O11D XL 2x usb 3.2 gen1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-04 21:46
Hi all,

Ik heb mijn build onlangs omgebouwd in een O11D XL. De kast bevalt me erg goed, maar ik loop wel ergens tegenaan. Voor de front USB connectors, zitten er 2 19 pins kabels in de kast. Dat zijn usb 3.2 gen1 kabels. Nou heb ik op mijn Asus Rog Strix 570X Gaming-E maar 1 zo'n connector. Het is me gelukt om via Amazon een splitter kabel te kopen, maar als ik die gebruik, geven de front USB poorten alleen nog maar stroom door, maar geen data.

Nu moet ik dus kiezen uit 1 kabel aansluiten, waarmee ik 2 vol functionerende front usb poorten heb en 2 die niks doen. Of ik sluit de splitter aan, dan heb ik 4 poorten die stroom doorgeven, maar geen data. Ik vind het erg vreemd dat zo'n populaire case dit issue heeft. Voor zover ik kan vinden, zijn er maar weinig moederborden met meer dan 1 van deze connectors en je wil toch graag al je usb poorten kunnen gebruiken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Kan geloof ik niet.
Je moet een interne usb hub gebruiken of een extra pci(e) usb kaart met interne connector en daar dan de connector van de kast op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Je kunt ook een verloopje gebruiken van de USB 3.2 Gen2 connector op het moederbord naar een 19-pin USB 3.0 header, zijn op ebay wel te vinden (let op, ze zijn er ook in een versie de andere kant op):

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/bMoAAOSw8xRfGBBc/s-l1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
HStyles schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:33:
Kan geloof ik niet.
Je moet een interne usb hub gebruiken of een extra pci(e) usb kaart met interne connector en daar dan de connector van de kast op aansluiten
Ik heb gezocht, maar kan geen interne hub vinden voor deze connector. Blijft toch vreemd, dit is een erg populaire case, dan verwacht je dat dit soort issues door meer mensen worden ondervonden en dag er een oplossing voor komt. Maar kan echt niet vinden hoe

[ Voor 3% gewijzigd door Mediokas op 16-03-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Nielson schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:47:
Je kunt ook een verloopje gebruiken van de USB 3.2 Gen2 connector op het moederbord naar een 19-pin USB 3.0 header, zijn op ebay wel te vinden (let op, ze zijn er ook in een versie de andere kant op):

[Afbeelding]
Dit zou kunnen, maar dan verlies ik mijn usb-c poort op m'n front panel. Want mijn moederbord heeft 1 van die connectors en die is in gebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Mediokas schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Ik heb gezocht, maar kan geen interne hub vinden voor deze connector. Blijft toch vreemd, dit is een erg populaire case, dan verwacht je dat dit soort issues door meer mensen worden ondervonden en dag er een oplossing voor komt. Maar kan echt niet vinden hoe
Dit is niet vreemd en als je een beetje gebruik van google maakt kom je tig van forums tegen met deze vraag en dit probleem.
Er zijn tal van moederborden met maar 1 van deze aansluiting. Je zal toch echt een PCIE > USB kaart moeten gaan halen om gebruik te maken van de 2e aansluiting op je kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
HStyles schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Dit is niet vreemd en als je een beetje gebruik van google maakt kom je tig van forums tegen met deze vraag en dit probleem.
Er zijn tal van moederborden met maar 1 van deze aansluiting. Je zal toch echt een PCIE > USB kaart moeten gaan halen om gebruik te maken van de 2e aansluiting op je kast.
Ik had wel degelijk wat moeite om oplossingen te vinden, maar goed. Het zal inderdaad wel een pci kaart moeten worden. Ik kan ook geen ander x570 bord van AMD vinden dat wel 2 van deze aansluitingen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 15:37

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Mediokas schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Ik had wel degelijk wat moeite om oplossingen te vinden, maar goed. Het zal inderdaad wel een pci kaart moeten worden. Ik kan ook geen ander x570 bord van AMD vinden dat wel 2 van deze aansluitingen heeft
Volgens mij hebben veel Gigabyte x570 moederborden dat wel?
Of ik snap het niet 8)7
pricewatch: Gigabyte X570 AORUS ELITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
Baakster schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:05:
[...]

Volgens mij hebben veel Gigabyte x570 moederborden dat wel?
Of ik snap het niet 8)7
pricewatch: Gigabyte X570 AORUS ELITE
Dat zou kunnen inderdaad, ik zoek specifiek een Asus bord. Ik heb een build met veel RGB en alleen maar Corsair en Asus producten. Daardoor kan ik alle RGB met Icue bedienen. Ben dus merkgebonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Als je genoeg ruimte in je kast hebt zou je ook een interne USB 3.0 hub kunnen plaatsen. Het aanbod is vreemd genoeg best laag, maar Sabrent heeft er iig eentje, hoewel je met een PCIe kaartje mogelijk goedkoper uit bent:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71JA7k6zPeL._AC_SL1500_.jpg
Pagina: 1