Aan iedereen: Ontzettend bedankt.
Wat een hoop reacties in zo'n korte tijd, fantastisch. Na het lezen van een tiental reacties, besloten toch te vervolgen met de koper en met positief gevolg. Hij is zojuist langs geweest, vriendin mee, netjes (en direct) betaald en vervolgens de Macbook meegenomen.
Liever te wantrouwig, dan te goedgelovig in deze zaken. Vandaar toch even hier navragen bij jullie.
- - -
Top tip. Maar deze waren echter niet zichtbaar. Ook na het delen van een ervaring, zag ik zijn sterren nog steeds niet.
Was hier geen sprake van. Vriendin kwam óók mee en hij (via haar telefoon) verrichtte de betaling. Wel een onderwerp om altijd in het achterhoofd te houden.
Aghanim schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:13:
Je zou nog kunnen voorstellen dat in dit geval je juist wel cash wilt hebben. (...) En als het niet helemaal lekker voelt en je meerdere mensen hebt die ook interesse hebben kun je deze ook laten gaan.
Anderzijds heb je soms de meest vreemde verhalen en niet alles is oplichting. (...) Dit leek mij ook een vreemde constructie maar was uiteindelijk prima verlopen.
Cash vind ik maar lastig. Ik heb geen stift om het te controleren en ik kan het lastiger uitgeven (ik betaal 99,9% van de tijd gepind). Met een betaalverzoek krijg ik direct bevestiging van overboeking. Maar een situatie kan verdacht lijken, maar hoeft inderdaad niet zo te zijn. 17 miljoen mensen in dit land, 17 miljoen scenario's. Maar toch liever zekere voor het onzekere.

JJ Le Funk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:03:
hoe zit dit juridisch, wie is wanneer eigenaar en wie is wanneer bezitter?
met een 3e partij in de koopovereenkomst vraag ik mij af met wie je te maken hebt als er iets niet klopt.
straks staat koper met vriendin op de stoep en vriendin blijkt een niet zo vriendelijke man te zijn, gaat TS dan nog steeds door met deze handel? misschien veiliger om in een openbare ruimte af te spreken en een getuige mee te nemen.
Kan je dit verder toelichten? Behalve wanneer de derde persoon onder schot wordt gehouden door de koper om te betalen, is het toch geen probleem wie er betaalt? Zolang ik het bedrag maar op mijn rekening krijgt. Tevens heb ik een Ring-deurbel die ik altijd de gehele transactie laat filmen. Voorkom je geen mes in je nek mee, maar je hebt wel bewijs in geval dat.
Yup, me too. Alhoewel ik zowel koper als verkoper er in zit. Is ook positief voor de koper, mocht ie zelf de situatie wantrouwen.
[
Voor 74% gewijzigd door
Sjeefr op 15-03-2022 17:31
]