Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische 3 wegkraan op basis van temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• byenary
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-11-2022
Hallo,

Ik zoek een simpele oplossing om warm water van elektrische boiler te gebruiken indien deze voldoende op temperatuur is en als het niet zo is automatisch terug te vallen op de gasdoorstromer.
Eenvoudigste lijkt me een soort automatisch 3 wegkraan die de toevoer van de gasdoorstromer er bij gaat doen (en de ander afsluiten) als de temp van de elektraboiler te laag is.

Is er zoiets op de markt ?

Alle reacties

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 14:26
Zoek je niet een thermostaatklep?

• byenary
Geen idee, zijn er zo specifiek voor sanitair water met voldoende debiet om mijn use case te verwezelijken ?

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Heeft jouw doorstoormer geen heet water invoer (moet specifiek aangegeven zijn, bv zonneboiler mogelijkheid).
Indien zo kun je gewoon de boiler er voor zetten, als de doorstromer water binnenkrijgt dat warm genoeg is doet het niets, anders verwarmt het (na).

Het is dan niet alleen boiler of doorstromer, maar ook als de boiler het lauw heeft gemaakt, hoeft de doorstromer maar een beetje bij te verwarmer.

ps, waarom wil je dit, heb je beide al, of wil je een boiler kopen?

• byenary
is junkers cerapur ZWB 30, niet echt voorzien op warm water intake, wel iets gevonden van iemand die het probeerde maar eindigde dan met super heet water...omdat hij de junkers dan toch nog bijstookte.

Dus ik zou een elektrische boiler willen kopen, deze met de pv panelen opladen als er stroomoverschot is en dan prioritair te verbruiken.