Hier een interessant en vervelend probleem.
Corsair SF750, Asus P8Z77I-Deluxe, 3770k
Ik ben nu inmiddels 2 dagen verder en 2 ram kitjes (4 strips in totaal) armer.
Systeem POST (ook al meerde malen in het bios geweest en daarna gereboot, zonder issues), ik boot naar Windows, ik kan het systeem gebruiken.
Na een reboot krijg ik een knipperend DRAM ledje op het mobo.
Beide ram stripjes lijken allebei en tegelijk defect geraakt.
Ze werken ook niet meer in 2 andere borden.
Gisteren met andere kitje getest in hetzelfde bord (wat problemen gaf), buiten de behuizing en daarbij kon ik gewoon POSTEN, restarten, etc, met een andere voeding eraan (maar let wel: hiermee niet naar Windows geboot en dus niet gereboot via OS).
Nu heb ik vandaag een vervangend kitje ingebouwd en daarmee is exact hetzelfde gebeurd: allebei defect.
Welk onderdeel moet ik als boosdoener zien en/of preventief vervangen, want ik heb gevoel dat deze combi ram blijft slopen.
PSU of MOBO?
Het MOBO zou afgeschreven zijn, de PSU kan (preventief?) RMA.
Corsair SF750, Asus P8Z77I-Deluxe, 3770k
Ik ben nu inmiddels 2 dagen verder en 2 ram kitjes (4 strips in totaal) armer.
Systeem POST (ook al meerde malen in het bios geweest en daarna gereboot, zonder issues), ik boot naar Windows, ik kan het systeem gebruiken.
Na een reboot krijg ik een knipperend DRAM ledje op het mobo.
Beide ram stripjes lijken allebei en tegelijk defect geraakt.
Ze werken ook niet meer in 2 andere borden.
Gisteren met andere kitje getest in hetzelfde bord (wat problemen gaf), buiten de behuizing en daarbij kon ik gewoon POSTEN, restarten, etc, met een andere voeding eraan (maar let wel: hiermee niet naar Windows geboot en dus niet gereboot via OS).
Nu heb ik vandaag een vervangend kitje ingebouwd en daarmee is exact hetzelfde gebeurd: allebei defect.
Welk onderdeel moet ik als boosdoener zien en/of preventief vervangen, want ik heb gevoel dat deze combi ram blijft slopen.
PSU of MOBO?
Het MOBO zou afgeschreven zijn, de PSU kan (preventief?) RMA.
[ Voor 17% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-03-2022 10:35 ]