Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:12
We hebben een ander huis gekocht, op 2 mei krijgen we de sleutel. Het doel is zo snel mogelijk een set zonnepanelen en een warmtepomp (laten) installeren. Wat ik wil voorkomen is dat ik in de woning zit en vervolgens maanden levertijd op het spul zit. Voor de zonnepanelen heb ik inmiddels een offerte liggen ... Echter, het is verdomd lastig om een installateur voor een warmtepomp überhaupt aan de lijn te krijgen.

Een aantal nemen de telefoon gewoon niet op ... Of beloven plechtig terug te bellen wat vervolgens niet gebeurd.

Ook heb ik op internet een paar aanvragen gedaan, ook daar wordt gewoon niet op gereageerd.

Is deze ervaring herkenbaar? Hoe gaan jullie hier mee om? En, weet iemand een installateur in het zuiden des lands die wel afspraken nakomt?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:01
tijd is je beste vriend. Het is druk en installateurs hebben allemaal een volle agenda en kunnen naar believen "cherry-picken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 11:58
Nu weet ik niet wat je definitie is van het zuiden des lands maar die lui hebben het nu voor het uitzoeken. In dit soort situaties kies ik dan toch voor een installateur die ik ken, al vaker dingen heeft gedaan en dan spreek ik wat af en zeur niet over de prijs. Zo heb ik eind vorig jaar de airco laten installeren. Alles volgens afspraak. Die kerel zei ook dat hij genoeg te doen had maar niet genoeg mensen om het op korte termijn voor elkaar te krijgen.
Dus zoek iemand in de buurt met goeie recensies waar je in de toekomst misschien vaker mee kan samenwerken zodat je wat van een relatie opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
rvrbtcpt schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:10:
Nu weet ik niet wat je definitie is van het zuiden des lands maar die lui hebben het nu voor het uitzoeken. In dit soort situaties kies ik dan toch voor een installateur die ik ken, al vaker dingen heeft gedaan en dan spreek ik wat af en zeur niet over de prijs. Zo heb ik eind vorig jaar de airco laten installeren. Alles volgens afspraak. Die kerel zei ook dat hij genoeg te doen had maar niet genoeg mensen om het op korte termijn voor elkaar te krijgen.
Dus zoek iemand in de buurt met goeie recensies waar je in de toekomst misschien vaker mee kan samenwerken zodat je wat van een relatie opbouwt.
Het ding is, ik kom niet eens tot een afspraak :'(.
nachtnet schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:05:
tijd is je beste vriend. Het is druk en installateurs hebben allemaal een volle agenda en kunnen naar believen "cherry-picken"
Klopt, maar na een maand mag je toch wel iets verwachten ... Op z'n minst een bericht dat ze passen voor de opdracht.

[ Voor 19% gewijzigd door M14 op 12-03-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:53
Even ter illustratie: wij kregen 1 november de sleutel van onze woning. Eind november hadden we twee offertes voor een warmtepomp liggen. Direct aan één opdracht verleend. Eind februari stond de warmtepomp er. Van offerte tot plaatsing duurde dus iets meer dan 3 maanden.

Toen de installateur hier bezig was met plaatsing, vertelde hij al dat hij werkelijk overspoeld werd door aanvragen en dat als hij nu een warmtepomp besteld, hij blij mag zijn als de fabrikant de spullen in september of oktober levert. En dan moet er daarna nog tijd zijn voor plaatsing. Dit vanwege de sterk gestegen energiekosten.

Let wel: dit was nog net voordat de hel uitbrak in Oekraïne! Wat ik zo om mij heen hoor, is het daarna alleen maar erger geworden met de drukte bij installateurs én fabrikanten.

Ergo: als je een installateur kan vinden die binnen een half jaar al tijd heeft, moet je je afvragen waarom hij nog tijd voor je heeft en of je daarmee wel in zee wil gaan... De goede installateurs hebben hun agenda's al zeker tot de kerst gevuld. En kunnen als ze dat willen ook al hun agenda voor 2023 volledig vullen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-07 10:00
@M14
ik wens je heel veel succes met zoeken (helaas.) :-(

je zou kunnen kijken naar warmtepompen die je zelf kunt installeren.
(denk aan de monoblok varianten)
daar heb je nog wel mogelijkheden die je snel iets opleveren.
het is goed te doen, maar snap dat niet iedereen dat durft. ;)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
@Ivow85 Dat beloof wat :X.

@migjes De gedachte om het zelf te plaatsen is ook al bij me opgekomen. Monoblock zou ik niet snel voor kiezen. Het installeren van een split-unit zou niet al te moeilijk moeten zijn lijkt me. Hooguit dat het afvullen van dat koelmiddel door een externe partij moet worden gedaan. Ik ga me hier eens in verdiepen.

Pagina: 1