Bestanden vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Wil
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-03-2022
Goede dag

Ben sinds kortom MacBook eigenaar.
Nu wil bestanden vergelijken. In windows kreeg je twee kolommen.
Op een mac alleen de keuze beide of vervangen.
Is er in OS ook zo’n oplossing te vinden en zoja welke en waar.
Hoor graag van jullie,

Thx Wil

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Wat heb je zelf al gevonden en gedaan.
Welke Mac OS versie heb je?

Als ik op google zoek dan heb ik vrij snel het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
2 kolommen in Windows? Kun je daar een plaatje van opzoeken? Ik heb namelijk geen idee wat je bedoelt.

Onder macOS kun je bestanden met elkaar vergelijken door 2 Finder vensters te openen en naast elkaar te zetten. Daarna navigeer je in ieder venster naar het bestand wat je wilt vergelijken. Het bestand selecteren laat informatie zien zoals bestandsgrootte en aanmaak- en wijzigingsdatum. Mocht je dat niet zien druk dan met Finder open even op CMD+2 of CMD+3 zodat je die info makkelijker kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:05
sypie schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:45:
2 kolommen in Windows? Kun je daar een plaatje van opzoeken? Ik heb namelijk geen idee wat je bedoelt.

Onder macOS kun je bestanden met elkaar vergelijken door 2 Finder vensters te openen en naast elkaar te zetten. Daarna navigeer je in ieder venster naar het bestand wat je wilt vergelijken. Het bestand selecteren laat informatie zien zoals bestandsgrootte en aanmaak- en wijzigingsdatum. Mocht je dat niet zien druk dan met Finder open even op CMD+2 of CMD+3 zodat je die info makkelijker kunt zien.
Ik denk dat hij bedoelt dat je de inhoud van de twee bestanden met elkaar kunt vergelijken en dan kunt bepalen welke van beide je wilt houden. Al wist ik niet eens dat dat kon. Maar ik gebruik dan ook al geen Windows meer sinds Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ow, dat is in beide Finder vensters het bestand selecteren en even op de spatiebalk tikken (QuickLook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-05 16:38
Even zoeken en je vind legio mogelijkheden.
O.a. via Visual Studio code bv. https://www.mytecbits.com...s-of-two-files-in-vs-code
Pagina: 1