Weer een IBM-Crash vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
He mensen ik heb een vraagje. Mijn HD gaf laatst zo'n smart warning. Alles goed en wel ik alles aangezien, en na een tijdje gaf ie de warning niet meer. Vandaag begon ie me toch te ratelen, en je raad het al, hd werd niet meer gevonden. Ik kopig als wat hd 3 uurtjes uitgelaten opnieuw ingestoken. Wat nu, gaat ie bij het zwarte scherm van win2000pro als je opstart alle fouten corrigeren, heeeel veel meldingen van bad sectors enzow. Duurde zo'n 2 uurtjes voordat ie uitgerateld was, ondertussen had ie alle badsectors-clusters, geef het beestje maar een naam, geerased. Dus kom ik in windows, hd maakt geen raar geluid meer. Zie nu overal op de hd van die mapjes staan met found.000 en daarin submapjes als dir0000.chk. En dan zie ik ook nog eens dat een aantal gig is vrijgemaakt. Nu staan in die mapjes mijn bestanden.

Nu vraag ik mij af, of deze hd nog wel te vertrouwen is... Of moet ik zo snel mogelijk een nieuwe aanschaffen?

bvd Joris

btw hdd >> IBM DTLA-307045

tremble and despair for i am power!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
een nieuwe
alles gaat zo heel snel weg..

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Welkom bij de DTLA 45Gb club.

And The Only One

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Ik heb nu die IBM drive fitness test gedaan, en daar de optie erase disk gedaan. Nu gaat ie alles wissen. Hierna geeft ie geen fouten meer aan. Is ie nu weer oki?

bvd Joris

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 22:53 schreef Diamon het volgende:
Welkom bij de DTLA 45Gb club.
En welkom bij de "Ik begrijp SMART niet dus ik negeer het gewoon" Club.

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Jaja, weet dat het een waarschuwing is, maar ik kan hem moeilijk terug sturen, want je kan er op dit moment geen fout aan ontdekken.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 15:24 schreef Rush het volgende:
Jaja, weet dat het een waarschuwing is, maar ik kan hem moeilijk terug sturen, want je kan er op dit moment geen fout aan ontdekken.
SMART trips worden opgeslagen in je drive en gerapporteert vanaf de drive. Dat kan de fabrikant dus direct zien. Daarmee ziet die dus ook dat er wat mis is.
Terugsturen voor garantie dus. Klacht: SMART failure.
Pagina: 1