Damwandplaten voor (bijna) plat dak met zonnepanelen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik ben nog steeds aan het puzzelen hoe ik het zal aanpakken voor mijn nog te bouwen tuinoverkapping met daar op zonnepanelen. Afmetingen 1010cmx400cmx250(lxbxh)
Een groot aantal opties zijn de revue al gepasseerd, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
Bedoeling is waterdicht.
Afschot kan maximaal 20cm(=5cm/m), maar liever heb ik 2,5cm/m).
Een optie die iemand mij adviseerde is om stalen damwandplaten te gebruiken van 400x115.
Op een site van sandwichpanelen staat een minimaal afschot van 3°, dus dan zou dat voor damwand toch ook moeten gelden?
Her en der lees ik dat men dit afraadt, maar waarom zou bij een sandwich plat dak een geringe afloop wel werken en bij een damwand dak niet?
Graag zou ik ervaring willen weten van mensen die het wel zo gemaakt hebben of er meer van weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XD9sulgWGis-wLnC1p1y-1Jty_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g6gLf452uIytoLHVQ9sMf1sS.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door doggy1 op 13-03-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Kan prima, maar door de wat mindere helling loopt het water er niet zo snel af en kan het onder de overlappende flap van de platen worden geblazen, of gaan lekken bij de schroeven. In theorie dan...

Als je daaronder een stukje compriband of een rups siliconenkit doet ondervang je dat ook wel.