Proces account opheffen onnodig ingewikkeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.883 views

Vraag

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Waarom is het proces van opheffen van een account zo onnodig ingewikkeld gemaakt?

Bij Tweakers.net staat er een linkje naar de Algemene Voorwaarden onder https://tweakers.net/instellingen/account/ waarna je vervolgens doorgeloodst wordt naar https://consumentenrecht.dpgmedia.net/nl om daarin je verzoek in te dienen.

Tevens moet je voor het opheffen van een account verplicht een achternaam, telefoonnummer en e-mailadres opgeven.

Dus je maakt een account op Tweakers.net waarin je nooit je achternaam of telefoonnummer hebt opgegeven, maar om mijn account te kunnen opheffen moet ik dus privé informatie opgeven? Dat je verplicht een e-mailadres moet opgeven snap ik nog wel.

Maar als ik kijk naar andere websites/fora is het opheffen van een account vele malen simpeler:
Je gaat naar Accountinstellingen > Account > Verwijder account > Klikt op de link in de ontvangen e-mail om dit te bevestigen en je account is verwijderd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
20-01-2022 heb ik een verwijderverzoek ingediend voor dit account maar is deze tot op heden nog niet verwijderd, heb ook geen antwoord ontvangen op het verzoek vanuit DPGMedia.

Nu wacht ik al circa 7 weken op een reactie van DPGmedia terwijl gesproken wordt over een reactietijd van 4 weken.

Bizar dat je voor zo'n doorgaans simpele actie op een techsite, via Accountinstellingen doorgeloodst wordt naar de Algemene Voorwaarden, om vervolgens je door te sturen naar een compleet andere website, waarin je handmatig gegevens moet opvoeren, waarvan een aantal gegevens privé om dit proces op gang te zetten en vervolgens moet wachten tot iemand in het ticketsysteem(?) je verzoek in behandeling neemt.

Het proces om je in te schrijven als inwoner in een gemeente is minder werk dan dit en het verzoek wordt doorgaans ook sneller in behandeling genomen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Check deze even: Tweakers en AVG naleving (zonder frustratie)
Tweakers verwijdert account niet conform voorwaarden

En nee, een dergelijk topic heeft niks te maken met VA.

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 12-03-2022 15:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al 10-03-2022 een e-mail gestuurd met de vraag waarom dit zo lang duurt. Dit neemt echter niet weg dat dit proces zo onnodig ingewikkeld moet zijn. Een discussie van 5 pagina's waarin iedereen een andere mening heeft helpt dit proces voor mij niet te verduidelijken.

Ik heb een account waarin ik geen persoonlijke informatie heb gedeeld, het enige persoonlijke is mijn e-mailadres, wat tevens een dummy-adres is die ik voor minder belangrijke websites gebruik, die zover ik weet enkel zichtbaar is voor de admins van de website.

Dus het is niet zo dat mijn reacties doorgespit moet worden om persoonlijke informatie te verwijderen.

Dus dat ik voor dit account een AVG-procedure(?) moet opvolgen om dit te verwijderen is wat mij betreft absurd. Sterker nog ik geef meer privacygevoelige gegevens op bij het indienen van dit formulier dan ik ooit heb gedaan in mijn profiel op Tweakers of in de reacties op deze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Vervelend dat je aanvraag zo lang moet duren; dat is inderdaad niet zoals het hoort... Wellicht kan onze communitymanager @Moonsugar dit navragen bij onze privacy officer.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:55

Moonsugar

Communitymanager
Vreemd dat dit inderdaad zo lang duurt, @Verwijderd. Ik handel namelijk zelf de verzoeken af en doe dit bijna dagelijks. Ik heb het idee dat er gewoon iets misgegaan is of dat het niet goed is doorgekomen. Kan je mij laten weten voor welke username + bijbehorend mailadres je het verzoek hebt lopen? (mag via dm)

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Moonsugar schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:09:
Vreemd dat dit inderdaad zo lang duurt, @Verwijderd. Ik handel namelijk zelf de verzoeken af en doe dit bijna dagelijks. Ik heb het idee dat er gewoon iets misgegaan is of dat het niet goed is doorgekomen. Kan je mij laten weten voor welke username + bijbehorend mailadres je het verzoek hebt lopen? (mag via dm)
Dan lijkt er structureel iets niet goed te gaan.
Ik heb eenzelfde situatie.

En ook ik heb eigenlijk dezelfde 'klacht'/opmerking.
Ik had deze onnodig complexe manier om mijn Tweakers account op te zeggen niet verwacht.
Account instellingen -> account verwijderen/opheffen
Wellicht met wat extra controles.

Op 21 maart 2022 verzoek ingediend op de dpgmedia.net site.
Tot op heden is mijn account er schijnbaar nog steeds.

Moet ik ook een DM naar @Moonsugar sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dat lijkt mij een goed idee, die kan er dan verder naar kijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.