Toon posts:

multiplier werkt niet???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog al nieuw qua overclocken. Ik ben nu bezig met een asus P2B met celeron 300a erin. Als ik clock frequentie van 66 naar 75 zet dan krijg ik te zien bij het opstarten 337 mhz

maar als ik daarna de multiplier op 5.5 zet ipv 4.5, blijft hij draaien op 337 :?

(4,5 x 75 = 337)
(5,5 x 75 = 412.5, toch???) Moet ik misschien ergens mijn multiplier aanzetten ofzo? Want in SiSoft Sandra staat mijn multiplier nog steeds op 4,5 terwijl de jumpers staan als 5,5 :?

Als ik mijn clock frequentie verander naar 100mhz dan krijg ik geen beeld en start mijn computer niet op. Is dat ook niet raar?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Celeron is multiplier locked... kortom, multiplier kan niet aangepast worden :)

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 21:06 schreef BrZ het volgende:
Celeron is multiplier locked... kortom, multiplier kan niet aangepast worden :)
Maar als je nu dit gelezen had, wist je het natuurlijk al! :)

Lees het trouwens toch maar eens, is erg handig moet ik zeggen! :)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, overheen gelezen :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu lopen op 83mhz (4.5 x 83 = 373.5), omdat ik bij 100mhz zwart beeld krijg (weet iemand hoe dit kan, en wat ik eraan kan doen :?)

dus mijn voodoo 2 (in mijn agp slot) loopt nu op (2x83 = 166 mhz) kan hij dit aan? of moet ik terug naar 75 mhz?

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
hij zal wel blijven lopen hoor...

maar probeer je voltage wat op te schroeven, dan zal ie de 100 misschien halen (wel goeie koeling nodig)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op donderdag 23 augustus 2001 22:18 schreef mdkiller het volgende:
Ik heb hem nu lopen op 83mhz (4.5 x 83 = 373.5), omdat ik bij 100mhz zwart beeld krijg (weet iemand hoe dit kan, en wat ik eraan kan doen :?)

dus mijn voodoo 2 (in mijn agp slot) loopt nu op (2x83 = 166 mhz) kan hij dit aan? of moet ik terug naar 75 mhz?
Voltage uppen, let wel op je temps (gebruik motherboard monitor, kan ik je wel sturen) als ie crasht tijdens een benchmark wordt ie te warm. Je Voodoo2 zit niet in je AGP slot maar in je pci slot, als je normaal beeld krijgt onder cs oid doet ie het gewoon, maar als je last krijgt van vastlopers/raar beeld kan je proberen de clock van je v2 te verlagen. Als dat nie werkt is het te hoog voor je v2. Dus je Ati kaart (ik ken hem :) ) trekt die 166 wel als alles verder normaal verloopt. Die voodoo2 zit op je pci draait maar op 83/2 (pci devider) op 41.2 dus dat is wel te doen. Veilig voor je systeem is een 100 mhz fsb op je mobo zodat je pci weer normaal op de standaard 33 mhz loopt (pci devider is dan /3)

Verwijderd

Ik heb ook een celeron, en daar bij kun je de FSB maximaal op 83MHz zetten, want 100MHz kan ie niet aan, ook niet met meer voltage's ofzo. Heb het zelf geprobeerd bij 2 van die dingen... op 100MHz trekken ze het niet.
83 is the limit!! >:) >:) >:)

• ubermaestro
Het kan ook zijn dat je geheugen de 100 niet trekt

• aaihetapie
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op donderdag 23 augustus 2001 23:34 schreef daNpy het volgende:
Ik heb ook een celeron, en daar bij kun je de FSB maximaal op 83MHz zetten, want 100MHz kan ie niet aan, ook niet met meer voltage's ofzo. Heb het zelf geprobeerd bij 2 van die dingen... op 100MHz trekken ze het niet.
Kijk ff bij www.overclockers.com welke celeron wel op 100 MHz bus loopt.
Veel kunnen dat best.

• ubermaestro
Op donderdag 23 augustus 2001 23:34 schreef daNpy het volgende:
Klopt dus niks van

1. 83 Mhz. ligt aan moederbord niet aan cpu, en je FSB stel je in op je mobo niet op je CPU
2. 100 Mhz. kan ie niet aan omdat misschien je geheugen of pci-bus dat niet trekt (als ie geen /3 devider heeft)
3. 83 mhz. is niet the limit want er zijn mensen die dat ding op 500+ hebben lopen.

OK het zou kunnen dat jouw cpu niet hoger dan 337 mhz gaat (4.5x75), maar dan heb je een zeer slecht gebakken celly

Verwijderd

Je hebt ook voodoo2 Banshee kaarten die wel in een AGP-slot zitten. En aangezien hij het heeft over 2x83 zal hij die voodoo2 wel op AGP-2x hebben draaien?

Of zie ik het nou allemaal helemaal verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 02:05 schreef SICdude het volgende:
Je hebt ook voodoo2 Banshee kaarten die wel in een AGP-slot zitten. En aangezien hij het heeft over 2x83 zal hij die voodoo2 wel op AGP-2x hebben draaien?

Of zie ik het nou allemaal helemaal verkeerd?
Nee je ziet het niet verkeerd, maar ik heb het verkeerd. Maar ja, dat achter de hand. Ik wil hem toch echt op 100mhz laten draaien, maar als ik hem opstart, krijg ik gewoon zwart beeld. Hij start ook niet op, maar blijft hangen bij het eerste scherm (denk ik) bij het cachen ofzo :?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 08:06 schreef mdkiller het volgende:

[..]

Nee je ziet het niet verkeerd, maar ik heb het verkeerd. Maar ja, dat achter de hand. Ik wil hem toch echt op 100mhz laten draaien, maar als ik hem opstart, krijg ik gewoon zwart beeld. Hij start ook niet op, maar blijft hangen bij het eerste scherm (denk ik) bij het cachen ofzo :?
Misschien dat je banshee geen 200 Mhz aan kan. Zou ik verder zo ook niet weten. Al voltage ophogen geprobeerd eigenlijk? Anders zou ik ff kijken of je je AGP niet iets minder in kan stellen op de een of andere manier (bios)

• Peveer
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb gister voor het eerst ook overgeclocked :) naar 75 en daarna ook naar 83 maar toen gingen de kleuren trippen bij max payne.
Maar als ikm dus het voltage opschroef kan ik hem waarschijnlijk wel op 83 zetten?
Ik heb er al een extra cooler voor gekocht dus dat zal niet echt ut probleem zijn.

Thnx

• ubermaestro
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:40 schreef Peveer het volgende:
Ik heb gister voor het eerst ook overgeclocked :) naar 75 en daarna ook naar 83 maar toen gingen de kleuren trippen bij max payne.
Maar als ikm dus het voltage opschroef kan ik hem waarschijnlijk wel op 83 zetten?
Ik heb er al een extra cooler voor gekocht dus dat zal niet echt ut probleem zijn.

Thnx
Ligt aan je videokaart, dus probeer daar een koeler optezetten of je videokaart downclocken

• ubermaestro
Op vrijdag 24 augustus 2001 08:06 schreef mdkiller het volgende:

[..]

AGP draait gewoon op 83 mhz. Dat 2x is gewoon extra bandbreedte. Misschien kan je geheugen niet 83 mhz. aan daardoor blijft ie hangen, of schroef het geheugen een klein beetje (=0.05 volt) omhoog

Verwijderd

Topicstarter
Als ik straks thuis kom van mijn werk, dan haal ik eerst mijn 64mb 66mhz geheugen eruit, kan zijn dat hij daarom niet op 100mhz wil draaien. Dat 66 mhz geheugen draaide trouwens wel op 83 mhz :9

Ik heb al een extra cooler die ik zo ook in ga bouwen.

Ik breng vanavond wel een report uit *D

• ubermaestro
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:51 schreef mdkiller het volgende:
Als ik straks thuis kom van mijn werk, dan haal ik eerst mijn 64mb 66mhz geheugen eruit, kan zijn dat hij daarom niet op 100mhz wil draaien. Dat 66 mhz geheugen draaide trouwens wel op 83 mhz :9

OK dan :7

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:51 schreef mdkiller het volgende:

Sja, ik zou ook eigenlijk niet verwachten dat 66 MHz geheugen op 100 MHz loopt. 83 kan ik me voorstellen, maar 100 is toch wel erg ver imo.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:07 schreef SICdude het volgende:

[..]

Sja, ik zou ook eigenlijk niet verwachten dat 66 MHz geheugen op 100 MHz loopt. 83 kan ik me voorstellen, maar 100 is toch wel erg ver imo.
Ik sloop hem eruit, en kijk wel wat er gebeurt. Zou toch lullig zijn als het daar en ligt en ik het niet probeer

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

mdkiller, wij tweakers vinden het fijn als je een onderwerp in 1 draadje houdt. Dit maakt het forum wat overzichtelijker :)
[topic=212444/1/25] was dus een beetje overbodig :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

lamaar, zie ^ boven

iStockphoto

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Zorg ervoor dat je AGP divider op 2/3 staat ipv 1/1. Mijn celly 300A liep altijd keurig 450, zoals miljoenen anderen. MP zit keihard vast, wat je ook instelt op je bord.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:19 schreef Tweakertje het volgende:
mdkiller, wij tweakers vinden het fijn als je een onderwerp in 1 draadje houdt. Dit maakt het forum wat overzichtelijker :)
[topic=212444/1/25] was dus een beetje overbodig :)
Dat was het inderdaad, ik kreeg niet de reactie die ik wilde dus denk... Ik probeer het nog een keer met een ander topic.

Ik begrijp nu dat dit niet op prijs word gesteld, weer wat geleerd.

excuses

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 14:54 schreef FreeRider het volgende:
Zorg ervoor dat je AGP divider op 2/3 staat ipv 1/1. Mijn celly 300A liep altijd keurig 450, zoals miljoenen anderen. MP zit keihard vast, wat je ook instelt op je bord.
misschien een beetje n00b vraag, maar hoe stel je je AGP divider in?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Dat moet je in het boekje van je bord opzoeken. Destijds had ik een Asus P2B-F waarbij het met een jumpertje naast de FSB instellingen moest worden gedaan. Met m'n P3B-F gaat het vanzelf, maar die ligt nu eigenlijk alleen maar stof te happen... :'(

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn nieuwe cooler ingebouwd. Draait perfect, lekker stil, lekker snel.

Jammer genoeg wil hij de 100 mhz (nog steeds) niet pakken. Hij boot dan gewoon niet. Ook niet zonder mijn 64mb geheugen (66mhz). Verder heb ik niks te klagen, doordat mijn mobo nu draait op 83mhz worden mijn pci+agp sloten lekker overclocked. Mijn voodoo2 loopt nu als een trein >:)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 21:08 schreef mdkiller het volgende:
Ik heb net mijn nieuwe cooler ingebouwd. Draait perfect, lekker stil, lekker snel.

Jammer genoeg wil hij de 100 mhz (nog steeds) niet pakken. Hij boot dan gewoon niet. Ook niet zonder mijn 64mb geheugen (66mhz). Verder heb ik niks te klagen, doordat mijn mobo nu draait op 83mhz worden mijn pci+agp sloten lekker overclocked. Mijn voodoo2 loopt nu als een trein >:)
uitkijken met netwerkkaartjes, die sloop je noggal makkelijk met een te hoge bussnelheid

verder heb je het beter als ik gedaan, ik krijg me celly 500 nog niet eens op 83, alleen maar op 75 :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 09:53 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

uitkijken met netwerkkaartjes, die sloop je noggal makkelijk met een te hoge bussnelheid

verder heb je het beter als ik gedaan, ik krijg me celly 500 nog niet eens op 83, alleen maar op 75 :(
thx for the tip

Wat je nog wel kan proberen is om hem op 100mhz te laten draaien. Bij 100 mhz is de busspeed weer hetzelfde als bij 66.
Pagina: 1