Hallo allemaal,
Ik wil een ITX build laten bouwen. Ik zal het systeem gebruiken als thuis PC, af en toe gamen (niet de nieuwste games). De Velka 3 case + PSU heb ik al binnen en ik heb in principe geen budget.
Ik denk overigens dat het nodig is om de kloksnelheid(voltage?) te verlagen omdat dit systeem anders teveel herrie maakt door de kleine kast. Ik vind dit niet erg.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal af en toe gamen (niet de nieuwste of grafische zware games). Daarnaast zal ik het gewoon gebruiken om te programmeren, surfen, gewoon thuisgebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderin
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb de Velka 3 case en PSU al binnen. De wens is om een ITX pc te maken.
Ga je overklokken?
Nope, waarschijnlijk onderklokken
Wat verwacht je van ons?
Advies of de componenten die ik uitgezocht heb prima zijn, of dat er wellicht betere aternatieve bestaan die wellicht stiller zijn, sneller, minder heet worden etc..
Heb hierbij de volgende componenten uitgezocht:
Case: Velka 3
CPU: Ryzen 5 5600x
CPU Cooler: Metalfish Z39 of Noctua NH-L9a chromax. Waarschijnlijk Metalfish Z39
Motherboard: Asus ROG Strix B570i Gaming Mini-ITX
Storage: Samsung 980 1tb M.2 NVMe
RAM: Corsair Vengeance LPX 16gb (2x8) DDR4-3200
GPU: MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX OC 12G
PSU: Enhance ENP 7660B VK 600W Flex ATX
Enige op- of aanmerkingen? Misschien dat er een betere moederbord bestaat?
Ik wil een ITX build laten bouwen. Ik zal het systeem gebruiken als thuis PC, af en toe gamen (niet de nieuwste games). De Velka 3 case + PSU heb ik al binnen en ik heb in principe geen budget.
Ik denk overigens dat het nodig is om de kloksnelheid(voltage?) te verlagen omdat dit systeem anders teveel herrie maakt door de kleine kast. Ik vind dit niet erg.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal af en toe gamen (niet de nieuwste of grafische zware games). Daarnaast zal ik het gewoon gebruiken om te programmeren, surfen, gewoon thuisgebruik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderin
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb de Velka 3 case en PSU al binnen. De wens is om een ITX pc te maken.
Ga je overklokken?
Nope, waarschijnlijk onderklokken
Wat verwacht je van ons?
Advies of de componenten die ik uitgezocht heb prima zijn, of dat er wellicht betere aternatieve bestaan die wellicht stiller zijn, sneller, minder heet worden etc..
Heb hierbij de volgende componenten uitgezocht:
Case: Velka 3
CPU: Ryzen 5 5600x
CPU Cooler: Metalfish Z39 of Noctua NH-L9a chromax. Waarschijnlijk Metalfish Z39
Motherboard: Asus ROG Strix B570i Gaming Mini-ITX
Storage: Samsung 980 1tb M.2 NVMe
RAM: Corsair Vengeance LPX 16gb (2x8) DDR4-3200
GPU: MSI GeForce RTX 3060 AERO ITX OC 12G
PSU: Enhance ENP 7660B VK 600W Flex ATX
Enige op- of aanmerkingen? Misschien dat er een betere moederbord bestaat?
[ Voor 64% gewijzigd door Farr op 14-03-2022 12:43 . Reden: CPU cooler aangepast ]