Hi All,
Sinds een paar dagen heb ik wat problemen met mijn Laptop met RTX370. Opeens werd mijn game (Elden Ring
) niet meer speelbaar wegens het ontstaan van een super lage fps. Even gekeken in Open hardware monitor en wat blijkt: Mijn GPU core clock blijft hangen op minimale state 210mhz (ipv rond de 1600 wat normaal is). Blijkt ook dat de de power draw super laag is; rpnd de 17 watt, dat viel te verwachten. Core temp is rond de 41 dus laag. Uiteraard alle drivers opnieuw dr op gezet en ook gecheckt bij mijn dual boot OS en hier ook hetzelfde probleem. Na opstarten schiet de GPU core een fractie van een seconde op 1560mhz en valt direct terug. Ook bij het uitzetten van optimus is er geen verandering. Gisteravond deed hij opeens wel weer de hele avond goed. Nu krijg ik de GPU core met geen mogelijkheid boven de 210. Aangezien de laptop nog geen jaar oud is zou ik verwachten dat alles nog zou moeten werken.. Wat zou er hier aan de hand kunnen zijn...?
-edit- ook de gpu memory speed is op minimale waarde: 405mhz
Mijn eigen gedachten gaan naar een mogelijk probleem in de 230w powerbrick; mogelijk kan deze de 230w niet meer leveren? Weet alleen niet zo goed hoe dit te checken.
Ook dacht ik aan de liquid metal koeloplossing van de gpu; mogelijk is deze niet goed gedaan? Maar de temps zijn in orde dus denk niet dat daar het probleem is.
Waar zou ik nog meer aan kunnen denken? Hoor het graag en dank alvast!
Sinds een paar dagen heb ik wat problemen met mijn Laptop met RTX370. Opeens werd mijn game (Elden Ring
-edit- ook de gpu memory speed is op minimale waarde: 405mhz
Mijn eigen gedachten gaan naar een mogelijk probleem in de 230w powerbrick; mogelijk kan deze de 230w niet meer leveren? Weet alleen niet zo goed hoe dit te checken.
Ook dacht ik aan de liquid metal koeloplossing van de gpu; mogelijk is deze niet goed gedaan? Maar de temps zijn in orde dus denk niet dat daar het probleem is.
Waar zou ik nog meer aan kunnen denken? Hoor het graag en dank alvast!
[ Voor 3% gewijzigd door champain op 12-03-2022 23:24 ]