Bedankt voor de reacties dusver. Ik ben niet helemaal thuis in de materie, maar doe m'n best alles zo volledig mogelijk te beantwoorden.
Jawel, maar sinds het nieuwe jaar niet voldoende schijnbaar. Dit is de oplevering in
2021. 2022 staat allemaal op 0. Ik gebruik alleen het webportaal van Wocozon (sinds vandaag, voorheen keek ik op de factuur of er sprake was van teruglevering).
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:51:
Is het een aardlekschakelaar of zekering? Dan is er misschien iets niet helemaal in orde, misschien een kortsluiting.
Vraag ook eens door hoe je zelf kunt monitoren of alles werkt, is er misschien ergens een lampje dat brandt of een systeem waar je op in kunt loggen?
Als je een slimme meter hebt kun je sowieso zien of en hoeveel er wordt teruggeleverd.
Het enige hoe ik het zelf kan zien is door te kijken of de schakelaars in de juiste stand staan, maar ik kijk uiterraad niet elke dag in de meterkast. Het bericht hoort vanuit Wocozon te komen zover ik het begrijp en dat is in december dus een keer gebeurt, maar daarna niet meer terwijl het nu al ruim drie maanden uitstaat..
Dit is de situatie in de meterkast nadat ik de schakelaar op de juiste stand heb gezet.Teutlepel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:52:
Ik neem aan dat de panelen van Wocozon zijn. Als ze aangeven dat ze dit willen verrekenen op de jaarafrekening, hebben ze het dan over 100% van de huur van die periode? Dat lijkt me op zich wel netjes en waar je recht op hebt.
Ze hadden het erover dat er een teruglevercapaciteit (?) is bepaald in het contract van 1500 kWh (uit m'n hoofd). Mocht ik die 1500 niet halen en bijvoorbeeld 1000 opwekken vanwege de periode dat de panelen uit zouden staan; dan zou er "wat verrekend worden". Vergeef me voor de vage uitleg. Zij waren ook niet heel duidelijk in hun verhaal.
Kevinns schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:55:
Als ik het goed begrijp betaal je (via de woningcorporatie) voor de zonne-energie aan Wocozon. Verder gaat de stroom via je eigen meterkast het net op voor teruglevering.
De situatie is niet aanzienlijk anders dan als de panelen jouw eigendom waren geweest. Het spotten van een manco is in principe je eigen verantwoordelijkheid. Reparatie is de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Dus in dit geval Wocozon. Aangezien je betaalt per kWh, betaal je dit jaar minder aan Wocozon en meer aan Vattenfall. Suf van hen dat ze dit niet eerder gespot hebben, want zij verliezen ook omzet, maar pech voor jou vrees ik.
Ben bang dat hier op uitloopt, maar ik lever echt veel meer terug (zo'n 3400 kWh, zie bovenstaande screenshot) dan die 1500 kWh waar zij het over hebben. Heeft dat nog ergens invloed op? Ik hoop eigenlijk dat er iets over deze dienst in het contract staat. B.v. dat zij verantwoordelijk zijn voor een tijdige melding o.i.d.. Dat ben ik nu aan het opvragen.
[
Voor 7% gewijzigd door
boostie op 15-03-2022 16:17
]