Hulp bij keuze email hosting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-04 22:33
Mijn vraag:

Mijn ouders hebben 2 simpele websites met een contactformulier. Nu hebben wij de website netjes gehost. Alleen het mailen gaat nog niet goed. Met de SMTP die ik daar gebruik komt de mail geregeld niet aan of in de SPAM box. Dus nu ben ik op zoek naar een simpele mail hosting of web/mail hosting waarbij mails niet in spam terecht komen. Waar kan ik dan het beste terecht.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb al gebruik gemaakt van sendinblue. Alleen dit account is verwijderd door inactiviteit. Dit was meer gericht op bulk mails verzenden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
ThaFishy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:32:
Mijn vraag:

Mijn ouders hebben 2 simpele websites met een contactformulier. Nu hebben wij de website netjes gehost. Alleen het mailen gaat nog niet goed. Met de SMTP die ik daar gebruik komt de mail geregeld niet aan of in de SPAM box. Dus nu ben ik op zoek naar een simpele mail hosting of web/mail hosting waarbij mails niet in spam terecht komen. Waar kan ik dan het beste terecht.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb al gebruik gemaakt van sendinblue. Alleen dit account is verwijderd door inactiviteit. Dit was meer gericht op bulk mails verzenden.
Ligt het aan de SMTP provider of heb je de mail security niet op orde als DKIM,SPF,DMARC,BIMI en komt het daardoor in niet goed aan of in de de spam.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
HKLM_ schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Ligt het aan de SMTP provider of heb je de mail security niet op orde als DKIM,SPF,DMARC,BIMI en komt het daardoor in niet goed aan of in de de spam.
Bedankt voor de DM, ik heb je domeinen gecheckt en DMARC en DKIM kunnen nog wat aandacht gebruiken :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij een met velen gedeelde server het je ook het risico dat diezelfde server bewust of onbewust (malware / 'gehackt') wordt misbruikt. Dan zal alle mail vanaf hetzelfde IP-adres sneller als spam worden aangemerkt.

Check of het op zwarte lijsten staat, via iets als https://dnschecker.org/ip-blacklist-checker.php (random zoek-hit, er zijn vele diensten die dat kunnen).

Check ook even de mailheaders van mails die in de spambak terecht kwamen. Misschien kan je zien waarom het wordt geblokkeerd.

Als je ze hier plaatst om mee te laten kijken, anonimiseer waar nodig bijv. het mailadres.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)