Switch benaderen lukt niet ivm modem op zelfde IP adres?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 18:07
Ik wil de firmware van mijn Zyxel managed switch updaten. Dit zou kunnen via de webinterface. Deze kan volgens de handleiding benaderd worden via een IP adres (192.168.1.1). Echter, als ik deze op mijn browser invul, kom ik op de inlog pagina van mijn Zyxel modem terecht. Het lijkt er op dat beiden hetzelfde IP adres gebruiken om benaderd te worden. Hoe kan ik nu mijn switch benaderen?

Zyxel GS1900-10HP switch
Zyxel VMG8825-T50 modem

Met CMD en netwerkinstellingen een scan van alle IP adressen zoeken, maar hier zie ik niet (duidelijk) mijn switch tussen staan. Er wordt gesuggereerd dat ik mijn computer direct op de switch moet aansluiten en de switch van het netwerk moet halen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
- Switch loskoppelen van modem
- desktop/laptop connecten met switch
- desktop/laptop static ip geveven 192.168.1.10
- connecten naar 192.168.1.1
- ip van switch veranderen of op dhcp zetten
- switch aansluiten zoals je hem wilt gebruiken
- desktop/laptop weer dhcp adres geven

Klaar :)

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 13-03-2022 10:01 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee, daarna nog op de laptop weer inloggen op het nieuwe ip-adres van de switch en de uiteindelijke configuratie doen. Want daar was het allemaal om begonnen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 18:07
Dank voor de hulp! Uiteindelijk (domweg) modem kunnen benaderen, daar het IP adres van kunnen wijzigen, vervolgens switch kunnen benaderen en geupdate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 10:14
SnoopThaDoctor schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:00:
Dank voor de hulp! Uiteindelijk (domweg) modem kunnen benaderen, daar het IP adres van kunnen wijzigen, vervolgens switch kunnen benaderen en geupdate
IP van modem moet je eigenlijk niet willen wijzigen, dat is de default-gateway van alle apparaten.
Je kunt beter het IP van je switch aanpassen naar een ander adres of op DHCP zetten.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Ora et Labora schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:05:
[...]

IP van modem moet je eigenlijk niet willen wijzigen, dat is de default-gateway van alle apparaten.
Je kunt beter het IP van je switch aanpassen naar een ander adres of op DHCP zetten.
Dat kan gelukkig ook nog. Nu kan-ie 't IP van de switch wijzigen en dan het modem weer terugzetten :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

nelizmastr schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:57:
[...]

Dat kan gelukkig ook nog. Nu kan-ie 't IP van de switch wijzigen en dan het modem weer terugzetten :+
Kwenie hoor: lees even https://kb.zyxel.com/KB/s...articleOid=018017&lang=EN
De switch had altijd al een DHCP-adres. De TS had dat gewoon FF in z'n modem kunnen opzoeken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1