Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 11:50
Mijn vraag
Na 6 jaar origineel, is m’n iPhone 6s scherm nu toch gebroken.

Ik zou hem graag vervangen met een scherm van kwaliteit alvorens ik hem doorgeef aan familie. Het vervangen kan prima zelf gedaan worden bij dit toestel.

De meeste telecomshops in de buurt gebruiken de goedkoopste schermen die er veelal niet uit zien of refurb tegen de hoofdprijs.

Ik kwam na wat zoeken de merken tegen
- AUO
- Vivid(FX)
- Incell
- refurbished

YouTube: Incell AUO Vivid Quality comparisons For iPhone 5 to 8 Plus LCD Screen

YouTube: Incell AUO Vivid Quality comparisons For iPhone 5 to 8 Plus LCD Screen

Hebben jullie ervaringen die je kan delen?

Deze bestellen neemt over het algemeen veel tijd (shipping). Als dat nodig is, doe ik dat. Maar mogelijk hebben jullie suggesties voor mogelijkheden die in NL te bestellen zijn?

Beste antwoord (via flipjevandejam op 21-03-2022 14:13)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Haga schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:24:
Gewoon via Apple support laten vervangen.

Voor € 170,= heb je een nieuw origineel scherm.
Een iPhone 6s kost 2e hands tussen de 60 en 125 euro afhankelijk van de staat. Economisch lijkt me dit een slecht advies.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Ik zou eerlijk gezegd gewoon voor een origineel scherm gaan. Het kost misschien iets meer, maar je hoeft er niks voor te doen en je krijgt er ook nog eens een paar maanden garantie op. Als er verder niks mis is met de telefoon, zou ik hier zeker voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:28
Ik heb goede ervaringen met fixjeiphone. Prima kwaliteit en goed zelf te doen.

https://www.fixjeiphone.n...s-scherm-lcd-a-kwaliteit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Haga schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:24:

Een iPhone 6s kost 2e hands tussen de 60 en 125 euro afhankelijk van de staat. Economisch lijkt me dit een slecht advies.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Ligt er maar aan waarvoor hij kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Haga schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:12:
[...]

Ligt er maar aan waarvoor hij kiest.
Nee, 170 euro betalen als je voor 50 euro minder eenzelfde model in een goede staat kan vinden is gewoon financiëel gezien een slechte keuze, dat ligt helemaal niet aan waar TS voor kiest.

Lijkt me overduidelijk dat als een tweedehands 125 euro is dat meer dan 125 euro reparatiekosten gewoon betekent dat dit apparaat total loss is. De enige optie die je dan nog hebt is bijvoorbeeld een tweedehands niet-werkende kopen als donor, maar dan moet je 'm al zelf kunnen repareren.

Maar 170 euro betalen voor een origineel scherm als je telefoon zelfs daarna maar 125 euro waard is gaat nergens over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eerlijk gezegd is een A+ scherm het toestel ook niet meer waard, maar E170,- bij Apple of SC is overdreven.
Scherm van E55,- voor een toestel wat ~E80 waard is, is ook best duur, maar dan kun je er wel weer een tijd gebruik van maken. (een zgan iPhone 7,32GB kost Ref E169,- met volle garantie)

Laten vervangen met garantie kan ook voor E59,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Kan alleen beamen dat er genoeg third party opties zijn om je scherm mee te vervangen. Deze varieren van enorm slecht (slechte kijkhoek en fletse kleuren) tot schermen die goed kunnen concurren met de OEM schermen van Apple.

Als je geen twee linker handen hebt is het zelfs makkelijker te doen dan je denkt. Vooral een iPhone 6s stelt vrij weinig voor imo. Meteen suggereren dat Apple de enige fatsoenlijk reparatie optie aanbied is onzin.

Het is voor mij echter jaren geleden dat ik een iPhone 6s gerepareerd heb dus advies geven omtrent goede kwalitatieve schermen kan ik helaas niet geven. Mijn meest recente ervaringen zijn soft oled schermen voor de iPhone X van de twee merken "JK" en "GX". Misschien bieden deze ook schermen aan voor de iPhone 6s? Voor de iPhone X waren die iig voor 99% gelijk aan de OEM schermen waarbij de kosten op 1/3 van die van Apple lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:28
Waren de 6S schermen trouwens niet berucht om hun kromming? Bij een nieuw scherm dat je speling had? Meen me iets te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De behuizing, vanaf de 6 al. Komt veelal door kontzak dragen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 06:42
Onderdelen via iFixit zijn in mijn ervaring altijd prima, allees onbekend welk aftermarket merk je krijgt...

https://eustore.ifixit.com/products/iphone-6s-screen

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 11:50
Dank voor alle hulp en antwoorden. Ironisch genoeg was de beste oplossing een volledige iPhone 6s 16GB met origineel scherm van marktplaats te halen voor een paar tientjes :).
Pagina: 1