BertVK schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:07:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een smartphone van rond de 350 euro.
In dat segment heb je bijvoorbeeld de Samsung Galaxy a52s en de Oneplus Nord 2 die allebei erg goed schijnen te zijn. Ik hoor ook goede verhalen over Xiaomi maar kom ze in dat segment eigenlijk nooit tegen in buying guides. Is er een Xiaomi-telefoon die ik zou moeten overwegen in die prijsklasse?
Ik heb geen absolute dealbreakers. Een goede camera vind ik wel fijn en het liefst een telefoon met goede batterij en die redelijk snel oplaadt.
Ik heb nu een iphone 8, dus ben wsl al snel tevreden.
Allereerst welkom
Ik ga je proberen op weg te helpen als je vragen hebt mag je ze gerust stellen.
De situatie komt eigenlijk op het volgende neer, in de prijsklasse van 350€ heb je bij samsung de a53 voordelen daarvan zijn:
-waterdicht
-goede camera
-4 android updates en 5 jaar security updates.
De a53 heeft in mijn ogen 1 groot probleem namelijk de soc, die is sloom en Samsung heeft daarnaast ook nog eens de zwaarste android versie waardoor de telefoon zeker na een jaar of 2 traag zal beginnen aanvoelen.
Als je een Samsung wilt zou ik wat extra geven en kijken naar de s21 fe.
Je krijgt dan eigenlijk een telefoon die op veel vlakken gelijk is aan de s22 plus.
Die kost wel rond de €500 maar is soms goedkoper te krijgen:
https://nl.pepper.com/search?q=s21%20fe
Wat betreft Xiaomi is het eigenlijk het omgekeerde, je krijgt een relatief snelle telefoon met goede specs, sneller opladen,...
Meestal is de camera net iets minder, en software ondersteuning is hooguit 3-4 jaar.
Je zou kunnen kijken naar de xiaomi 12x maar ik denk dat die ook boven je budget is.
Rond de €300 zou ik de poco f3 zeker overwegen(poco is de budgettak van xiaomi).
Ik zou ook eens kijken naar
pricewatch: Realme GT Neo 2, 8GB ram, 128GB opslag Blauw
De realme gt neo 2.
Als ik zelf een telefoon zou moeten kiezen zou ik persoonlijk voor de realme gaan.
Btw je zit hier in het xiaomi 12 topic dus ik denk dat je verkeerd zit

, maar dat is uiteraard aan de mods om te bepalen.