Parkmobile ANPR privacy issue

Pagina: 1
Acties:
  • 4.037 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04:36
Dag Tweakers,

Ik krijg zojuist een push notificatie in de parkmobile app dat voor een van mijn voertuigen een parkeeractie is gestart. Ik was het zelf niet, dus nieuwsgierig open ik de app. Een van "mijn" voertuigen staat in Delft in parkeergarage X.

Het kenteken van de parkeeractie blijkt de oude auto van mijn vader te zijn, die ik ooit aan parkmobile heb toegevoegd. Ik vermoed dat de nieuwe eigenaar ook Parkmobile gebruikt en ANPR/automatisch betalen in garages heeft aanstaan.

De vraag is... Dit is toch een flink issue op het gebied van privacy? Op deze manier zou ik (als ik een kwaadwillende ben) een kenteken kunnen toevoegen in de app van iemand die ik zou willen volgen en op die manier de parkeerhistorie in parkeergarages (via ANPR) in kaart kunnen gaan brengen.

Parkmobile gebeld maar die geven aan dat het echt zo hoort te werken en dat ik oude kentekens niet moet laten staan. Ik heb ze benadrukt dat het in mijn ogen echt een heel serieus probleem is - als dit voor iedereen zo werkt.

Beste antwoord (via Kiwi_Kevin op 22-03-2022 12:38)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik heb een implementatie van Q-Park gedaan recent. Een kenteken kan maar eenmaal bij Q-Park geregistreerd zijn. De nieuwe eigenaar van de auto heeft dus waarschijnlijk nooit zijn kenteken toegevoegd of ANPR aangezet en voelt zich gelukkig dat hij vandaag zomaar de garage uit mocht hahaha.

Privacy issue, tja, jij moet genotified worden want het kost je geld, en de eigenaar van de auto hoort achter z’n oren te krabben als hij nooit hoeft te betalen…

Eigenaarschap van de auto is niet permanent te tracken (dat zou sowieso onwenselijk zijn). Enige wat je zou kunnen doen is het aantal tenaamstellingen checken, maar dan mis je wel nog de privacy issues als een vreemd iemand de auto gewoon toevoegt en wanneer je iemand die je auto huurt/leent tracked.

[ Voor 46% gewijzigd door _eLMo_ op 19-03-2022 20:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruchtblume
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-12-2022
Hoi,

Hier toevallig hetzelfde gebeurt in Parkmobile. Oude (verkochte) auto is via kentekenherkenning (die ik nooit heb aangezet) eveneens een parkeergarage in Delft ingereden. Toeval?!
Parkmobile geeft aan dat de parkeergarage zelf de actie stop moet zetten en dat ze de parkeergarage hebben ingelicht. Aangezien er na een uur nog niets is gebeurd, de parkeergarage gebeld waarbij ze aangeven dit helemaal niet uit te kunnen zetten.
Vind het een zeer vreemde gang van zaken dat dit zomaar kan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gelukkig kunnen jullie op basis van een RDW vrijwaring vrij simpel aantonen dat het kenteken in kwestie al een tijdje niet meer op naam staat (wordt tot op de minuut / seconde nauwkeurig bijgehouden door de RDW).

Wel érg slordig en ook zeer onwenselijk dat een parkeergarage uitbater schijnbaar met een DUMP vanuit die registratiedatabase, óf een eigenhandig aangelegde database, werkt en niet middels de API welke er voor aanwezig is.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 19-03-2022 14:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Mooi dit, ik krijg de kosten gewoon gefactureerd haha. Het issue is dat parkmobile niet kijkt op wiens naam een auto staat, want dan zou je alleen kunnen betalen voor je eigen auto en dan missen ze heel veel use cases (parkeerkosten voor deelauto's, geleende auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kiwi_Kevin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:50:
Mooi dit, ik krijg de kosten gewoon gefactureerd haha. Het issue is dat parkmobile niet kijkt op wiens naam een auto staat, want dan zou je alleen kunnen betalen voor je eigen auto en dan missen ze heel veel use cases (parkeerkosten voor deelauto's, geleende auto's).
Als het jouw eigen auto is: Ik zou er gewoon niet eens op reageren en het spel via een paar incassobureaus gaan laten lopen... Eens kijken hoeveel moeite ze willen steken in het incasseren van een paar Euro welke ze vervolgens niet kunnen incasseren doordat je aan kunt tonen dat dat kenteken op het tijdstip van parkeren niet eens meer op jouw naam stond (en in dit geval niet eens op jouw naam gestaan heeft doordat de auto van je vader was).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-03-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 07:35

slaay

Natuurbeleven.com

Kiwi_Kevin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:48:
Dag Tweakers,

Ik krijg zojuist een push notificatie in de parkmobile app dat voor een van mijn voertuigen een parkeeractie is gestart. Ik was het zelf niet, dus nieuwsgierig open ik de app. Een van "mijn" voertuigen staat in Delft in parkeergarage X.

Het kenteken van de parkeeractie blijkt de oude auto van mijn vader te zijn, die ik ooit aan parkmobile heb toegevoegd. Ik vermoed dat de nieuwe eigenaar ook Parkmobile gebruikt en ANPR/automatisch betalen in garages heeft aanstaan.

De vraag is... Dit is toch een flink issue op het gebied van privacy? Op deze manier zou ik (als ik een kwaadwillende ben) een kenteken kunnen toevoegen in de app van iemand die ik zou willen volgen en op die manier de parkeerhistorie in parkeergarages (via ANPR) in kaart kunnen gaan brengen.

Parkmobile gebeld maar die geven aan dat het echt zo hoort te werken en dat ik oude kentekens niet moet laten staan. Ik heb ze benadrukt dat het in mijn ogen echt een heel serieus probleem is - als dit voor iedereen zo werkt.
Op zich logisch dat meerdere personen tegelijk een zelfde kenteken in de app kunnen hebben staan. Zoals een gezin dat gebruik maakt van één auto.

Maar stel de volgende situatie:

Meneer A stelt in de app z'n kenteken 12-AB-34 in als zijnde zijn auto. Daarnaast stelt mevrouw B op de app in dat 12-AB-34 haar auto is.

Auto 12-AB-34 rijdt de parkeergarage in met automatische kentekenherkenning. Waar haalt Parkmobile dan het geld vandaan voor die betreffende parkeeractie bij persoon A of B?

Of mis ik iets waardoor dit niet zo kan?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
Zit het kenteken nog aan jouw account vast of had je die al verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:50

3_s

Misschien is dat een Belgisch bedrijf.
Hier is de nummerplaat gekoppeld aan de persoon, niet aan de auto.
Als je van auto wisselt, kan je je plaat meenemen.
Nu weet ik niet hoe lang teruggestuurde platen ‘on holt’ gezet worden, maar in principe kan deze situatie hier niet voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

Rmg

slaay schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:58:
[...]

Op zich logisch dat meerdere personen tegelijk een zelfde kenteken in de app kunnen hebben staan. Zoals een gezin dat gebruik maakt van één auto.

Maar stel de volgende situatie:

Meneer A stelt in de app z'n kenteken 12-AB-34 in als zijnde zijn auto. Daarnaast stelt mevrouw B op de app in dat 12-AB-34 haar auto is.

Auto 12-AB-34 rijdt de parkeergarage in met automatische kentekenherkenning. Waar haalt Parkmobile dan het geld vandaan voor die betreffende parkeeractie bij persoon A of B?

Of mis ik iets waardoor dit niet zo kan?
Bij het oudste account is mijn ervaring. (En dat is wat ts ook ziet)

Ik krijg alle parkeergarage kosten en mn vrouw krijgt die nooit in t account.

Zou mogelijk ook nog het account zijn die het eerste het kenteken ingevoerd heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 19-03-2022 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Kiwi_Kevin schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 18:48:
Dag Tweakers,

Als je zelf niet het kenteken uit de Parkmobile app hebt gedelete, hoe kan Parkmobile dan weten dat jij die auto verkocht hebt?

Ik vind het eerlijk gezegd slordig van jouw dat je je administratie niet bij houdt. Vooral als het betrekking heeft op automatische betalingen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dus je kan iemand volgen via Parkmobile, maar dan betaal je wel z'n parkeerkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-05 13:39

Wokschotel

Op 6 wielen

https://parkmobile.nl/algemene-voorwaarden/
Let op het volgende: U bent verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte account-, registratie- en toegangsgegevens aan ons, die door u voortdurend up-to-date moeten worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daar staat dus expliciet vermeldt: 'Correcte Gegevens'. De door de TS aangeleverde gegevens uit de App waren op het tijdstip van parkeren NIET meer correct (en inmiddels aantoonbaar achterhaald).

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Will_M schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:59:
[...]

Daar staat dus expliciet vermeldt: 'Correcte Gegevens'. De door de TS aangeleverde gegevens uit de App waren op het tijdstip van parkeren NIET meer correct (en inmiddels aantoonbaar achterhaald).

>:)
:?

Volgens mij moet TS achterhaalde gegevens corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JackBol schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:01:
[...]

:?

Volgens mij moet TS achterhaalde gegevens corrigeren.
Zo werkt het spel gelukkig niet bij bancaire systemen (en in dit geval dus een SEPA incasso).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
Het gaat mis doordat kentekens aan meerdere accounts gekoppeld kunnen worden. Dat is handig wanneer je twee bestuurders van hetzelfde voertuig hebt die beide hun eigen parkeerkosten willen betalen.

Als je de auto verkoopt en de nieuwe eigenaar maakt ook gebruik van Parkmobile dan verdwijnt het kenteken niet vanzelf uit jouw account.
Wanneer de nieuwe eigenaar vanuit zijn eigen telefoon een parkeeractie start dan heb je daar geen weet van, maar bij kentekenherkenning in een parkeergarage gaat het geheel geautomatiseerd en is er geen interactie met de gebruiker nodig.
Ben wel benieuwd wie nu de rekening krijgt, TS omdat die als eerste het kenteken geregistreerd heeft of beide personen omdat Parkmobile er niet helemaal over nagedacht heeft en nu tegen dit probleem loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:01
Will_M schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:53:
[...]

Als het jouw eigen auto is: Ik zou er gewoon niet eens op reageren en het spel via een paar incassobureaus gaan laten lopen... Eens kijken hoeveel moeite ze willen steken in het incasseren van een paar Euro welke ze vervolgens niet kunnen incasseren doordat je aan kunt tonen dat dat kenteken op het tijdstip van parkeren niet eens meer op jouw naam stond (en in dit geval niet eens op jouw naam gestaan heeft doordat de auto van je vader was).
Euh, dan moet je gewoon betalen hoor.
Je kan prima in Parkmobile een kenteken toevoegen wat niet op jouw naam staat.
Parkmobile wil gewoon een combi van bankrekening en kenteken hebben. De rest is voor hun niet relevant.
Als jij vervolgens een abonnement niet uitzet en blijft betalen is dat mazzel voor de volgende gebruiker. Gelijk zo met allerlei abonnementen lijkt me. Het grappige in dit geval is dat het niet iets met een vaste frequentie is, maar een incidentele situatie. Wel één die TS zelf gecreëerd heeft door op dat kenteken automatisch betalen aan te zetten en niet meer uit te zetten.
Parkmobile weet niet of TS voor zichzelf, z’n vader, een random nieuwe eigenaar, etc wel/niet wilt betalen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Smobbo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:22:
[...]

En dat lijkt me wel degelijk in strijd met privacywetgeving. Als Parkmobile het niet kan voorkomen dat hun systeem door klanten gebruikt kan worden om willekeurige kentekens te volgen, dan zouden ze het hele systeem van automatische kentekenherkenning dus gewoon niet moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Smobbo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Parkmobile wil gewoon een combi van bankrekening en kenteken hebben. De rest is voor hun niet relevant.
Als jij vervolgens een abonnement niet uitzet en blijft betalen is dat mazzel voor de volgende gebruiker. Gelijk zo met allerlei abonnementen lijkt me. Het grappige in dit geval is dat het niet iets met een vaste frequentie is, maar een incidentele situatie. Wel één die TS zelf gecreëerd heeft door op dat kenteken automatisch betalen aan te zetten en niet meer uit te zetten.
Parkmobile weet niet of TS voor zichzelf, z’n vader, een random nieuwe eigenaar, etc wel/niet wilt betalen ;) .
En dáár gaat het dus mis bij (o.a.) die toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:25:
[...]

En dat lijkt me wel degelijk in strijd met privacywetgeving. Als Parkmobile het niet kan voorkomen dat hun systeem door klanten gebruikt kan worden om willekeurige kentekens te volgen, dan zouden ze het hele systeem van automatische kentekenherkenning dus gewoon niet moeten gebruiken.
Hoe kunnen bedrijven zoals Parkmobile controleren dat jij de eigenaar bent? Ze hebben geen toegang tot eigendomsinformatie bij de RDW (en maar goed ook).

Waar is de hele eigen verantwoordelijkheid gebleven in dit verhaal? Een kenteken verwijderen uit je app als je je auto verkoopt is een onacceptabele actie geworden en Parkmobile moet maar gewoon weten dat die auto niet meer van jouw is?

En wat doe je als je je bankpas of telefoon kwijt raakt? Die laat je toch ook blokkeren om misbruik te voorkomen?

In dit geval is er geen opzet in het spel van de nieuwe eigenaar, maar om dit hele probleem op parkeer-apps af te schuiven snap ik helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 20:41
Ik had altijd begrepen dat een kenteken maar eenmalig ingevoerd kon worden. Keer een auto gekregen die eerst van een andere collega geweest was en toen ik het kenteken wilde invoeren in Parkmobile, gaf die aan dat het kenteken al bestond. Moest ik uiteindelijk via de helpdesk laten verwijderen voordat ik hem kon gebruiken.

Bij TS ging bij de nieuwe eigenaar van de auto zo de slagboom open en hoefde geen kaartje te trekken. En inderdaad, ik denk dat je ook nog moet betalen. En inderdaad staat in de voorwaarden dat je zelf de kentekens moet bijhouden. Als ik een auto niet meer heb, gooi ik meteen het kenteken weg uit de Parkmobile app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
JackBol schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Hoe kunnen bedrijven zoals Parkmobile controleren dat jij de eigenaar bent? Ze hebben geen toegang tot eigendomsinformatie bij de RDW (en maar goed ook).

Waar is de hele eigen verantwoordelijkheid gebleven in dit verhaal? Een kenteken verwijderen uit je app als je je auto verkoopt is een onacceptabele actie geworden en Parkmobile moet maar gewoon weten dat die auto niet meer van jouw is?

En wat doe je als je je bankpas of telefoon kwijt raakt? Die laat je toch ook blokkeren om misbruik te voorkomen?

In dit geval is er geen opzet in het spel van de nieuwe eigenaar, maar om dit hele probleem op parkeer-apps af te schuiven snap ik helemaal niet.
Je mist het punt: het gaat er niet om dat @Kiwi_Kevin vergeten is een kenteken te verwijderen, het gaat er om dat iedereen blijkbaar elk willekeurig kenteken kan invoeren waarna een commercieel bedrijf tegen betaling privacygevoelige tijd- en locatiedatum doorgeeft.
Je vergelijking met een bankpas gaat mank: iemand kan niet door alleen jouw rekeningnummer op te geven je transacties volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
je zou verwachten dat als je een ander kenteken toevoegt, dat iedereen met dat kenteken daar een melding van krijgt dan wel toestemming moet geven.

indien geen toestemming dan kentekenbewijs naar parkmobile om alle andere kentekens uit de huidige accounts te halen.

nu kan ik het kenteken van iemand invoeren, en daardoor een globale lokatie terug van krijgen.

stel dat mijn ex in een blijf van mijn lijf huis zit aan de andere kant van het land.
dan kan ik haar kenteken invoeren, en zie waar bv de auto elke woendag parkeerd...

(jaja als er parkmobile gebruikt wordt)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Wow veel reacties! Inderdaad het probleem lijkt erop dat ze kijken wie het kenteken het eerst geregistreerd heeft en die wordt dan betaler van het kenteken.

Ik ben dan wel benieuwd of de huidige eigenaar van het kenteken de activiteit in de app ziet, als dat niet zo is dan is er geen probleem rondom "gevolgd" kunnen worden.

In ieder geval, ik houd bewust een aantal kentekens in de app zodat als ik een keer een deelauto van werk gebruik of een auto leen en een parkeeractie wil starten, dat je niet voor elk nieuw kenteken een euro betaalt voor het toevoegen (I know, zuunig...) Ik wijzig dan een bestaand kenteken.

Voor nu is het opgelost door ANPR uit te schakelen voor de andere kentekens dan mijn eigen auto, maar dus nog steeds benieuwd of er "gevolgd" kan worden door een ander kenteken als auto toe te voegen. We weten nu dus dat de factuur voor ANPR parkeren bij de oudste eigenaar komt. Dat zouden ze sowieso eenvoudig kunnen aanpassen, maar zal vast ook ongewenste effecten geven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik heb een implementatie van Q-Park gedaan recent. Een kenteken kan maar eenmaal bij Q-Park geregistreerd zijn. De nieuwe eigenaar van de auto heeft dus waarschijnlijk nooit zijn kenteken toegevoegd of ANPR aangezet en voelt zich gelukkig dat hij vandaag zomaar de garage uit mocht hahaha.

Privacy issue, tja, jij moet genotified worden want het kost je geld, en de eigenaar van de auto hoort achter z’n oren te krabben als hij nooit hoeft te betalen…

Eigenaarschap van de auto is niet permanent te tracken (dat zou sowieso onwenselijk zijn). Enige wat je zou kunnen doen is het aantal tenaamstellingen checken, maar dan mis je wel nog de privacy issues als een vreemd iemand de auto gewoon toevoegt en wanneer je iemand die je auto huurt/leent tracked.

[ Voor 46% gewijzigd door _eLMo_ op 19-03-2022 20:45 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Thanks allemaal! De soep wordt dus niet zo heet gegeten. Wat mij betreft mag deze dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kiwi_Kevin schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:50:
Je hebt zelf dat kenteken in je account gezet en kentekenherkenning waarschijnlijk aan staan. Dat laatste moet bij auto's waar je niet alleen zelf in rijdt niet aan staan en het verwijderen van oude kentekens uit je account lijkt me ook je eigen verantwoordelijkheid.

Voor nu moet je de actie gewoon laten stopzetten en het kenteken verwijderen uit je account.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Komt nu toch weer voorbij: nieuws: Belgische hacker kan locatie van automobilisten volgen via parkeerapps

Dus ondanks dat de ANPR registratie maar op één plek geregistreerd kan zijn, voorkomt het niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Kiwi_Kevin schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:01:
Komt nu toch weer voorbij: nieuws: Belgische hacker kan locatie van automobilisten volgen via parkeerapps

Dus ondanks dat de ANPR registratie maar op één plek geregistreerd kan zijn, voorkomt het niet het probleem.
Dus zullen de parkeerapps een manier moeten inbouwen om te verifiëren dat jij eigenaar bent van het voertuig. Alleen voorkomt dit geen misbruik door een voertuig wat reeds verkocht is. Of je moet iedere week gaan verifiëren dat het voertuig nog in jouw bezit is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 21:10

JuG

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Sinds 1 januari werk ik voor de Nederlandse afdeling van het Belgische bedrijf waar ik voordien voor werkte.. Mijn Belgische leasewagen stond in mijn Park Mobile account en dat werkte prima, tot ik deze auto moest inleveren en Nederlandse leasewagen kreeg.

Enkele weken later kreeg ik een factuur van Park Mobile voor kosten in een parkeergarage, ik dacht meteen: Dom! Ik ben vergeten die auto uit mijn account te halen, ach ja kan gebeuren. Het was maar een paar euro en als ik echt wou kon ik dat geld wel terugkrijgen van de nieuwe eigenaar (de wagen was doorgegeven aan iemand anders binnen het bedrijf). Ik ben toen maar eens in die app gaan zoeken en ik kon mijn wagen en bijbehorend kenteken niet wissen uit de app. Ik kon dit alleen maar stoppen door mijn account volledig stop te zetten/blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-05 09:40
_eLMo_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:39:

Een keer toevoegen is handig, maar dat moet de nieuwste eigenaar altijd kunnen doen. Ik heb een Q-Park 24/7 abonnement. Ik heb nu een shortlease auto, en kan het kenteken niet toevoegen, omdat een vorige eigenaar de auto al heeft toegevoegd (en blijkbaar nog niet verwijderd).

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

@Bamieater dit topic is bijna 3 jaar oud sinds de laatste reply. Ik denk dat het tijd is dit topic naar bed te doen :Y

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.