Hoe krijg ik lege elektrabuis onder de vloer droog?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalK
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-03-2022
Hoi,

In onze badkamer hebben wij vloerverwarming, de kabel met temperatuursensor hiervoor gaat via een lege elektrabuis onder vloer van de badkamer. Maar de temperatuursensor gaat steeds stuk omdat deze nat wordt. In de lege elektrabuis onder de vloer staat water, maar omdat het uiteinde van deze buis ook onder vloer ligt, weet ik niet hoe ik deze buis droog krijg.

Hoe kan ik deze lege elektrabuis droog krijgen onder de vloer? Kent iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
PascalK

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 09:24
dunne doorzichte slang erin en dan zelf leeg zuigen. stoppen met zuigen als die bijna bij je mond is en dan vinger erop en slang eruit halen en leeg maken. daarna herhalen, de rest wat er niet uit wil verdampt wel. als die droog is sensor erin en dichtmaken zodat er geen vocht meer in kan. je kan ook het laatste restje eruit krijgen met perslucht op diezelfde slang zetten en dan langzaam eruit trekken terwijl die blaast. die lucht is ook te koop in een spuitbus of klein compressortje gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Toerq op 12-03-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ De rest zou nog kunnen met een trekveer met een stukje doek er goed aan bevestigd.

En op zoek gaan naar een sensor die beter tegen water is bestand.

De vraag is ook: waar komt dat water vandaan?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38
Misschien kan je ergens een mini compressor lenen? Even alle water eruit blazen met blaaspistool. Ook even oorzaak achterhalen, waarom er in de elektrabuis water bevindt. Heb je niet ergens lekkage in de vloerverwarming.

[ Voor 41% gewijzigd door Monkeydancer op 12-03-2022 16:14 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys