Eerst Tweakers, dan shoppen! Bekijk onze selectie van de beste Black Friday deals en voorkom een miskoop door valse kortingen.

Tuinschuur bouwen met overkapping

Pagina: 1
Acties:

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vorig jaar heb ik een schuur gesloopt met veel asbest en ben ik tot de conclusie gekomen dat de overgebleven schuur ook niet meer veel soeps is. Kortom die gaat plat. Maar dan moet er wel een nieuwe voor in de plaats komen.

Met een ruwe schets is dit het ontwerp geworden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcK0q8c-KKb6pXBNN2Y3x8xEnts=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZdwZ3erHS0ykwD2GCaprcubg.png?f=fotoalbum_large

Buiten kant van zweedse rabatdelen en dakpannen van de huidige schuur.

Fundering wordt betonpoeren met daartussen opsluitbanden en bestrating. Op de poeren moeten palen komen en de verdere constructie.

Verder ben ik er nog niet uit. Hout is duur, dus als het aan de binnenkant komt, hoeft het niet zulk mooi hout te worden. Zelf dacht ik eerst aan 6 poeren met 6 douglaspalen erop, ringbalken en daarop dakbeschot.
Aan de schuur zijden, zit ik te twijfelen.
- Douglaspalen (12x12cm) in het zicht met rabatdelen ertussen
- Vurehouten palen met daarom heen de rabatdelen

Welke vurenhouten palen zijn voldoende voor zo'n constructie? Zou 2 3x4 palen in elke hoek voldoende zijn? Dan kunnen de wanden gelijk dubbel dienst doen als hoekpalen.

Wat adviseren jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 13-03-2022 17:18 ]