Afgelopen weken sommige warmtepomp topics hier op het forum dubbel gelezen... Ik kom er niet uit en ben op zoek naar jullie advies.
Situatie:
- Hoekwoning uit '97
- Volgens isolatiebedrijven valt er niet meer te isoleren
- Beneden 65m2 aan vloerverwarming (8 groepen / hoh 10)
- Eerste etage in beide badkamers een radiator en in de slaapkamers lucht - lucht warmtepompen
- Zolder twee radiatoren (beide open om pendelen cv tegen te gaan)
Jaarverbruik 2020/21
Gas: 1268m3
Elektra 811kwh (1935 kWh terug zonnepanelen)
Thermostaat altijd op 20 graden.
In eerste instantie gekeken naar een hybride oplossing als de Intergas / Daikin en de Remeha Ace. Echter vraag ik mij af of ik niet beter direct voor een full electric moet gaan. Daiking Altertherma leek mij een mooie set.
De installatie komt te staan in de inpandige garage . Naast de garage is een fietsenberging waar de buitenunit op gezet kan worden.
1) Wat zouden jullie aanraden hybride of full electric?
2) Welke installatie zouden jullie aanraden en is er mogelijk rond het bedrag van 10k
3) Weet iemand een goede installateur in de regio Zuid Holland?
Situatie:
- Hoekwoning uit '97
- Volgens isolatiebedrijven valt er niet meer te isoleren
- Beneden 65m2 aan vloerverwarming (8 groepen / hoh 10)
- Eerste etage in beide badkamers een radiator en in de slaapkamers lucht - lucht warmtepompen
- Zolder twee radiatoren (beide open om pendelen cv tegen te gaan)
Jaarverbruik 2020/21
Gas: 1268m3
Elektra 811kwh (1935 kWh terug zonnepanelen)
Thermostaat altijd op 20 graden.
In eerste instantie gekeken naar een hybride oplossing als de Intergas / Daikin en de Remeha Ace. Echter vraag ik mij af of ik niet beter direct voor een full electric moet gaan. Daiking Altertherma leek mij een mooie set.
De installatie komt te staan in de inpandige garage . Naast de garage is een fietsenberging waar de buitenunit op gezet kan worden.
1) Wat zouden jullie aanraden hybride of full electric?
2) Welke installatie zouden jullie aanraden en is er mogelijk rond het bedrag van 10k
3) Weet iemand een goede installateur in de regio Zuid Holland?