Mijn vraag
Ik zou graag willen weten of iemand van u weet hoe je een Xamarin.Forms/native Xamarin.Android applicatie vanaf Visual Studio op een fysieke smartwatch zet. Ik heb verschillende bronnen geraadpleegd, maar ben ik niet echter verder gekomen. Ook in Visual Studio, komt de smartwatch niet in de lijst te staan van verbonden apparaten. De smartwatch betreft een Samsung Galaxy Watch4 en draait op Wear OS 3.2 (Wear OS 3 is weer gebaseerd op Android 11). Ik heb de smartwatch ook met mijn laptop verbonden via een bluetooth-verbinding, maar ondanks deze verbinding zie ik het apparaat er nog steeds niet tussen staan (ik heb het geprobeerd in zowel een Xamarin.Forms project als een native Xamarin.Android project). Verder heb ik zowel op de smartwatch als de smartphone de ontwikkelaarsopties (Developer Options) geactiveerd waarbij de USB-debugging is aangezet. Op de smartwatch heb ik voor de zekerheid ook de optie 'Foutopsporing via Bluetooth' aangezet.
Benodigde SDK tools zijn in Visual Studio geïnstalleerd, de smartwatch is gekoppeld aan een Samsung smartphone. Het overzetten van de Visual Studio app naar de smartphone werkt zonder problemen, maar hoe je de app op een smartwatch zet, is nog maar de vraag.
/f/image/Xw5OC50pB6DI3Zoh0cWvDl6k.png?f=fotoalbum_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
In de documentatie van Microsoft heb ik daarnaast de stappen proberen te volgen
https://docs.microsoft.co...device#connect-the-device
Maar als ik bij stap 4 kom, dan werkt het eerste commando maar bij de tweede krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Als ik hetzelfde commando weer probeer uit te voeren, krijg ik een ander bericht terug waarin het aangeeft dat er al een connectie aanwezig is.
/f/image/kdBm6bxk0fEbkuuUn8WHsH6s.png?f=fotoalbum_large)
Daarna kom ik ook niet meer verder in de documentatie, aangezien de volgende commando's alleen werken als 127.0.0.1:4444 niet 'offline' is maar de status 'device' heeft.
In een ander documentatie van Microsoft voor native Xamarin.Android wearable apps zou 'zogenaamd' het fysieke apparaat automatisch in de lijst van verbonden apparaten moeten staan, maar ook in dit project staat het apparaat er niet tussen, ondanks de bluetooth verbinding tussen mijn laptop en de smartwatch..
https://docs.microsoft.co...-run-the-android-wear-app
Ik zou het heel erg waarderen als een van u weet hoe je dit doet..
Alvast bedankt voor de hulp.
Hoe heb ik het opgelost?
Ik zou graag willen weten of iemand van u weet hoe je een Xamarin.Forms/native Xamarin.Android applicatie vanaf Visual Studio op een fysieke smartwatch zet. Ik heb verschillende bronnen geraadpleegd, maar ben ik niet echter verder gekomen. Ook in Visual Studio, komt de smartwatch niet in de lijst te staan van verbonden apparaten. De smartwatch betreft een Samsung Galaxy Watch4 en draait op Wear OS 3.2 (Wear OS 3 is weer gebaseerd op Android 11). Ik heb de smartwatch ook met mijn laptop verbonden via een bluetooth-verbinding, maar ondanks deze verbinding zie ik het apparaat er nog steeds niet tussen staan (ik heb het geprobeerd in zowel een Xamarin.Forms project als een native Xamarin.Android project). Verder heb ik zowel op de smartwatch als de smartphone de ontwikkelaarsopties (Developer Options) geactiveerd waarbij de USB-debugging is aangezet. Op de smartwatch heb ik voor de zekerheid ook de optie 'Foutopsporing via Bluetooth' aangezet.
Benodigde SDK tools zijn in Visual Studio geïnstalleerd, de smartwatch is gekoppeld aan een Samsung smartphone. Het overzetten van de Visual Studio app naar de smartphone werkt zonder problemen, maar hoe je de app op een smartwatch zet, is nog maar de vraag.
/f/image/Xw5OC50pB6DI3Zoh0cWvDl6k.png?f=fotoalbum_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Visual Studio 2022
- Fysiek apparaat: Samsung Galaxy Watch4 (draait op Wear OS 3.2 en Wear OS 3 is gebaseerd op Android 11)
- Fysiek apparaat: Samsung Galaxy S10+ (draait op Android 12, maar ik denk dat dit versienummer geen probleem moet veroorzaken voor de smartwatch, aangezien ik ze wel met elkaar kan koppelen, alleen niet weet hoe je de app op de smartwatch krijgt...)
- Galaxy Wear App is gebruikt voor het koppelen van de smartwatch met de smartphone
In de documentatie van Microsoft heb ik daarnaast de stappen proberen te volgen
https://docs.microsoft.co...device#connect-the-device
Maar als ik bij stap 4 kom, dan werkt het eerste commando maar bij de tweede krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Als ik hetzelfde commando weer probeer uit te voeren, krijg ik een ander bericht terug waarin het aangeeft dat er al een connectie aanwezig is.
/f/image/kdBm6bxk0fEbkuuUn8WHsH6s.png?f=fotoalbum_large)
Daarna kom ik ook niet meer verder in de documentatie, aangezien de volgende commando's alleen werken als 127.0.0.1:4444 niet 'offline' is maar de status 'device' heeft.
In een ander documentatie van Microsoft voor native Xamarin.Android wearable apps zou 'zogenaamd' het fysieke apparaat automatisch in de lijst van verbonden apparaten moeten staan, maar ook in dit project staat het apparaat er niet tussen, ondanks de bluetooth verbinding tussen mijn laptop en de smartwatch..
https://docs.microsoft.co...-run-the-android-wear-app
Ik zou het heel erg waarderen als een van u weet hoe je dit doet..
Alvast bedankt voor de hulp.
Update: 14-03-2022 15:20 [Opgelost]
Ik weet nog steeds niet hoe je de app vanaf Visual Studio via een bluetooth verbinding op de smartwatch zet, ondanks het volgen van de documentatie (mocht iemand dit wel weten, geef alsjeblieft dit door aan mij). Daarom heb ik gekeken hoe ik dit kan laten werken via een wifi-verbinding.Hoe heb ik het opgelost?
- Schakel 'Foutopsporing via Wi-Fi' in op je smartwatch-apparaat (nadat je Debugger Options hebt ingeschakeld https://docs.microsoft.co...e#prepare-the-wear-device. P.S. Op de een of andere manier verwijzen ze naar het buildnummer, maar je moet 5 keer drukken op 'Softwareversienummer' en niet 7 keer)
- Download de SDK Platform Tools (om gebruik te kunnen maken van commando's als 'adb'): https://developer.android.../platform-tools#downloads
- Pak het bestand uit en sla het op ergens op je harde schijf van je computer
- Start het programma CMD in Windows
- Ga naar (cd [....locatie....]) de map waar de 'adb.exe' zich in bevindt (oftewel de locatie waar je het eerste bestand had uitgepakt)
- Om te bevestigen dat je wel of niet geconnect bent, kun je het volgende commando uitvoeren: adb devices
- Verbind de smartwatch met hetzelfde Wifi-netwerk als van je pc/laptop waarop Visual Studio staat en kijk op de smartwatch wat je IPv4-adres is
- Als er in de buurt slecht Wifi bereik is/geen Wifi, dan zou je vanaf je laptop ook een Wifi hotspot kunnen aanmaken om dit te laten werken
- In Windows zoek naar de functie 'Mobiele Hotspot'/'Mobile Hotspot'
- Zet de optie aan: 'Share my internet connection with other devices'/'Deel mijn internetverbinding met andere apparaten'
- Verbind de smartwatch met dit zelf aangemaakte netwerk
- Nu dat er verbinding is met de smartwatch, kun je terug gaan naar het CMD-scherm
- Neem het IPv4-adres van de smartwatch en voer het commando als volgt uit: adb connect [plaats hiertussen het IPv4-adres en haal de haakjes weg]
- Voer opnieuw het commando uit: adb devices
- Je ziet nu dat er onder 'attached' -> device staat vermeld, naast de naam van je smartwatch apparaat
- Als je nu in Visual Studio kijkt, zal je als het goed is de smartwatch apparaat zien staan en kun je de app op je smartwatch zetten
- Als je alle verbindingen wilt verwaarlozen, kun je het volgende commando gebruiken: adb kill-server
[ Voor 28% gewijzigd door Megabytes op 14-03-2022 16:21 ]