Youfone, Kpn of Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtoller
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09 11:03
Aankomende maand zal ik gaan verhuizen naar een appartement met een glasvezel aansluiting. Nu blijkt dat de enige die glasvezel kan leveren Youfone is. Wanneer ik naar KPN ga kunnen zij mij alleen internet aanbieden via hun kopernetwerk op een snelheid van 50/5 Mbit/s. Deze snelheid is natuurlijk belachelijk. Youfone biedt mij wel glasvezel, tot aan 1000/1000 Mbit/s, maar 200 lijkt me al meer dan genoeg aangezien ik de enige ben in het huishouden. Verder biedt Ziggo mij 300/30 Mbit/s via hun "glasvezel-kabelnetwerk".

Een aantal vragen.

Hoe kan het zijn dat Youfone mij een betere connectie aan kan bieden dan Kpn en hoe reeël is het dat ik ook de 200Mbit/s per seconde binnenkrijg op het modem?

Moet ik Ziggo's "glasvezel-kabelnetwerk" zien als een kabelnetwerk in de spitsuren of als een glasvezelnetwerk?

Ervan uitgaande dat alle aanbieders net zoveel kosten voor dit pakket, welke geeft me dan waarschijnlijk het meest stabiele snelle internet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-10 14:51
In welk gebied ga je wonen? Mogelijk ligt hier een glasvezelnetwerk van een andere netwerkpartij dan KPN waar Youfone een leveringscontract mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtoller
JohDB schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:53:
In welk gebied ga je wonen? Mogelijk ligt hier een glasvezelnetwerk van een andere netwerkpartij dan KPN waar Youfone een leveringscontract mee heeft.
Waar kan ik dat checken? Ik kan zeggen in de gemeente Boekel (zonder hier allemaal gegevens online te gooien), maar ik weet niet of dat dat genoeg informatie is.

Zou dat dan ook betekenen dat er nog minimaal een andere provider is die me glasvezel aan kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
In Boekel ligt het glasvezelnetwerk van E-Fiber: https://www.e-fiber.nl/project/boekel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:08
redtoller schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Waar kan ik dat checken? Ik kan zeggen in de gemeente Boekel (zonder hier allemaal gegevens online te gooien), maar ik weet niet of dat dat genoeg informatie is.

Zou dat dan ook betekenen dat er nog minimaal een andere provider is die me glasvezel aan kan bieden?
boekel was boekelnet dat is genomen door E-Fiber. de providers die contracten hebben met E-fiber leveren daar overheen.

KPN heeft daar geen contracten mee. dus die zullen blijven leveren over het betreffende kopernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtoller
jopoh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 20:57:
[...]

boekel was boekelnet dat is genomen door E-Fiber. de providers die contracten hebben met E-fiber leveren daar overheen.

KPN heeft daar geen contracten mee. dus die zullen blijven leveren over het betreffende kopernet
Ah dat klinkt logisch. Ik zie dat E-Fiber duurder is dan Youfone. Mag ik er vanuit gaan dat in mijn geval Youfone de beste keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
E-Fiber is geen provider, maar de netwerkeigenaar. Waar haal je vandaan dat E-Fiber duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtoller
JohDB schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:03:
E-Fiber is geen provider, maar de netwerkeigenaar. Waar haal je vandaan dat E-Fiber duurder is?
Uit deze vergelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TsxIBksEKyhYVt4BMR2P0BQI3BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cBUsB3AEiv0klwpN9ctZRVCe.png?f=fotoalbum_large

Deze prijs komt uit de vergelijker voor Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtoller
Ik zie inderdaad dat Tweak wat goedkoper lijkt inderdaad. Daar moet ik dan wel een eigen modem regelen of een duurder abonnement pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
redtoller schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:14:
Daar moet ik dan wel een eigen modem regelen of een duurder abonnement pakken
Modemrouterwifi gaat rustig 5 jaar mee.
Tweak bruikleen 12x5x€3 = €180

Nadeel is dat je niet heel veel kan, daarvoor moet je dan dieper in de buidel tasten.
Je moet dus bedenken wat je allemaal in huis wilt aansluiten en hoe goed je WiFi bereik moet zijn.
Dan kan je met eigen modem keuze een stuk meer, maar verwacht dan wel €300+

Zo kan je dan kiezen voor Ubiquiti, DrayTek, Aerohive, Juniper, etc. met allemaal toeters en bellen voor gast netwerk, iot netwerk, firewall, dns server (pi-hole), etc.

Of gewoon dan bruikleen/huur provider als je het te veel gedoe vindt.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1