Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb vloerverwarming boven en beneden. Beide plekken een zone regeling, maar beneden lijkt het alsof hij de cv niet aanstuurt.
Vraagje. Ik heb de Alpha Direct comfort 24v hier thuis en zoals je ziet brand het lampje van de thermostaat en hij geeft ook signaal door aan de thermomotore, maar het signaal komt niet bij de ketel. Helemaal lampje links. Sowieso het ledje dat aangeeft dat hij stroom krijgt brand ook niet. Wat zou er mis kunnen zijn? Waarom stuurt hij de cv niet aan? En zou ik wellicht de pomp aansluiting kunnen gebruiken voor aansturen van de cv?? De verbinding naar de cv gaat naar kastje op volgende foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_mKiq1QLobZ_9yNoKtumUIgCrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uBAK83aKfxSUI5kDqIKByy6b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdrGHj4lujOlp_c0aGCCRiDS3zQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsOCa7YOjrhnAqtczvKosHDx.jpg?f=fotoalbum_large

• stekkerjack
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Gaat het om een aan/uit-sturing of OpenTherm? In geval van het eerste zou je de draadjes die naar je ketel gaan even los kunnen halen uit de sturing, om ze vervolgens tegen elkaar te houden. Als je ketel dan aan springt, weet je in ieder geval dat je geen draadbreuk hebt in de kabel naar de ketel en moet het probleem dus wel in de sturing zitten.

• osj
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02-2024
stekkerjack schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:10:
Gaat het om een aan/uit-sturing of OpenTherm? In geval van het eerste zou je de draadjes die naar je ketel gaan even los kunnen halen uit de sturing, om ze vervolgens tegen elkaar te houden. Als je ketel dan aan springt, weet je in ieder geval dat je geen draadbreuk hebt in de kabel naar de ketel en moet het probleem dus wel in de sturing zitten.
Thanks. Geprobeerd bij de werkende verdeler en die zorgt ervoor dat ketel bijna direct aangaat. Dus lijk me niet opentherm aangesloten dan toch?
Straks bij de andere proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door osj op 12-03-2022 12:27 ]