Poll: Ervaringen met Philips geluidskaarten?

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Hoi,

Even naar aanleiding van dit bericht in T.net:
http://www.tweakers.net/nieuws/18104

Nadat de kaarten van Philips eerst de hemel zijn ingeprezen (zie eerdere reviews in T.net), blijkt nu ineens dat ze ruis produceren (volgens deze test dan he?).

Ik heb zelf een 4-kanaals Rhythmic Edge kaart (sinds twee weken) en ben er zeer tevreden over!

In combinatie met de Philips A3.500 speakers, heb ik echt een geweldig goed geluidssysteempje voor de pc!

Wie van jullie hebben een 'Edge'-geluidskaart van Philips en wat zijn jullie ervaringen ermee?

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:40
"Toevallig" heb ik ook sinds twee weken een Philips geluidskaartje, en wel de Sysmic Edge (5.1 kanaals). Twee weken geleden is mijn Soundblaster Live 5.1 overleden, of in ieder geval produceerde dat ding niets anders meer dan kraak en ruis.

Tot nu toe voldoet het kaartje naar alle teveredenheid. Ik wil niet zeggen dat ik een enorme expert op audiogebied ben, en dat ik alles tot in detail kan horen, maar het geluid dat uit de Seismic Edge komt is naar mijn mening minstens net zo goed als het geluid dat uit de Soundblaster kwam. Kortom: ik heb nog geen spijt van mijn aankoop (behalve dan dat de prijs de afgelopen twee weken bijna 40 gulden gedaald is :()

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Op donderdag 23 augustus 2001 21:16 schreef MmmBeer het volgende:
"Toevallig" heb ik ook sinds twee weken een Philips geluidskaartje, en wel de Sysmic Edge (5.1 kanaals). Twee weken geleden is mijn Soundblaster Live 5.1 overleden, of in ieder geval produceerde dat ding niets anders meer dan kraak en ruis.

Tot nu toe voldoet het kaartje naar alle teveredenheid. Ik wil niet zeggen dat ik een enorme expert op audiogebied ben, en dat ik alles tot in detail kan horen, maar het geluid dat uit de Seismic Edge komt is naar mijn mening minstens net zo goed als het geluid dat uit de Soundblaster kwam. Kortom: ik heb nog geen spijt van mijn aankoop (behalve dan dat de prijs de afgelopen twee weken bijna 40 gulden gedaald is :()
ja, die van mij is ook al met 50 piek in prijs gedaald!
:(

lullo's!

maarja, in de vs kost de Acoustic Edge $75 dollar, dat is ook belachelijk goedkoop (toen kostte de acoustic edge in NL nnog 370 piek!)

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 21:16 schreef MmmBeer het volgende:(behalve dan dat de prijs de afgelopen twee weken bijna 40 gulden gedaald is :()
Yep, mijn Accoustic Edge ook maar bij pc spullen moet je daar niet te veel bij stilstaan, want dan kun je nooit wat kopen. Ik denk dat de prijs zich straks wel stabiliseert (al is die dan lager dan wat wij betaald hebben :( ).

Verder ook bij mij geen ruis. Ik denk toch echt dat het aan de opstelling van Robert van Weersch heeft gelegen. In andere reviews heb ik er namelijk nog nooit iets over gelezen. Het zal wel toeval zijn geweest. Ik ben in iedergeval prima tevreden en geniet nog dagelijks van m'n kaart (zeker nu deze 5.0 op m'n stereo zit). :)

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
Zelf heb ik nu zo'n 2 maanden zo'n AE (uit de VS) voor omgerekend fl. 225,-.
Dat die reviewer er ruis uit krijgt verbaast me niet zo. Dat ligt overigens niet aan de geluidskaart maar aan de combinatie geluidskaart&luidsprekersset (creative 2500|:( ) Als hij gewoon een hifi-versterker had aangesloten was het effect waarschijnlijk weggeweest en was de review iets eerlijker geweest (betere referentie als je meerdere LS gebruikt.)

Trouwens wat een slechte review he? zo kan ik er ook wel 10 schrijven als ik de tijd had. Erg slordig gedaan. Hij heeft bijv. geeneens muziek getest, en films kijken met een creativesetje....erg professioneel ik bedoel computertotaalachtig.

Mijn ervaringen verder is dat het verder een matig kaartje is. Die bijz. geluidservaring, bij muziek, heb ik nog niet echt gehad. Het lijkt wel alsof ze een beetje met fase en frequentietoewijzing hebben lopen spelen, meer niet. Bij spelletjes is hij ook niet supergoed of zo. Verder wel erg goed bij DVD-weergave. De kabels vind ik ook erg handig, qua instellingen had ik graag nog wat meer willen instellen. Bijv. afstand van de speakers tot je hoofd ed. Al die instellingen die je ook op een fatsoenlijke DolbyDigitalReciever vind. Lijkt me niet zo moeilijk om die te maken.

diskeltische lurker

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:45 schreef technopeuter het volgende:
Zelf heb ik nu zo'n 2 maanden zo'n AE (uit de VS) voor omgerekend fl. 225,-.
Dat die reviewer er ruis uit krijgt verbaast me niet zo. Dat ligt overigens niet aan de geluidskaart maar aan de combinatie geluidskaart&luidsprekersset (creative 2500|:( ) Als hij gewoon een hifi-versterker had aangesloten was het effect waarschijnlijk weggeweest en was de review iets eerlijker geweest (betere referentie als je meerdere LS gebruikt.)

Trouwens wat een slechte review he? zo kan ik er ook wel 10 schrijven als ik de tijd had. Erg slordig gedaan. Hij heeft bijv. geeneens muziek getest, en films kijken met een creativesetje....erg professioneel ik bedoel computertotaalachtig.

Mijn ervaringen verder is dat het verder een matig kaartje is. Die bijz. geluidservaring, bij muziek, heb ik nog niet echt gehad. Het lijkt wel alsof ze een beetje met fase en frequentietoewijzing hebben lopen spelen, meer niet. Bij spelletjes is hij ook niet supergoed of zo. Verder wel erg goed bij DVD-weergave. De kabels vind ik ook erg handig, qua instellingen had ik graag nog wat meer willen instellen. Bijv. afstand van de speakers tot je hoofd ed. Al die instellingen die je ook op een fatsoenlijke DolbyDigitalReciever vind. Lijkt me niet zo moeilijk om die te maken.
de computertotaal kreeg trouwens ook ruis uit die philips via een versterker.....

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• technopeuter
dan hou ik verder m'n mond.

Kwam er net achter dat m'n dcc170(jaja ze bestaan nog) alleen een optische uitgang heeft en geen coax... Denk ik daarvoor een AE te kopen werkt het weer niet. Dus of een convertortje solderen of de kaart verkopen en een kaartje kopen van terratec of zo.

diskeltische lurker

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 22:58 schreef technopeuter het volgende:Kwam er net achter dat m'n dcc170(jaja ze bestaan nog) alleen een optische uitgang heeft en geen coax... Denk ik daarvoor een AE te kopen werkt het weer niet.
Lekker slim. Dat had je toch wel van te voren kunnen bedenken? :? Laat even weten of er zulke conventors zijn, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Oja, zelfs op mijn relatieve cheap ass stereo (een Aiwa van 1200,- wel met alles er op en eraan) hoor ik geen ruis. Ik vind het maar vaag hoor, want als er zoveel ruis in zit dan had dat toch ook wel uit al die andere (wel uitgebreide) tests moeten blijken?

Verwijderd

Acoustic Edge, icm Midiland S4 7100, GEEN ruis. (bij de gebruikte volumes) En ik moet de eerste versterker die geen ruis produceert nog tegenkomen. Miereneukers zijn het...

• technopeuter
Dank je raampie:( zekers nooit een dcc170 gezien
Dat had ik niet verwacht omdat de ingang een comby analoog/coax/optisch is in een 3,5 jack. vandaar. Dus ik dacht dat de uitgang wel hetzelfde zou zijn.

Je kunt de convertors kopen bij Conrad (als ik zo dom ben waarom heb jij er dan eentje nodig?;))

diskeltische lurker

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 23:11 schreef technopeuter het volgende:
Dank je raampie:( zekers nooit een dcc170 gezien. Dat had ik niet verwacht omdat de ingang een comby analoog/coax/optisch is in een 3,5 jack. vandaar. Dus ik dacht dat de uitgang wel hetzelfde zou zijn.

Je kunt de convertors kopen bij Conrad (als ik zo dom ben waarom heb jij er dan eentje nodig?;))
Volgens mij had een vriend van mij er een, maar ik kan me niet meer herrinneren hoe de aansluitingen er uit zagen. Ik ging er van uit dat het wel duidelijk zichtbaar zou zijn. Sorry, het was niet mijn bedoeling om je voor dom uit te maken! ;( Ik heb geen conventor nodig, maar ik was gewoon benieuwd naar de uitkomst. :)
Pagina: 1