Er zijn verschillende aanbieders die een app aanbieden om op een Apple TV live TV te kijken. Heeft er iemand ervaring met meerdere van die apps? Wat zou je aanbevelen? Wat zijn plus en minpunten?
Ik ken de Ziggo-app en de NOS-app. Niet omdat ik een Apple-TV heb, maar omdat ze op mijn playstation staan (of stonden). In de ruim twee jaar dat ik mijn TV-aansluiting de deur uit gedaan heb, heb ik welgeteld 1 keer naar de NOS-app gekeken. Om er vervolgens achter te komen dat ik geen contact kon maken met de server (te druk). Overigens had mijn PC toen hetzelfde probleem.
Ik denk dat het platform (Apple-TV, Chromecast, Playstation, PC) niet veel impact heeft op de werking van de apps. Net als het ook niet uitmaakt of je Whatsapp op een Android of iPhone gebruikt. Punt is vooral: kan de aanbieder de vraag aan.
Ik denk dat het platform (Apple-TV, Chromecast, Playstation, PC) niet veel impact heeft op de werking van de apps. Net als het ook niet uitmaakt of je Whatsapp op een Android of iPhone gebruikt. Punt is vooral: kan de aanbieder de vraag aan.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Als je een tv-pakket onafhankelijk van te ISP zoekt heb je (legaal) eigenlijk alleen de keus uit nlziet en canal digitaal. Beide zijn maandelijks opzegbaar dus je kunt ze makkelijk uitproberen.
Wij hebben een abonnement op NLziet in plaats van een standaard TV aansluiting. De app op Apple TV is een dikke voldoende. Zeker nu profielen zijn toegevoegd. Het is zo chill dat je nooit meer reclame ziet (tenzij je live kijkt natuurlijk).
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Wij gebruiken hier in huis een laatste generatie Apple TV met T-Mobile Anywhere.
Ideaal goedkope glaslijn met TV en dan lekker TV kijken via de app van T-Mobile op de AppleTV, scheelt weer een kastje van de provider die ik moet wegwerken.
De app zelf werkt stabiel en goede kwaliteit tot dusver. (enkele maanden in gebruik)
Wel vind ik de app soms wat omslachtig te bedienen via de Apple Remote, maar dat mag de pret niet drukken. Echt zappen doen we niet meer. We kijken gericht naar de zender die we opzoek zijn ipv alle kanalen af te gaan opzoek naar wat leuks.
Ideaal goedkope glaslijn met TV en dan lekker TV kijken via de app van T-Mobile op de AppleTV, scheelt weer een kastje van de provider die ik moet wegwerken.
De app zelf werkt stabiel en goede kwaliteit tot dusver. (enkele maanden in gebruik)
Wel vind ik de app soms wat omslachtig te bedienen via de Apple Remote, maar dat mag de pret niet drukken. Echt zappen doen we niet meer. We kijken gericht naar de zender die we opzoek zijn ipv alle kanalen af te gaan opzoek naar wat leuks.
Ik gebruik Ziggo Go met enige regelmaat op m'n Apple TV. "Gewoon" TV kijken doe ik vrijwel niet meer omdat ik dan vast zit aan een tijd, ik kijk meestal terug via de app. Ik heb geen Smart TV, maar een CI+ zonder smart-functionaliteit, dus geen optie om direct op TV terug te kijken. Via de ZiggoGo app kan ik tot een week terug kijken meen ik.
Grootste "minpunt" is de bediening, maar dat ligt meer aan de remote. Het is soms lastig te bedienen met swip op de remote.
Overigens zijn er welgeteld 2 programma's van de normale TV die ik kijk, dus ik ben wellicht niet heel representatief.
Grootste "minpunt" is de bediening, maar dat ligt meer aan de remote. Het is soms lastig te bedienen met swip op de remote.
Overigens zijn er welgeteld 2 programma's van de normale TV die ik kijk, dus ik ben wellicht niet heel representatief.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
In mijn ogen is dat wel relevant. Met bijvoorbeeld die van KPN kun je alleen streamen naar je Apple TV en niet op je Apple TV zelf bedienen. Ik wil niet de telefoon hoeven pakken om van zender te wisselen, dus die valt (voor mij) afJester-NL schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:20:
Ik ken de Ziggo-app en de NOS-app. Niet omdat ik een Apple-TV heb, maar omdat ze op mijn playstation staan (of stonden). In de ruim twee jaar dat ik mijn TV-aansluiting de deur uit gedaan heb, heb ik welgeteld 1 keer naar de NOS-app gekeken. Om er vervolgens achter te komen dat ik geen contact kon maken met de server (te druk). Overigens had mijn PC toen hetzelfde probleem.
Het mag van mij prima gekoppeld zijn aan een aanbieder... als de kwaliteit van de applicatie goed genoeg ishcQd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 08:25:
Als je een tv-pakket onafhankelijk van te ISP zoekt heb je (legaal) eigenlijk alleen de keus uit nlziet en canal digitaal. Beide zijn maandelijks opzegbaar dus je kunt ze makkelijk uitproberen.
Persoonlijk ben ik een groot voorstander van de ZiggoGo app op de AppleTV (laatste generatie 4K). De T-Mobile app heb ik (misschien helaas?) nog geen ervaring mee. Mede wegens het feit dat wij hier geen glasvezel kunnen krijgen (alleen xDSL of kabel...
).
Misschien dat iemand hier een relatief recente vergelijking tussen beide kan beschrijven?
Ik hoor namelijk nagenoeg geen slechte dingen over de T-Mobile app.

Misschien dat iemand hier een relatief recente vergelijking tussen beide kan beschrijven?
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Hier sinds een dik half jaar geen tv-aanbieder meer. We kijken alleen nog lineaire tv op de Apple TV via NLZiet en soms NPO Start en NOS. Dat bevalt eigenlijk gewoon goed. Technisch prima in orde.
Soms "mis" ik bv. de Discovery zenders (ja ik weet dat ik daar een abo voor kan afsluiten, maar dat vind ik het niet waard) maar daar kom ik snel weer overheen. Er is (voor mij althans) meer dan genoeg content op NLZiet en NPO Start.
Soms "mis" ik bv. de Discovery zenders (ja ik weet dat ik daar een abo voor kan afsluiten, maar dat vind ik het niet waard) maar daar kom ik snel weer overheen. Er is (voor mij althans) meer dan genoeg content op NLZiet en NPO Start.
Op het moment gebruik ik ook Ziggo GO en die bevalt heel prima. Ik heb in thuis zowel glasvezel als kabel beschikbaar, dus ik ben aan het oriënteren. Discovery wil ik wel en dat heeft T-Mobile ook, dus een vergelijking tussen die twee zou helemaal top zijn
Ik heb de T-Mobile AppleTV app gebruikt, en ben nu heel erg blij met de NLZiet app op de AppleTV. Dat werkt echt heel erg goed! Regelmatig nieuwe functies, goede helpdesk ook bij NLZiet (bijv. als seizoenen verkeerd gegroepeerd zijn). Werkt echt goed! Ik raad iedereen aan, ook qua prijs, om over te stappen op NLZiet.
Buiten dat het zenderaanbod een stuk lager is (voor wanneer dat relevant is)ChrisM schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:30:
Ik heb de T-Mobile AppleTV app gebruikt, en ben nu heel erg blij met de NLZiet app op de AppleTV. Dat werkt echt heel erg goed! Regelmatig nieuwe functies, goede helpdesk ook bij NLZiet (bijv. als seizoenen verkeerd gegroepeerd zijn). Werkt echt goed! Ik raad iedereen aan, ook qua prijs, om over te stappen op NLZiet.
Ziggo app op Apple TV kreeg een grote update en ik moet zeggen dat ik nogal onder de indruk ben. Beeldkwaliteit is duidelijk stuk beter. Ik ben ook heel blij dat in plaats van percentage wordt er tijd aangegeven (tijdens afspelen). Alles is opgepoetst en is net wat beter. Dat verdient vermelding vind ik.
Pagina: 1