/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
man pw
dat is het commando om de dingen te regelen die jij opnoemt, maar het heeft geen punt en klik interface ofzo
dat is het commando om de dingen te regelen die jij opnoemt, maar het heeft geen punt en klik interface ofzo
Verwijderd
/stand/sysinstallOp donderdag 23 augustus 2001 20:46 schreef KnoppenSpook het volgende:
Hoi,
Ik besloten om FreeBSD te installeren op mijn P133 naar aanleiding van dit topic. tot nu toe niets dan lof over FreeBSD, werkt snel en heeft een duidelijk structuur (duidelijker dan linux vind ik) heb nu alles draaien
Apache
Samba
ftp
popserver/sendmail
SBLive (kernel gerecompiled)
Maar iets simpels kan ik niet, nl de rechten van users veranderen (in een andere groep zetten enz)weet iemand een goeie/simpele "User Manager" voor FreeBSD (mag ook onder KDE)
Groeten
KS
sysinstall is voor SYSINSTALL, niet voor zulke dingen. Na install kun je die hele /stand wegpleuren, tenzij je ISDN hebt en sources (world) downloaden 'wat' langzaam gaat...
onzin, sysinstall is handig om allerlei dingen alsnog aan te zetten/configureren/installeren
/stand/sysinstall is voor de meesten net zo wazig als 'dselect' onder debian in het begin... zonde om weg te pleuren hoor
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Hoi,
BEDANKT voor jullie reacties, met "pw" kan ik idd al heel wat dingen, maar ik zocht gewoon meer een handig progje om dat allemaal te doen en waarmee ik ook een overzicht kan krijgen van alle groepen met daarin welke users zich bevinden (hmm, lekker kromme zin, maar jullie snappen het wel hoop ik
)
sysinstall heb ik idd wel gebruikt, maar ik kom niet verder dan het aanmaken van nieuwe groepen en users, als ik meer mee kan hoor ik dat graag!
Groeten
KS
BEDANKT voor jullie reacties, met "pw" kan ik idd al heel wat dingen, maar ik zocht gewoon meer een handig progje om dat allemaal te doen en waarmee ik ook een overzicht kan krijgen van alle groepen met daarin welke users zich bevinden (hmm, lekker kromme zin, maar jullie snappen het wel hoop ik
sysinstall heb ik idd wel gebruikt, maar ik kom niet verder dan het aanmaken van nieuwe groepen en users, als ik meer mee kan hoor ik dat graag!
Groeten
KS
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Als ik het juist heb, kun je onder *BSD niet zomaar /etc/passwd en /etc/group wijzigen
Daarvoor moet je 'vipw' en vigr' gebruiken...
Daarvoor moet je 'vipw' en vigr' gebruiken...
Een echte user manager is het niet, maar je kunt via webmin ook handig zien wie in welke groep zit ed.
Ook kun je midnight commander gebruiken om userrechten te veranderen
/usr/ports/sysutils/midc/make install clean
daarna gewoon met midc opstarten.
Ook kun je midnight commander gebruiken om userrechten te veranderen
/usr/ports/sysutils/midc/make install clean
daarna gewoon met midc opstarten.
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
Pagina: 1