Toon posts:

Hoeveel cdwriters kan een pc aansturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Hoeveel cdwriters kan 1 pc tegelijk aansturen en dan liefst nog verschillende zaken te branden?

mvg,

Art

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Ik heb een keer met DiskJuggler 3 cd's te gelijk gebrand....

Weet alleen niet of meer ook mogelijk is...Zoek anders dat programma'tje ff op en test het uit :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:43

Richard

Kuru Kuru Kururin

Als we het normaal houden (1 HDD dus)

1 Als Slave naast je HDD
2 Op je Secundaire
2 Op je RAID primary
2 Op je RAID secundary

(Ik schrijf RAID, maar bedoel natuurlijk gewoon je ATA)

In totaal dus 7

(In geval van IDE, anders vele meerdere!)

20*350ZO45°

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehh, krijg je dan geen buffer underrun???

Verwijderd

Nero ondersteund meerdere branders, ik weet niet precies hoe veel. Dat is dus 1x lezen en niet meer buffer underruns dan met 1 brander. Bovendien zal Burnproof met meerdere branders ook wel werken. Theoretisch kun je op de meeste SCSI kaarten 15 devices aansluiten (waarvan 1 de kaart zelf), dus houd je er 14 over... per SCSI kaart dan en een gemiidelde PC heeft 5 PCI sloten dus kom je op 50 met de nodige voedingen :)

Verwijderd

Op donderdag 23 augustus 2001 20:46 schreef Osiris_NL het volgende:
Ehh, krijg je dan geen buffer underrun???
hmm dat vraag ik me af.... het lijkt me dat het burnproggie het natuurlijk in ieder geval 1x leest vanaf je hard disk (meest aannemelijk) en dan zou het natuurlijk ook wel aan te raden zijn om dezelfde branders te gebruiken. en natuurlijk ook op dezelfde snelheid. anders dan gaat het moeilijk worden. maar volgens mij is het in theorie mogelijk zonder buffer underrun met meerdere branders tegelijk te schrijven

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ooit eens 7 cd's tegelijk gebrand.
Dus veel meer zal wel mogelijk zijn

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Onder Windows?? 1!!!
Onder Linux?? Zoveel je wilt

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op donderdag 23 augustus 2001 22:05 schreef Markiedam het volgende:
Onder Windows?? 1!!!
Onder Linux?? Zoveel je wilt----> 20.000!! :P
Maakt volgens mij geen ruk uit of het windows of linux is, maar alleen hoeveel hardware er in je pc past volgens mij, en je kan natuurlijk allemaal burnproof nemen, , dan hebbie iig geen buffer underruns lijkt mij :?

Verwijderd

Ik brand VERSCHILLENDE 3 cd's tegelijk met win2k.
plex12 scsi
yama 8 scsi
plex 16 ide
plex 40 max scsi cdrom
2 HD's in raid
1 ghz amd, 512 Mb ram ,leest ram geheugen vol :)

CDrwin, nero , clonezone tegelijk

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ermmm.. uitgaande van een plank met 5 IDE-slots met daarin elk een dual SCSI-kaart: 5x7x2=70. In theorie. Afgezien van toegangssnelheid van je HDD, limiet van je voeding enzo... Waarom niet?

Bloed, zweet & koffie

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

in principe kun je er zoveel instoppen als je wilt, je hebt o.a. de volgende beperkingen:

- IDE, kunnen samen met 1 HD dus 3 branders bij (of 7 als je extra RAID IDE controllers hebt).
- SCSI, kun je zoveel als je wilt van instoppen, als je kaart vol is koop je nog een SCSI kaart.
- buffer underruns, je HD (of meerdere HD's) moeten het wel kunnen trekken om zoveel branders te "voeden".
- CPU power, elke brander gebruikt toch een stukje CPU power dus je zult toch een vrij heavy (geen idee hoe heavy) CPU-tje nodig hebben (hoewel je vast wel met 4 branders kunt fikken op een P200 ofzo, DMA aan ...).
- brandprogramma's tegelijk draaien, zodat ze elkaar niet in de weg zitten, tenzij je 7 gelijke CD's wilt laten maken door één Nero-instantie natuurlijk...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1