Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cakedev
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-05 16:39
Al een hele tijd heb ik problemen met mijn Android TV. Het heeft een tijd geduurd voordat ik de oorzaak heb weten te vinden. Nu denk ik ontdekt te hebben wat dit veroorzaakt en ben ik benieuwd of anderen eenzelfde ervaring hebben.

Nadat ik een aflevering via de NPO start heb gekeken en ik vervolgens switch naar een andere app e.g. YouTube Netflix of iets anders geven deze streaming diensten zwart beeld. De video’s spelen nog wel af want ik hoor nog wel het geluid van het filmpje.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Android versie 8.0.0
Philips PH7M5596

Het vreemde van de situatie is dat het uitzetten van de tv het probleem niet lijkt op te lossen. Verder valt mij op dat de ambilight van mijn tv ook aan blijft staan. Na X tijd crashed de complete tv en start android tv opnieuw op. Vervolgens werkende andere applicaties weer net zolang tot ik weer iets kijk in de NPO start app. Het voelt heel raar dat een app dit kan veroorzaken maar ik kan dit consistent reproduceren.

Kortom: ik ben opzoek naar andere mensen met een Philips tv met geïntegreerde Android tv om te bepalen of dit een probleem met mijn tv is of een algeheel probleem waar meer mensen tegenaan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Jij bent letterlijk de enige online die ooit de woorden "Philips PH7M5596" zei: https://www.google.com/se...AoAEBwAEB&sclient=gws-wiz

Wat is het model wat je hebt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb jij dit alleen met de NPO app of ook met de Youtube /Neflix app als je daarna switcht naar bijvoorbeeld de NPO app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cakedev
@True Wauw apart ik heb dit overgenomen uit het menu van de TV, ik heb het nog even nagezocht op de factuur en het gaat om de: Philips 50PUS7303/12

@Rockvee2 Zodra ik tussen YouTube en/ of Netflix of elke andere app wissel doet het probleem zich niet voor. Het lijkt me dus ook iets wat ik op moet pakken met het NPO start team. Ik hoopte hier mensen te vinden met eenzelfde ervaring die hier misschien al contact over hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Heeft je TV iets van Quick Start of iets dergelijks? Dat zou ik even uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zou sowieso even kijken of je updates kunt binnenhalen, mijn pricewatch: Philips 43PUS8505 Zilver deed dat laatst ook niet automatisch.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cakedev
Mijn tv zit al op de nieuwste versie dus dit zal het probleem niet verhelpen.

@418O2 ik heb de instellingen in mijn tv even nagelopen. En ik heb niet iets soortgelijks kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incoboss
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-03 10:21
Hoi, Mijn Philips Oled 65OLED97312 en ook een 55"model heeft precies hetzelfde.
Is gewoon een ramp, ik kan het enkel herstellen door de TV stroomloos te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incoboss
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-03 10:21
Het gaat dus enkel mis met de NPO App, alle andere apps werken prima.
Ik kan dus de App starten, een aflevering starten en deze gewoon afkijken, maar niet de volgende aflevering want dan blijft het zoekcirkeltje oneindig draaien. TV uitzetten via de afstand bediening helpt niet, de TV reageerd nergens meer op en ook alle Zenders zijn niet meer te benaderen, ook een andere HDMi ingang werkt nu niet meer.
De enige oplossig is de TV stroomloos maken, waarna alles weer werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door incoboss op 28-03-2022 09:47 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AHulleman
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-04-2022
@Cakedev Wij hebben precies hetzelfde probleem met vastlopen na het gebruik van NPO start op onze Philips tv. Heel irritant, alleen de stekker eruit trekken helpt als wij weer terug willen gaan naar de gewone tv zenders. Wij hebben ook de nieuwste software update dus daar ligt het niet aan. Iemand een idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 10:05
Heel frustrerend probleem. Hier exact hetzelfde probleem. Zijn er al mensen die dit hebben kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De NPO app is een notoire herrieschopper helaas.
Overigens hoef je veel TVs niet uit het stopcontact te halen voor de herstart en kun je de aan/uitknop op de TV zelf ingedrukt houden voor een geforceerde herstart. Ik weet niet zeker of dat bij Philips ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puur
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 09:44
Hier exact dezelfde problemen. Bizar dat dit al zo lang een probleem is wat maar niet opgelost wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• puur
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 09:44
Ik heb het op kunnen lossen!
De NPO app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, waarbij er ook een compleet nieuwe app bleek te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 10:05
Ga ik ook eens proberen! Thanks voor de tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cakedev
In navolging van de rest heb ik het ook geprobeerd door de app te verwijderen. Dit lijkt het probleem inderdaad op te lossen!

Heel fijn aangezien de support ticket van maart nog geen opvolging heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04 13:06
Ook ik heb probleem met npo app. Ik heb nu npo app verwijderd en kan deze dus nu nergens meer vinden. Niet via Philips app en niet in Google play. Mijn npo plus wil geen afleveringen ophalen, kon er wel live tv mee kijken. Maar ja, daar heb ik die app niet voor. Hedenmorgen was de app weer aanwezig op de Philips app. echter niet beschikbaar van Google Play store.....
Ik kan nog steeds geen oude content bekijken en NPO service biedt geen service in deze!

[ Voor 27% gewijzigd door sparrie op 13-02-2023 13:10 ]

Pagina: 1