Food for thought. Dank mensen. Ga inderdaad even een belletje/mailtje wagen naar de winkel in kwestie.

Edit: Nou, belletje met de winkel was heel snel. Zij hebben het geld gewoon gehad van Afterpay... Er lijkt dus bij Afterpay iets mis gegaan. Gaan we die eens contacten.

Edit 2: Bende bij Afterpay.... Er gaat iets helemaal mis met deze betaling en de klantenservice komt er niet uit hoe dit nu gegaan is. Is doorgezet naar de back-office. Ik krijg bericht (of een rekening) als ze eruit zijn. (klanteservice medewerker mocht dit eigenlijk niet zeggen, maar hij ging er stiekem een beetje vanuit dat ze hier niet uit gaan komen en het bedrag gewoon bij Afterpay intern wordt afgeschreven en ik dus inderdaad mazzel heb... Voor Afterpay is het de moeite van het rechtzetten dan niet, kost ze onder de streep meer dan die hele factuur).

[ Voor 96% gewijzigd door kazz1980 op 16-03-2022 10:39 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:56
kazz1980 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:17:
Food for thought. Dank mensen. Ga inderdaad even een belletje/mailtje wagen naar de winkel in kwestie.

Edit: Nou, belletje met de winkel was heel snel. Zij hebben het geld gewoon gehad van Afterpay... Er lijkt dus bij Afterpay iets mis gegaan. Gaan we die eens contacten.

Edit 2: Bende bij Afterpay.... Er gaat iets helemaal mis met deze betaling en de klantenservice komt er niet uit hoe dit nu gegaan is. Is doorgezet naar de back-office. Ik krijg bericht (of een rekening) als ze eruit zijn. (klanteservice medewerker mocht dit eigenlijk niet zeggen, maar hij ging er stiekem een beetje vanuit dat ze hier niet uit gaan komen en het bedrag gewoon bij Afterpay intern wordt afgeschreven en ik dus inderdaad mazzel heb... Voor Afterpay is het de moeite van het rechtzetten dan niet, kost ze onder de streep meer dan die hele factuur).
Goed en netjes gehandeld, je morele kompas wijst gelukkig de goede kant op.

Ik zou nu verder geen actie meer ondernemen en zien wat er gebeurd, nu heb je wel mazzel als er niets volgt in mijn ogen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
kazz1980 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:17:
Er gaat iets helemaal mis met deze betaling en de klantenservice komt er niet uit hoe dit nu gegaan is.
Afhankelijk van wat je hebt gezegd en of je dat achteraf kunt aantonen kan het zijn dat je de betalingsdienst nu in schuldeisersverzuim hebt gesteld. Het komt erop neer dat je niet in de gelegenheid bent gesteld om je schuld te voldoen als je daadwerkelijk geen factuur hebt ontvangen en daarmee verspeelt een schuldeiser rechten zoals incassokosten.

Als je een factuur krijgt binnen twee jaar na aflevering, dan moet je die uiteraard wel betalen. Maar een tussentijdse verhoging van de kosten zal vermoedelijk niet opeisbaar zijn.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb ook ooit eens een Bose H700 met afterpay gekocht. Kreeg na 6 maanden factuur pas. Netjes betaald, niets aan de hand :-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Het gaat wel vaker mis bij Afterpay, als je (per abuis / expres) verkeerde gegevens invult. En de rekening gaat uiteindelijk naar de shop en consument door de transactie fee / verwerkingskosten. Die zijn niet mals bij AfterPay overigens, de shop krijgt altijd zijn/haar geld dat zit immers in de risico fees inbegrepen en is allemaal doorberekend.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53
Maar wat ik dan niet snap: Jij hebt de verplichting om binnen 14 dagen of 30 dagen te betalen.
Dan vindt ik niet dat een Afterpay nog eens een half jaar later met een factuur aan zou mogen komen.

Afterpay is wel vaker chaos inderdaad. Heb wel eens wat gekocht en retourgestuurd. Die retourzending was bij Afterpay niet goed verwerkt. Heeft nog heeft wat mailverkeer gekost om te voorkomen dat ik een boete moest gaan betalen omdat de uiterste betaaldatum verstreken was. Terwijl het hun fout was. Ik had alles netjes aangemeld en op tijd teruggestuurd.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

rimave schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:03:
Maar wat ik dan niet snap: Jij hebt de verplichting om binnen 14 dagen of 30 dagen te betalen.
Dan vindt ik niet dat een Afterpay nog eens een half jaar later met een factuur aan zou mogen komen.
Dit betaaltermijn gaat pas in vanaf factuurdatum, lijkt me?
Pagina: 1