Ik zit hier met een vaag probleem...
Soms vallen hier op de game PC de muis knoppen uit.
Soms enkel de linker, soms beiden.
Het is mijn oude game PC, x58 mobo, GTX 1080 met Xeon x5675.
Dat ding loopt als een tierelier, maar is oud, 12 jaar.
Ga niet roepen "Upgrade je PC", daar heb ik niets aan.
Probleem; Spontaan vallen de muisknoppen weg. Klikken met de linker muisknop werkt niet meer. Bewegen met de muis gaat prima. Soms als je alle knoppen op de Sharkoon shark force inklikt werkt het opeens weer. explorer.exe opnieuw starten lost het ook tijdelijk op, opnieuw inloggen ook.
Elke gebruiker (nieuwe en bestaande) hebben hier last van. Nieuw gebruikers profiel lost dus niets op.
Mijn zoon heeft geen problemen tijdens het gamen, voornamelijk Fortnite en Roblox. Enkel in Windows 10 zelf.
Ik heb het onder mijn eigen profiel ook.
Wat ik heb geprobeerd:
Ander muis (wel een shark force)
Andere USB poort
Onnodig software verwijderd
Het zou best wel eens een probleem kunnen zijn met de x58 chipset + windows 10.
De Sharkoon shark force (heerlijke muis) heeft geen losse driver download en op elke andere hardware werkt deze muis vlekkeloos.
Ook geen USB conflict, alle niet-noodzakelijk USB apparaten losgehaald, geen oplossing.
Ik verwacht ook niet zozeer gelijk een oplossing, maar dit issue is zo vaag dat ik het wel wil delen.
Soms vallen hier op de game PC de muis knoppen uit.
Soms enkel de linker, soms beiden.
Het is mijn oude game PC, x58 mobo, GTX 1080 met Xeon x5675.
Dat ding loopt als een tierelier, maar is oud, 12 jaar.
Ga niet roepen "Upgrade je PC", daar heb ik niets aan.
Probleem; Spontaan vallen de muisknoppen weg. Klikken met de linker muisknop werkt niet meer. Bewegen met de muis gaat prima. Soms als je alle knoppen op de Sharkoon shark force inklikt werkt het opeens weer. explorer.exe opnieuw starten lost het ook tijdelijk op, opnieuw inloggen ook.
Elke gebruiker (nieuwe en bestaande) hebben hier last van. Nieuw gebruikers profiel lost dus niets op.
Mijn zoon heeft geen problemen tijdens het gamen, voornamelijk Fortnite en Roblox. Enkel in Windows 10 zelf.
Ik heb het onder mijn eigen profiel ook.
Wat ik heb geprobeerd:
Ander muis (wel een shark force)
Andere USB poort
Onnodig software verwijderd
Het zou best wel eens een probleem kunnen zijn met de x58 chipset + windows 10.
De Sharkoon shark force (heerlijke muis) heeft geen losse driver download en op elke andere hardware werkt deze muis vlekkeloos.
Ook geen USB conflict, alle niet-noodzakelijk USB apparaten losgehaald, geen oplossing.
Ik verwacht ook niet zozeer gelijk een oplossing, maar dit issue is zo vaag dat ik het wel wil delen.
[ Voor 3% gewijzigd door BeyondThunder op 16-03-2022 08:31 . Reden: Duidelijk aangegeven dat het geen profiel issue is ]