Windows Update duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-08 20:24
Ik heb geprobeerd mijn Windows up te date en nu zit ik een soort van "opstartloop". Elke keer zie ik kort "Windows aan het voorbereiden" (of iets in die trant), vervolgens wordt het beeld zwart en daarna wordt mijn pc opnieuw opgestart en begin het weer opnieuw. Ik heb geprobeerd in Veilig Modus(?) te komen door lang op F8 te drukken of SHIFT+WINDOWS, maar geen resultaat, dit lukt niet. Mijn pc uitzetten en opnieuw opstarten lukt ook niet.

Wat kan ik doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
welke update probeer je te installeren?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
Het is uiteindelijk gelukt om te updaten. Echter, mijn geluid doet nu raar en dit is een probleem die ik eerder ook heb gehad. Ik heb nu geen idee hoe ik het moet oplossen. Ik probeer de nieuwste driver voor mijn AMD Radeon 5700XT te downloaden, maar het geeft een error 1603. Nu probeer ik alles te verwijderen via hun Cleanup Utility, maar dit duurt langer dan normaal en ik weet niet of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Ik zou beginnen met kijken wat jouw geluid aanstuurt. Dit is waarschijnlijk de hardware op het moederbord, dus daar zal je ook stuurprogramma's voor moeten opzoeken IPV de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
Ik weet zeker dat het aan mijn videokaart zit, aangezien ik dit probleem eerder heb gehad. Nu lukt het updaten van mijn driver gewoon niet. Ik probeer AMD Software downloaden, maar het blijft steken op een bepaald percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

annazandee schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:57:
Het is uiteindelijk gelukt om te updaten. Echter, mijn geluid doet nu raar en dit is een probleem die ik eerder ook heb gehad. Ik heb nu geen idee hoe ik het moet oplossen. Ik probeer de nieuwste driver voor mijn AMD Radeon 5700XT te downloaden, maar het geeft een error 1603. Nu probeer ik alles te verwijderen via hun Cleanup Utility, maar dit duurt langer dan normaal en ik weet niet of het lukt.
Waarom doe je niet gewoon "rollback previous driver"? Veel betrouwbaarder, zeker als je weer dat de vorige versie wel goed werkte.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
Microkid schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:53:
[...]

Waarom doe je niet gewoon "rollback previous driver"? Veel betrouwbaarder, zeker als je weer dat de vorige versie wel goed werkte.
Ik had de laatste driver tot aan de Windows Update. Het was de Windows Update dat het geluid (weer) verpestte. Ik had, vervolgens mij, dit opgelost door mijn driver up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat stuurt je geluid aan? Heb je een monitor die je geluid regelt? Heb je een geluidskaart? Onboard audio? In slechts enkele gevallen heeft je videokaart iets met je geluid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
Umbrah schreef op zondag 13 maart 2022 @ 17:08:
Wat stuurt je geluid aan? Heb je een monitor die je geluid regelt? Heb je een geluidskaart? Onboard audio? In slechts enkele gevallen heeft je videokaart iets met je geluid te maken.
Geen monitor die met speakers. Zelfs via koptelefoon heb ik het probleem. Geen idee of ik een geluidskaart heb of niet, waar kan je die checken?

Onder Apparatenbeheer heb ik:

(Audio- invoer en -uitvoer)
Microfoon (Realtek High Definition Audio)
Realtek Digital Output (Realtek High Definition Audio)

(Besturing voor geluid, video en spelletjes)
AMD High Definition Audio Service
Realtek High Definition Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je hebt een realtek geluidskaart (nou ja, chip op je moederbord). Wat is het probleem? Is het geluid ineens veel zachter geworden? (Heb ik ook gehad met Realtek drivers)
Wat is "raar" ? Beschrijf het probleem wat je ervaart eens..

De AMD HD Audio service heeft enkel betrekking op je HDMI output van je videokaart, dus als je wel een monitor met speakers hebt aangesloten of HDMI hebt doorgelust via een versterker of zo, en als dat apparaat als geluids uitgang is geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
akimosan schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:31:
Je hebt een realtek geluidskaart (nou ja, chip op je moederbord). Wat is het probleem? Is het geluid ineens veel zachter geworden? (Heb ik ook gehad met Realtek drivers)
Wat is "raar" ? Beschrijf het probleem wat je ervaart eens..

De AMD HD Audio service heeft enkel betrekking op je HDMI output van je videokaart, dus als je wel een monitor met speakers hebt aangesloten of HDMI hebt doorgelust via een versterker of zo, en als dat apparaat als geluids uitgang is geselecteerd.
Haperend geluid en dat is soms langzaam gaat. Ik heb BOSE speakers, dus niets via mijn monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
Ik zal mijn probleem even kort toelichten.

Wat is er aan de hand?
Na de recente Windows Update, begon mijn geluid te haperen en te stotteren. Daarnaast heb ik ook problemen met afsluiten en opnieuw opstarten. Dit duurt te lang en bij Opnieuw Opstarten krijg ik een blauw scherm met DRIVER_POWER_STATE_FAILURE.

Wat heb ik tot-nu-toe gedaan om dit op te lossen?
Ik heb geprobeerd om mijn driver (AMD Radeon 5700XT) up te daten. Eerst liet ik het verwijderen met behulp van DDU. Dit lukte eerst en ik kon mijn driver updaten. Dit loste het probleem grotendeels op. Als ik de nieuwste driver van AMD Radeon 5700XT wilde downloaden, begon het haperen opnieuw en kan ik mijn pc niet goed opstarten. Ik heb geprobeerd om weer via DDU alles te verwijderen, maar ik kan niet meer in safe modus komen doordat mijn computer dus niet goed opnieuw opstartte. Ik probeer ook om via AMD mijn driver up te daten, maar dit loopt vast en dan krijg ik de 1603 Error.

[ Voor 5% gewijzigd door annazandee op 14-03-2022 10:47 ]

Pagina: 1