Indesit wasmachine kantelen om pootjes bij te stellen??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peche
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05-2023
Hoi allen,

Ik heb van de vorige bewoner een wasmachine overgenomen. Een Indesit XWA71452 om precies te zijn. En hij trilt en giert enorm. Hij staat niet waterpas (de vloer van de badkamer ook niet trouwens...) maar toen ik hem bij wilde stellen heb ik eerst de onderste frontplate er af gehaald. Maar daarna werd ik gepresenteerd met een metalen plaat voor de pootjes die er niet 123 af kon. Heel apart en dit heb ik bij andere merken nog niet gezien. De handleiding wordt je niet wijzer van behalve dat het lijkt dat je de hele wasmachine moet kantelen om de pootjes bij te kunnen stellen.

Dit lijkt mij vrij absurd? Ik heb Indesit al opgebeld maar die wilde 99 euro vangen om iemand langs te sturen en wilde verder ook geen tips geven...

Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Paar bierviltjes eronder om hem recht te zetten, dan eerst maar eens kijken of het geluid weg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon kantelen, ik zie het 'probleem' niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:56
Volgens de handleiding kun je de pootjes gewoon draaien. Beetje optillen en draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:59
Bij mij wasmachine zitten er zeg maar twee draai stukken. 1 het pootje om hoger en lager te draaien en 2 een soort ring er om heen die hem vast zet. Zonder die ring los te draaien kan je het pootje niet verstellen.

Hij kan ook gewoon erg vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peche
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05-2023
Bedankt voor de tips!

Ik zal wel even met bierviltjes aan de haal gaan kijken of waterpas zetten überhaupt het probleem verbeterd.

Het probleem is ook dat de wasmachine in de hoek van de badkamer staat (ook zo bedoelt want de afvoer zit daar ook). Dus dan moet ik de wasmachine verschuiven, kantelen, bijstellen en dan terugschuiven en hopen dat ie nog steeds waterpas is.

Dit is vervelend maar geen einde van de wereld. Echter kan je bij menig ander merk de pootjes aan de voorkant gewoon bijstellen. Maar goed ik ga er wel weer mee aan de haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:57
als je even met google zoekt vind je een handleiding met afbeeldingen:
https://manuals.coolblue.nl/bf/indesit-xwa-71452-w-eu.pdf

daarin staat hoe je een een ander waterpas kunt zetten zonder moeilijke trucs uit te halen

Waterpas zetten pag 38
1. Installeer de wasautomaat op een rechte en stevige vloer en laat hem niet steunen tegen een muur, meubel of dergelijke.
Een correcte nivellering geeft de machine stabiliteit en voorkomt trillingen, lawaai en het zich verplaatsen van de automaat tijdens de werking. In het geval van vloerbedekking of een tapijt regelt u de stelvoetjes zodanig dat onder de wasmachine genoeg plaats is voor ventilatie.
2. Als de vloer niet volledig horizontaal is kunt u de onregelma- tigheid opheffen door de stelvoetjes aande voorkant losser of vaster te schroeven (zie afbeelding);

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hoeft het niet op de zij te leggen. Gewoon met 1hand wat opdrukken(kantellen) en met de andere hand stel je de stelvoetjes. Zo moeilijk is het niet.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1