Toon posts:

Versterker maakt "klik-klak" geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 2.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai

heb vandaag een versterker gekregen (een oude Akai, geloof een AM16), maar die doet 't dus niet.. als ik 'm aan wil zetten maakt ie een repeterend "klik-klak" geluid. Niet uit de boxen, maar uit het apparaat zelf..

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Het geluid gaat continu door, er komt verder ook geen geluid uit.

Verwijderd

Een relais kaduuk?

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30
Kortsluiting op de speakerterminals, waardoor het relais meteen weer in de beveiliging springt :? :?

Alle zekeringen nog OK?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
wat is een zekering? en hoe zien die eruit?

Verwijderd

een zekering is een soort buisje met een dun draadje erin

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Veel versterkers hebben bij de uitgangen (na de eindversterkertrap) een kortsluitschakeling zitten...
Deze zorgt ervoor dat een doorgebrande (kortgesloten) speaker niet je versterker kan mollen...

Als je de versterker aanzet, dan zou je 3-5 seconden nix moeten horen, en dan zou er 1 'klik' moeten komen van de relais' die inschakelen...
Dan hoor je ook pas muziek.

Doen ze 'klik-klik' dan schieten ze dus weer terug...
Een paar seconden later schakelt het relais weer, en hoor je 'klik' als er nix aan de hand is, en 'klik-klik' als er wel wat kortgesloten is...
Als je dus nix doet, en de spanning gewoon op de versterker houdt, dan blijven die relais' heen en weer schakelen...

Haal de speakers er eens af, en zet hem nog es aan...
blijft hij 'klikken', dan is er iets met je versterker aan het handje...

---

JvS !!!!! ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Topicstarter
Oke, De zekering die erin zat, was dus brak.. ding was helemaal zwart!!!!

Nu zit er een nieuwe zekering in (m'n pa had er nog een paar liggen) en nu doet ie het perfect!!!!!

Tnx lui!

• JvdBosch
  • Laatst online: 07:30
Je hebt geluk man! Meestal is er wel wat meer stuk als er een zekering uitligt (die dingen zijn er om te zorgen dat de boel niet in de fik vliegt als er ergens iets misgaat).
Maar bij jou dus blijkbaar niet!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op donderdag 23 augustus 2001 20:45 schreef Techwarrior het volgende:
Oke, De zekering die erin zat, was dus brak.. ding was helemaal zwart!!!!

Nu zit er een nieuwe zekering in (m'n pa had er nog een paar liggen) en nu doet ie het perfect!!!!!

Tnx lui!
Euhmmmm, alleen hoop ik wel voor je, dat je hem vervangen hebt door 1 met de zelfde waarde.
Anders is het de volgende keer: Boem, en een rookwolkje.

Ik heb zelf een oude Sony staan, hierbij zitten er aparte zekeringen op de achterkant.
Is dus lekker handig mocht er wat foutgaan met de boxen/uitgangen.

And The Only One

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 14:50
Dan heb ik nog wel een extra vraagje. Ik las deze topic namelijk omdat onze versterker ook zo'n klik-klak geluid maakt, alleen dan af en toe, gewoon tijdens het afspelen van muziek. Voor de rest doet ie het gewoon normaal dus.

Dit zal geen zekering zijn lijkt me. Iemand een idee wat het wel is?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Maar tijdens dat geluid, valt de muziek dan ook weg.

And The Only One

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Misschien brakke speakers of kabels die voor kortsluiting zorgen. Dan gaat de beveiliging via een relais aan.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 24 augustus 2001 22:33 schreef as4Raven het volgende:
Dan heb ik nog wel een extra vraagje. Ik las deze topic namelijk omdat onze versterker ook zo'n klik-klak geluid maakt, alleen dan af en toe, gewoon tijdens het afspelen van muziek. Voor de rest doet ie het gewoon normaal dus.

Brakke voeding ?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

te lage impedantie van de speakers meschien, gaat de kortsluitbeveiliging werken.

PGEQRZEM

Verwijderd

Als hij blijft spelen kan het ook het werken van het metaal zijn dat wil ook wel eens een klik geluid veroorzaken. Maar dat is wel een andere klik dan die van relais.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Zeker een Sony? zo ja dan kan je 'm over een half jaar bij het grofhuisvuil zetten ;(

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 12:57 schreef Jur het volgende:

[..]

Zeker een Sony? zo ja dan kan je 'm over een half jaar bij het grofhuisvuil zetten ;(
Als je ff had nagedacht had je zo iets doms nooit gepost er zit namelijk een jaar garantie op sony en bij zommige winkels zelfd drie jaar.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Op zaterdag 25 augustus 2001 13:01 schreef JcaG het volgende:

[..]

Als je ff had nagedacht had je zo iets doms nooit gepost er zit namelijk een jaar garantie op sony en bij zommige winkels zelfd drie jaar.
Ik denk dat die versterker wat ouder is dan 1 of 3 jaar ,en is de garantie dus niet van toepassing.Sony gebruikt in veel versterkers een IC die alles regelt van toonregeling tm het leveren van het vermogen.Dit IC kost inkoop meer dan de waarde van de versterker (+FL300,-)en is dus nutteloos om te doen.
Ik heb ditzelfde euvel al bij meerdere Sony versterkers gezien.(Het klik klak verhaal is de eeste indicatie)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16
eeeeeeh, jullie beginnen mij bang te maken...ik heb ook een sony versterker... de TA-D507

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is 't er een van dezelfde waarde want hij staat nu al een aantal dagen (2 ofzo) te spelen, op hard volume en op zacht volume , niks vreemds ofzo gemerkt dus het zal wel goed zitten.

Verwijderd

De voor en eind chips die bij sony gebruikt worden, worden door meer merken toe gepast en gaan net zo snel stuk alleen worden die merken niet zoveel verkocht. Die chips worden niet gebruikt in de duurdere modelen. De voortrap chip in best te betalen een vijf en zes tientjes helaas komen daar de loonkosten nog bij. Goedkoop met "nieuwe" versterkers is helaas vaak duurkoop.
Bij een klein budget kun je dus ook beter een gebruikte kopen die niet van de chips heeft.

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 13:16 schreef Techwarrior het volgende:
volgens mij is 't er een van dezelfde waarde want hij staat nu al een aantal dagen (2 ofzo) te spelen, op hard volume en op zacht volume , niks vreemds ofzo gemerkt dus het zal wel goed zitten.
Als je een te hoge hebt geplaats merk je ook niets tot je een keer kortsluiting maakt en dan heb je die beveiling zelf uit geschakeld.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16
ach ja, mijn stereo was ook tweedehands, alleen niet zoveel gebruikt... Hij was destijds duur, hoeveel weet ik niet. Ik heb er nu 700,- voor betaald, das voor cd-spelere, versterker, cassettedeck, en am/fm-tuner

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Pagina: 1