Uit huis uit 2008 is uitgerust met een Brink Renovent HR WTW installatie met een 3-standen schakelaar. Ik zette de schakelaar 's nachts op stand 1, want dat lees ik het boekje en ook wanneer je informatie opzoekt op internet over de bediening van deze schakelaar. Stand 1 wordt dan ook wel de 'nachtstand' genoemd. Als we langere tijd thuis uit huis zijn, dan zet ik hem ook op 1. Volkomen logisch, want geen behoefte aan ventilatie op dat moment.
's nachts hebben we natuurlijk wel behoefte aan voldoende ventilatie en dan voelt het vreemd op de schakelaar op stand 1 te zetten.
Ik zet hem dus liever op 2, en dat 'voelt' verstandiger'.Met name als de ramen vanwege de kou dichtblijven. Is dit nu verspilling van energie of hebben mensen ook echt minder behoefte aan ventilatie tijdens het slapen?
Hoe gaan anderen hiermee om?
's nachts hebben we natuurlijk wel behoefte aan voldoende ventilatie en dan voelt het vreemd op de schakelaar op stand 1 te zetten.
Ik zet hem dus liever op 2, en dat 'voelt' verstandiger'.Met name als de ramen vanwege de kou dichtblijven. Is dit nu verspilling van energie of hebben mensen ook echt minder behoefte aan ventilatie tijdens het slapen?
Hoe gaan anderen hiermee om?
[ Voor 3% gewijzigd door FerryHidden op 15-03-2022 16:18 ]