Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaMaS
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-03-2022
Heeft iemand ervaring met de Grundig TV die op het moment voor 400 euro bij de Lidl aangeboden wordt? 55 VLX 707 LDL staat erop, lijkt op een speciaal voor de Lidl gemaakt model. Hoe goed is deze? Hoe staat ie tov andere merken binnen dit budget qua beeldkwaliteit? Wat zijn nog meer dingen die ik moet weten voordat ik deze tv koop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De specificaties zullen niet heel veel verschillen van de 55 VLX 7710 BP:

pricewatch: Grundig 55 VLX 7710 BP Zwart (buitenlands model)

IPS en randverlichting, er staat "local dimming", maar dat stelt bij randverlichting niet veel voor. Ga uit van een typische LCD waar je in het donker een witte gloed doorheen ziet schijnen. Omdat het IPS is zullen de kijkhoeken redelijk zijn.

HDR-ondersteuning is met een Pinokkioneus, want hij heeft helemaal niet de techniek om HDR te kunnen tonen. Geen breed kleurenbereik.

Wat beeldkwaliteit is het de bodem van wat er te koop is, maar als je een goedkope televisie wilt, hij zal het doen en hij zal je de klassieke LCD-ervaring bieden. Als je je verwachtingen niet te hoog inzet, kan het een aardige koop voor een krap budget zijn.

• nachvlinder
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-06-2024
Nu te koop voor 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:45
Wel de 49" versie. Niet 55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjo84
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-09-2023
Mijn afstandsbediening werkt in 1 keer heel traag en reageert af en toe helemaal niet. Tv al gereset, nieuwe batterijen erin. Maar zonder resultaat. Heeft iemand dit ook? Als ik hem van 1 meter vandaan hou reageert hij wel goed. maar hij heeft het altijd goed gedaan vanuit bed. +- 4 meter afstand. Ik zou nog fabrieksinstellingen terug kunnen zetten mss?

[ Voor 35% gewijzigd door Ruudjo84 op 09-10-2022 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 16:13
Nu ook weer een deal bij de Lidl: https://www.lidl.nl/p/gru...tv-vlx-22-ldlb/p100356628 50 inch Grundig 4K TV voor 300 eu.

Echter kan ik niks over dit model terugvinden en is Grundig natuurlijk niet meer de merk van 15 jaar geleden. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 10:36
En zo ook een variant van 55 inch voor 399 euro. Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen, want er is inderdaad weinig over te vinden.

https://www.lidl.nl/p/gru...t-tv-vlx707ldl/p100338051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-05 20:37
Mijn ouders hebben deze zojuist ook besteld bij de Lidl (55"). Ze zijn niet zo veeleisend.

Qua reviews las ik wel wat negatieve commentaren over ondersteunen van Sonos Arc's, de afstandbediening of Android versie, of dat LCD outdated is, maar over het beeld waren meeste mensen wel te spreken gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Peters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:47
De Grundig 50" televisie die momenteel bij de Lild wordt verkocht voor €299 is een Beko-Grundig, van het Turkse merk voor budget wasmachines aan de onderkant van de markt.
Verder is er niets online te vinden over dit type nummer.
Zelfs geen handleiding te downloaden.
Bij het zoeken naar een extra afstandsbediening kwam ik wel op diverse Duitse en Turkse websites terecht.
De boekjes die erbij zaten waren in zo'n beetje iedere Oost-Europese taal, dus dat zal wel de markt voor dit toestel zijn. (zat ook een boekje met Nederlands bij)
Desalniettemin een prima TV voor het weinige geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beachbar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-02 13:45
Toepassende topic, want ik overweeg de koop (van de GRUNDIG 55" 4K Android 9 Smart TV VLX707LDL) ook. Dan hoef ik geen tv-kastje van T-Mobile te huren.
Of zijn jullie ervaringen anders?

Ook heb ik een (wat ouder Sony) surround setje (HT-SF1100 en HT-SS1100). Wordt deze proper aangestuurd met de optische Audio Digitaal (S/PDIF) vanuit de TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralph Peters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:47
Beachbar schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:19:
Toepassende topic, want ik overweeg de koop (van de GRUNDIG 55" 4K Android 9 Smart TV VLX707LDL) ook. Dan hoef ik geen tv-kastje van T-Mobile te huren.
Of zijn jullie ervaringen anders?

Ook heb ik een (wat ouder Sony) surround setje (HT-SF1100 en HT-SS1100). Wordt deze proper aangestuurd met de optische Audio Digitaal (S/PDIF) vanuit de TV?
Volgens de produktpagina bij de Lidl heeft ie gewoon een optische uitgang
Van deze is overigens wel een handleiding te vinden.
https://lidl-nl.inxshare....LDL%20-%20Manual%20NL.pdf
Met onderop de laatste pagina "Beko Grundig Deutschland GmbH" dus het door de Turken opgekochte Grundig.
In plaats van een kastje zul de dan we een CI module nodig hebben om je smartcard in te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ralph Peters schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:17:
[...]

Volgens de produktpagina bij de Lidl heeft ie gewoon een optische uitgang
Met onderop de laatste pagina "Beko Grundig Deutschland GmbH" dus het door de Turken opgekochte Grundig.
In plaats van een kastje zul de dan we een CI module nodig hebben om je smartcard in te steken.
T-Mobile heeft een Android TV app dus dat zal de bedoeling hier zijn denk ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 14:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Android TV werkt perfect op die TV`s. Heb begin dit jaar de 55' Grundig bij Lidl gehaald voor op een slaapkamer: Plex, Canal Digitaal, Netflix, Prime, Kodi, Youtube... alles draait prima. Dingetje hangt netjes aan de muur met een standaard vesa-beugel, net voor een stopcontact.. dus ook geen wirwar met kabels.

Als over een aantal jaar de Android outdated is, gaat er een stickje van enkele tientjes in en kan hij weer 5+ jaar mee!

En als het nu niet goed is, breng je hem gewoon terug naar LIDL. Het hoort te werken..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beachbar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-02 13:45
Ralph Peters schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:17:
[...]

Met je antwoord over handleiding zullen meer mensen gediend zijn _/-\o_ . Dank voor je Input!

Dat van die Toslink (optische kabel) aansluiting had ik al gezien, maar ik was benieuwd of de (Dolby Digital / DTS) signalen ook over zouden komen in mijn (ietwat) verouderde surround setje. Dat zal even afwachten zijn, want in de handleiding lees ik dat niet. De handleiding overigens verteld overigens ook niet of de afstandsbediening o.b.v. infrarood (of bluethooth) werkt (en dus of ik de TV met mijn Harmony One kan bedienen).

Op het grote gevaar af dat er een overvloed van bestellingen komt en ik weer 'achter het net vis'... Gisteren was de status "niet meer voorradig", nu "binnenkort beschikbaar"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oscarluijben
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 31-12-2022
M’n 50” als vervanging voor een 15 jaar oude Samsung 42” met een duo scart aansluiting gekocht, voor in m’n slaapkamer. De Samsung verbruikt al meer in één maand tijd tov de grundig , dat alleen is de aankoop meer dan waard. Niks geen snoertje hier of een kabeltje daar. 220 erin aansluit op m’n WiFi wat apps installeren en gaan met die banaan. En dat voor slechts €299,00 zelfs Apple TV draait als app op dit toestel. Z’n Apple TV alleen al komt in de buurt van de grundig 50”.

Met de Remote app van grundig is inloggen met wat knip en plak werk een klusje van nog geen 15 min.

Ik ben de Sint erg dankbaar voor het cadeau.

[ Voor 8% gewijzigd door Oscarluijben op 06-12-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Robot1984
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-05-2023
Rommel Heb deze tv anderhalf jaar geleden gekocht na een half jaar waren er al strepen zichtbaar over het scherm. Nu is het inmiddels zo erg geworden dat de TV aan vervanging toe is. Mijn vorige tv een sony bravia ging ruim 17 jaar mee en doet het nog steeds prima. Ik zeg planned obsolescence. Deze apparaten zijn gemaakt als wegwerpproducten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:04
Ik heb toevallig vandaag samen met een vriend 2 van deze tv’s gekocht, voor onze mancaves :p
De 55VLX 707 LDL was nu in de aanbieding voor 349.
En met de Lidl plus app op de 2e tv nog 5% korting.

In de huiskamer staat een OLED tv en daar kan het beeld natuurlijk niet aan tippen. Maar je krijgt wel enorm veel tv voor het geld. Prima beeld, zeker in het donker. En een compleet smarttv systeem. Completer dan WebOs dat op de OLED draait.
Wat positief opviel was het geluid, dat klinkt best goed!

Nadelen: hij is wat traag, spiegelt veel en lichtopbrengst en 50hz refresh rate is wat laag.
Ik zou hem niet in mijn huiskamer hoeven maar op de mancave een prima scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Ik ben nu helemaal positief verrast, ik gebruikte al een tijd een Cromecast op deze tv maar wilde die ergens anders inzetten, dus ik heb het smart gedeelte opnieuw aangezet.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een update aangeboden van Android 9 naar Android 11!
Na de update werkt alles een stuk soepeler lijkt het wel. Ik denk dat ik geen nieuwe Chromecast meer nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-05 14:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

zjeeraar84 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:27:
Ik ben nu helemaal positief verrast, ik gebruikte al een tijd een Cromecast op deze tv maar wilde die ergens anders inzetten, dus ik heb het smart gedeelte opnieuw aangezet.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een update aangeboden van Android 9 naar Android 11!
Na de update werkt alles een stuk soepeler lijkt het wel. Ik denk dat ik geen nieuwe Chromecast meer nodig heb.
Klopt, er zijn zelfs al (minstens) 2 updates geweest: de eerste update naar Android 11 maakte het toestel enorm traag/haperend.. na de laatste update (afgelopen maand) is de tv weer lekker soepel.

Ik merk wel dat 4K streams in youtube nu meer tijd nodig hebben om te laden bij snelspoelen door de video. Al met al een prettige update :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geroldvangessel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 29-01-2024
Na de updates krijgen we soms de tv niet aan.
Moeten we de stekker er even uithalen.
Dan weer aan.
Wie heeft dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Geroldvangessel schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:53:
Na de updates krijgen we soms de tv niet aan.
Moeten we de stekker er even uithalen.
Dan weer aan.
Wie heeft dit ook?
Ik herken dit niet! Betreft het de 55" VLX707LDL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geroldvangessel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 29-01-2024
Het is inderdaad de 55vlx707ldl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrie
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-04 18:28
Lidl heeft nu de VLX 23 LDL 55 inch van Grundig voor €299,00. Bij de specs staat android 9, zou die ook meteen updaten na aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:43

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Jerrie schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:06:
Lidl heeft nu de VLX 23 LDL 55 inch van Grundig voor €299,00. Bij de specs staat android 9, zou die ook meteen updaten na aankoop?
Waarin verschilt die 55VLX 23 van het 707 model. Is het de opvolger?

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrie
964C2 schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:32:
[...]

Waarin verschilt die 55VLX 23 van het 707 model. Is het de opvolger?
Daar kom ik dus niet achter, vandaar mijn vraag. Je zou denken dat dit een nieuwer model is maar waarom dan nog steeds android 9?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eleeftink
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb de VLX 23 LDL 55 sinds afgelopen vrijdag en hij heeft Android 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrie
eleeftink schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:50:
Ik heb de VLX 23 LDL 55 sinds afgelopen vrijdag en hij heeft Android 11
Die van mij komt morgen. Dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 00:17

wie

5130Wp, Ecolution V.warmtepomp

ik heb vorige week bij Lidl een Openingsaanbieding Grundig tv vlx707ldl gekocht. hij update meteen toen hij aan was. Maar na een week geeft hij nog steeds Android tv 9 aan, hij is niet naar 11 gegaan.

Zou ook wel willen weten wat het verschil is tussen 55VLX 23 en 707 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:42

Tacoos

i am i

@Jerrie @eleeftink
Zijn jullie tevreden over de 55 VLX 23 LDL?
Mijn zoon heeft em ook en die heeft vervelende problemen ermee; Waarschijnlijk gaat de TV deze week retour

Sowieso is het menu ongelofelijk traag (menu oproepen duurt rustig meer dan 5 seconden!?), maar hij heeft ook last van haperingen in Netflix en Amazon Prime. Eigenlijk is kijken niet te doen op die manier; regelmatig bevriest het beeld gewoon minuten.
De TV is bekabeld aangesloten, maar ook draadloos werkte het niet vloeiend.

We hebben de TV al een factory reset gegeven. We hebben ook geprobeerd de firmware te updaten, maar volgens de TV is die up to date (terwijl OS level en security patches van juli 2023 zijn).

Ervaren jullie hetzelfde?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrie
Ben tot nu toe zeer tevreden. Ik kijk alleen Disney+ via Ziggo en dat menu (Disney+) is zeer traag maar heb nooit last van haperingen tijdens het kijken van een serie of film en dat doe ik draadloos. Menu van de tv zelf werkt ook gewoon goed dus nogmaals zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eleeftink
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-11-2024
Tv bevalt tot nu toe goed. Geen last van trage handelingen tussen menus. Wel vind de vrouw de cijfers op we afstand bediening te klein maar dat kan ook aan haar leeftijd liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:28
@Tacoos als de prijs scherp is, kan je ook overwegen er een Chromecast in te stoppen voor de smarttv-features.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:42

Tacoos

i am i

Richh schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:37:
@Tacoos als de prijs scherp is, kan je ook overwegen er een Chromecast in te stoppen voor de smarttv-features.
Daar hebben we het wel over gehad, maar de teleurstelling was zo groot dat we de tv hebben teruggebracht.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Tacoos schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:24:
[...]

Daar hebben we het wel over gehad, maar de teleurstelling was zo groot dat we de tv hebben teruggebracht.
Ik denk dat je bij alle tv's in deze prijsklasse (of misschien zelfs bij letterlijk alle TV's) het smart gedeelte als bonus moet zien.
Als het al goed werkt is het voor maximaal een paar jaar, want dan is het verouderd.
Werkt het goed heb je geluk, werkt het niet goed dan een Chromecast of andere mediaplayer er aan.
Pagina: 1