Twitter algoritme slaat nergens meer op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Twitter gebruik ik al vrij lang. Eigenlijk alleen om snel nieuws te lezen. Nieuwe films/ series of gewoon landelijk of wereldnieuws. Vaak ben ik er via Twitter eerder achter dat een bekend persoon is overleden dan dat zoiets op bijv. nu.nl staat. Ook nieuwtjes rond F1 zijn zo fijn en snel te volgen.
Ook communicatie met (web)shops gaat erg snel via dit medium.

Maar ik irriteer mij al een tijdje aan het algoritme van Twitter. Zo heb ik laatst de film The Adam Project gezien. Ik vond het een vermakelijke film en heb daar een berichtje aan gewijd op Twitter. Nu spoelt dus mijn hele tijdlijn vol met iedereen die die film ook heeft gezien en er wat van vindt. Why? Dat interesseert mij niks. Mijn berichtje is gewoon bedoelt als ‘bedankje’ richting de makers dat ze een mooie film hemaakt hebben. Daarmee moet de kous af zijn, maar nee dus.

Zo kun je tegenwoordig ook niets meer liken zonder dat Twitter je gaat overspoelen met soortgelijke berichten. Om maar niet te spreken over die verkapte reclames ertussendoor.

Door al dit gesodemieter moet ik nu echt op zoek gaan naar nieuws op Twitter doordat mijn tijdlijn vol staat met niet relevante berichten over een onderwerp waarvan Twitter denkt dat ik dat wel leuk vindt omdat ik ooit eens een bericht geliked heb wat daarover ging.

Hebben meer mensen het idee dat Twitter hun algoritme de verkeerde kant op aan het sturen is?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

Nou, op Twitter gebruikt ik altijd "Laatste tweets" en lists. Lijsten zijn echter op de achtergrond gezet en de laatste tweets kan je alleen nog apart bekijken, maar de default is "je startpagina" met allemaal van dit soort onzin erin.

Maar het boost engagement dus dat houdt de aandeelhouders blij...

Dezelfde ontwikkeling bij Reddit, waarbij je nu een "discover" tab hebt in plaats van je lijst met subreddits.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Wen d'r maar gewoon aan dat je op de meeste social media nooit gaat zien wat je precies zoekt. Je zult altijd voorgeschoteld worden met dingen die de algoritme's van dat specifieke platform het beste voor jou vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door ISaFeeliN op 13-03-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 14:30
ISaFeeliN schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:22:
Wen d'r maar gewoon aan dat je op de meeste social media nooit gaat zien wat je precies zoekt. Je zult altijd voorgeschoteld worden met dingen die de algoritme's van dat specifieke platform het beste voor jou vinden.
Wat dus niet waar is als je laatste tweets gebruikt. Dan krijg je alleen berichten van je volgers te zien (precies wat je zelf volgt/zoekt)