Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn daily driver is een MacBook Pro uit 2014 die ik voornamelijk in clamshell stand gebruik met twee 1440p Dell schermen. Bij zwaardere Matlab en voornamelijk Inventor modellen loop ik erg tegen de grenzen aan van dit apparaat. Hoewel ik mijn laptop graag vervang voor een nieuwe MacBook loop ik dan tegen het probleem dat bootcamp inmiddels overleden is. Dus heb ik nu eindelijk een excuus om een computer te kopen voor een VR setup.
Daarnaast zou ik ook nog dualboot of VM achtige dingen willen proberen en bijvoorbeeld een NAS gericht OS naast Windows draaien.
Dus:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief bril denk ik aan zo'n 3 tot 3,5 duizend euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik blijf mijn laptop eventueel voorlopig als daily driver gebruiken en geheugen chips lossolderen lijkt mij verdraait lastig. Dus niets mee te nemen.
Voor de eventuele NAS mogelijkheden demonteer ik mijn huidige externe schijven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik graag ook wil kunnen experimenteren met VM's en toekomstproof wil zijn heb ik nu gekozen voor 8+4 cores en 32gb geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Apple Onder invloed van LTT heb ik een voorkeur voor Seasonic en Noctua.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein is heel fijn maar voor mijn NAS ambities is ruimte ook niet overbodig.
Stiller is natuurlijk altijd beter maar tijdens gebruik zal ik waarschijnlijk muziek of game-geluid aan hebben.
Ga je overklokken?
Wellicht wat tegenstrijdig met mijn VM ambities maar ik ga liever voor stabiliteit dan die 3% snelheid winst.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen omtrent mijn huidige lijstje. Meer bang voor minder buck is natuurlijk altijd beter maar ik wil enigszins toekomst proof zijn en wil vooral geen stabiliteitsdrama.
En naast de computer, is de bril de juiste keuze?
Mijn daily driver is een MacBook Pro uit 2014 die ik voornamelijk in clamshell stand gebruik met twee 1440p Dell schermen. Bij zwaardere Matlab en voornamelijk Inventor modellen loop ik erg tegen de grenzen aan van dit apparaat. Hoewel ik mijn laptop graag vervang voor een nieuwe MacBook loop ik dan tegen het probleem dat bootcamp inmiddels overleden is. Dus heb ik nu eindelijk een excuus om een computer te kopen voor een VR setup.
Daarnaast zou ik ook nog dualboot of VM achtige dingen willen proberen en bijvoorbeeld een NAS gericht OS naast Windows draaien.
Dus:
- VR-Gaming
- 3D-Moddeling
- VM/NAS experimenteren
- Matlab
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief bril denk ik aan zo'n 3 tot 3,5 duizend euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik blijf mijn laptop eventueel voorlopig als daily driver gebruiken en geheugen chips lossolderen lijkt mij verdraait lastig. Dus niets mee te nemen.
Voor de eventuele NAS mogelijkheden demonteer ik mijn huidige externe schijven.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik graag ook wil kunnen experimenteren met VM's en toekomstproof wil zijn heb ik nu gekozen voor 8+4 cores en 32gb geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Apple Onder invloed van LTT heb ik een voorkeur voor Seasonic en Noctua.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein is heel fijn maar voor mijn NAS ambities is ruimte ook niet overbodig.
Stiller is natuurlijk altijd beter maar tijdens gebruik zal ik waarschijnlijk muziek of game-geluid aan hebben.
Ga je overklokken?
Wellicht wat tegenstrijdig met mijn VM ambities maar ik ga liever voor stabiliteit dan die 3% snelheid winst.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen omtrent mijn huidige lijstje. Meer bang voor minder buck is natuurlijk altijd beter maar ik wil enigszins toekomst proof zijn en wil vooral geen stabiliteitsdrama.
En naast de computer, is de bril de juiste keuze?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 408,99 | € 408,99 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | € 191,67 | € 191,67 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G | € 873,95 | € 873,95 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 104,67 | € 104,67 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4D3600C18 | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 138,70 | € 138,70 |
| 1 | VR-brillen | HTC Vive Pro 2 Full Kit | € 1.389,- | € 1.389,- |
| Totaal | € 3.426,68 | |||