Waarom Plus? Zoekmachines en privacy.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genosha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-02 21:22
Ik snap dat Tweakers geld moet verdienen om de boel open te houden.... en zodoende volgens de trent van premium artikelen zoals alle grote pers doet.

Maar...

Waarom is een artikel zoals dit een Plus-artikel? Elke Tweaker weet dit al, die heeft zijn uBlock, Privacy Badger, PiHole, Ghostery etc. draaien maar Jan, Miep en tante Truus niet.

Zo'n artikel moet duidelijk en vooral open voor iedereen zijn . Informatie over privacy moet altijd beschikbaar zijn voor iedereen.

Graag een verklaring waarom dit zo nodig een Plus artikel moet zijn...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat er extra tijd in is gestoken ten opzichte van een regulier nieuwsbericht? Het is extra, plus. Daarom de naam.

Ik heb het artikel niet gelezen, tot nu toe nog geen enkel plus-artikel. Ik schat dat de gegeven informatie ook elders te vinden is wanneer je er naar op zoek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
@Genosha hier is al een groot topic voor.
Het grote Tweakers-abonnemententopic

Correctie, dit is de juiste weg.

Ontopic,

Vind het discutabel, bedoel het is algemeen in het nieuws over privacy en als je er in wil verdiepen dan mag er best voor betaald worden.

[ Voor 48% gewijzigd door corporalnl op 14-03-2022 13:39 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:20
Omdat inmiddels elk artikel wat geen copy/paste is van een andere nieuwsbron, gelijk als plus wordt aangemerkt. Iets dat vroeger nog wel gratis was, is dat inmiddels niet meer. En zo komen ze hun eigen belofte van eind 2020 niet waar (dat alles bleef zoals het was, en enkel nieuw soort artikelen met nog meer diepte, als plus worden aangeduid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Zoals al eerder door WoutF is aangemerkt: waar trek je de lijn. Moet Corona nieuws verplicht geen paywal krijgen? Is de oorlog in Oekraine nu niet net zo belangrijk, zo niet belangrijker? En voor veel mensen (waaronder ik) is privacy enorm belangrijk. En wat dacht je van nieuws rondom duurzaamheid en het milieu, dat kan je toch niet achter een paywal zetten?!?

Ongeacht wat je van bovenstaande punten vind: Tweakers heeft tot nu toe nooit ingestemd met aan de hand van een onderwerp een plus-artikel non-plus maken. Ik zie dit dan ook niet gebeuren voor privacy specifieke guides. Ongeacht wat je ervan vind is dat helaas de realiteit. Topics aanmaken voor dit soort dingen is in mijn ogen dan ook vrij nutteloos.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply