Ik heb op dit moment een oude QNAP TS-219P+ die tjokvol staat met muziek en video. De boel begint wel echt heel traag te worden dus ik ben op zoek naar iets nieuws. Nu vraag ik me af, ik heb 2 harddisks in de 219 zitten. Is het mogelijk om deze simpelweg in een nieuwe QNAP te pluggen en door te gaan? Of is het toch wel nodig om met nieuwe harddisks de boel over te zetten?
Vraag
Beste antwoord (via bankhanger1973 op 16-03-2022 14:04)
Alle reacties
Gebruik je een RAID config in de QNAP?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
@Techno Overlord Nee Herstel, ik reageerde te snel. Disk 2 is een mirror van disk 1.
[ Voor 61% gewijzigd door bankhanger1973 op 16-03-2022 13:38 ]
Als de schijven niet in RAID config hebben gestaan en volgens een voor Windows uit te lezen filesystem zijn geformatteerd, moet het gewoon mogelijk zijn wat jij wil.
Forever raver!
Waarom Windows? Ik werk zelf op MacOS en QNAP is toch Linux?Techno Overlord schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:38:
...volgens een voor Windows uit te lezen filesystem zijn geformatteerd...
Ik ging er gemakshalve even vanuit dat je de schijven in een Windows pc ging gebruiken. Als je ze dan in een andere QNAP gaat zetten dan moeten ze uit te lezen zijn. Mits die nieuwe QNAP het bestaande filesystem onderscheund.
Forever raver!
Ik weet niet hoe oud de disks zijn die je nu hebt. Maar als ze wat ouder zijn is het dan niet slimmer om nieuwe disks te kopen. De nieuwe qnap configureren testen en dan de data over kopieëren??
A Soldiers manual and a pair of boots.
Of de oude Qnap als (offline) backup inzetten
Pagina: 1