Nintendo Switch “leegmaken”

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRI1985
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb een Nintendo Switch welke defect is, volgens Nintendo zelf zijn de reparatiekosten hoger dan hun vervangings regeling. Uit verder onderzoek van reparateur blijkt dat er kortsluiting is geweest via de laadpoort en nu het moederbord kapot is.

Nu wil ik de onderdelen te koop aanbieden om bij te leggen bij de aanschaf van een nieuwe Switch.
Maar zouden er nog persoonlijke gegevens op kunnen staan? En hoe is dit evt. te wissen
Het apparaat gaat dus niet meer aan, enige is dat het Nintendo logo en batterij icoon kort in beeld komt en vervolgens alles weer zwart.

Beste antwoord (via DRI1985 op 17-03-2022 23:08)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:00
Als het een reguliere switch is (geen lite of oled) zit de emmc opslag op een apart dochterbord die je er uit kunt halen na enige demontage.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRI1985
Niemand die tips heeft?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:00
Als het een reguliere switch is (geen lite of oled) zit de emmc opslag op een apart dochterbord die je er uit kunt halen na enige demontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRI1985
hcQd schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:17:
Oké ik ben hier niet bekend mee en heb nog nooit zo’n apparaat gedemonteerd. Daarom wilde ik hem ook volledig te koop aanbieden maar vooraf wel zeker stellen dat er geen persoonlijke gegevens meer op staan en iemand die het moederbord aan de praat krijgt mijn account kan openen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 11:02
Nee, buiten de tip van hcQd niet nee. Als je Switch niet opstart, dan kun je hem ook niet leeghalen – in ieder geval niet via de gebruikelijke methodes. Als dit een probleem is dat door een enthousiaste tweaker gerepareerd kan worden, dan is het zeer aannemelijk dat de Switch daarna weer gewoon werkt, inclusief toegang tot alle data op dat apparaat, want dat staat, zoals aangegeven, op de interne opslag die hoogstwaarschijnlijk gewoon OK is. De functie van het verwijderen van dat dochterbord zou zijn dat je die dan in een andere Switch kan schroeven – het is aannemelijk dat je via die route de data op die opslag kunt verwijderen.

Je kunt nog via de website van Nintendo zelf van die Switch de registratie opheffen, en daarna een andere Switch tot primair systeem “promoveren”. Dat doet niets met de data op de Switch zélf, maar het beperkt de mogelijkheden een beetje en dan kun je in ieder geval op een andere Switch spelen zoals je gewend bent.

Als je niet wil schroeven, maar wel die Switch wil verkopen, zou ik in ieder geval je wachtwoord veranderen en eventueel opgeslagen betalingsmethodes (voor het geval je een creditcard/Paypal account gekoppeld hebt) verwijderen via de website, zodat een eventuele koper daar niet bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-09 16:20
DRI1985 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:08:
Ik heb een Nintendo Switch welke defect is, volgens Nintendo zelf zijn de reparatiekosten hoger dan hun vervangings regeling. Uit verder onderzoek van reparateur blijkt dat er kortsluiting is geweest via de laadpoort en nu het moederbord kapot is.

Nu wil ik de onderdelen te koop aanbieden om bij te leggen bij de aanschaf van een nieuwe Switch.
Maar zouden er nog persoonlijke gegevens op kunnen staan? En hoe is dit evt. te wissen
Het apparaat gaat dus niet meer aan, enige is dat het Nintendo logo en batterij icoon kort in beeld komt en vervolgens alles weer zwart.
Misschien dat ik heel zwart wit zie, maar als er kortsluiting is geweest via de laadport ben ik wel benieuwd hoe dat gekomen is.

Als dat namelijk gebeurd is tijdens normaal gebruik van het apparaat dan betekend dat jij als consument hier niks aan kan doen. Immers hoe kan je onder normaal gebruik kortsluiting genereren?

Mag ik vragen hoe oud de switch is? Als dit nog binnen de 3 maanden is, dan moet de verkoper (dus niet Nintendo!) aantonen dat jij dit opzettelijk of geforceerd gedaan hebt.

Als je zelf weet dat er vocht bij is gekomen tja...dan houdt het op inderdaad.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRI1985
@Seal64 We hebben inmiddels een andere switch aangeschaft en primair systeem gemaakt via het Nintendo Account. Ik heb ook geen idee wat er nog op het geheugen staat. Mijn vriendin en ons zoontje hebben hem vooral gebruikt. Switch is bij Nintendo en reparateur via de winkel geweest en die hebben aangegeven dat moederbord niets meer doet. Weet niet of een enthousiaste tweaker dat nog kan herstellen. Of wat je zegt, de emmc module in een ander moederbord plaatsen.

@Wylana helaas geval eigen schuld. Switch was 11maanden oud toen het gebeurde, zoontje heeft een verkeerde laadkabel gebruikt. Hierdoor zijn de contactpunten verbogen, deze hebben waarschijnlijk bij het plaatsen in het dock de kortsluiting veroorzaakt. Dit omdat deze daarna ook niet meer werkte met een andere switch.

Ik ga even kijken of ik hem ga openschroeven of zo aanbied, wellicht is er ook markt voor de behuizing zonder moederbord.

Bedankt allen!
Pagina: 1