Denon AVR Receiver met draadloze speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 14:00
Hoi,

Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb de Denon AVRx2700 receiver en die gebruik ik naar volle tevredenheid met een Infinity 5.1 speaker set. Echter, wij zijn van plan om te gaan verhuizen. In het nieuwe huis heb ik eigenlijk geen mogelijkheid om bedrading naar de achterkant van de bank te leggen. Dit omdat er allemaal tegels zijn en er geen kruipruimte is.
Ik zou dus eigenlijk de Subwoofer en de surround rear speakers draadloos willen maken. De front en center speakers kunnen in principe wel bedraad, want die staan bij de TV.

Nu zie ik dus allemaal netjes die Denon HEOS speakers; echter, mijn gevoel zegt dat dit niet op een AVR kan en dat dit allemaal eigen systemen zijn? Ik wil ook niet meteen aan een soundbar.
Ik zie ook die Denon DN-200BR wireless sender.. Echter vraag ik me af of er niet een oplossing is in een speaker zelf waardoor ik geen los kastje meer heb? Ook zou ik dan weer iets voor de subwoofer moeten regelen.

Zijn er nog alternatieven?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58
Denon HEOS is bedoeld voor multi-room, niet voor 5.1.
Ik heb mijn kabels langs het plafond aan de tuinkant van de woonkamer.
Daar hangen ook de gordijnen en een extra kabelgoot daar is praktisch onzichtbaar.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 14:00
Ik denk helaas dat niet dit netjes is in ons geval. De kamer is een U kamer; ik zou dus een redelijk lange afstand moeten overbruggen. Kabelgootjes wil ik dus eigenlijk niet en helaas zit er geen inbouwdoos die ik zou kunnen misbruiken. Of ik zou echt via buiten moeten gaan, is ook weer wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 20:00
Denon ondersteunt dat inderdaad helaas niet, alleen met hun oude HEOS AVR receiver. Yamaha ondersteunt dit wel met hun receivers en eigen MusicCast speakers, maar dan zou je dus je receiver + surround speakers + sub moeten vervangen...
Canton heeft ook een receiver waar je hun eigen speakers draadloos kan aansluiten, maar ook dat gaat flink in de papieren lopen dan.

Er zijn wel een aantal fabrikanten die hier iets voor hebben, zoals Teufel met hun Rear Station en Marmitek heeft ook een Surround Anywhere setje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCTycooner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 15:15
Ik heb hetzelfde voor, en heb dit opgelost door een draadloos-kaske er tussen te plaatsen van Marmitek:

Deze voor de achterste left/right speakers: https://www.amazon.de/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

En deze voor de subwoofer die ik ook achteraan heb geplaatst:
https://www.amazon.de/gp/...tle_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Wel eens kijken of er geen nieuwer model van bestaat, want ik heb die een jaar en half geleden gekocht voor een fractie van de prijs die ze nu staan!

Ik moet wel toegeven dat je zo wat kwaliteit verliest, ik overweeg momenteel om een draad te trekken langs m'n stroomkabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Wacht, leuk dat je dit topic even opvist @RCTycooner , want dit hoort (ondertss?) toch gewoon te werken met b.v. https://www.denon.com/en-...thing-you-need-to-know-za

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

In GoT we trust

witchdoc schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:32:
Wacht, leuk dat je dit topic even opvist @RCTycooner , want dit hoort (ondertss?) toch gewoon te werken met b.v. https://www.denon.com/en-...thing-you-need-to-know-za
Denon HEOS is Multi Room.
Multi Room != wireless speakers voor de main setup.

Denon had een receiver die dat kon, de HEOS AVR (let op, dit is wat anders dan een Denon receiver met HEOS). Maar mijn weten is Yamaha de enige met MusicCast die a la Sonos losse "draadloze" speakers op laat nemen in de main surround setup.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
verwarrend..

Op het einde van die lin (https://www.denon.com/en-...thing-you-need-to-know-za) zeggen ze dit nochtans het volgende in de laatste allinea:
"Last but not least, Denon Home series speakers can also be paired with a Denon DHT-S716H soundbar and DSW-1H subwoofer to create a full surround 5.1 home theatre set up."

Begrijp ik die setup niet goed dan? Een 5.1 home theatre setup. Dan ging ik er van uit dat dat gelinked was met b.v. Denon AVR-X2800 ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door witchdoc op 05-01-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

witchdoc schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:38:
"Last but not least, Denon Home series speakers can also be paired with a Denon DHT-S716H soundbar and DSW-1H subwoofer to create a full surround 5.1 home theatre set up."
Surround receiver != Sound bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
FeaR schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Surround receiver != Sound bar
Dus hun 'domme' soundbar kan het, maar een top end av-receiver niet? Bizar.
Maar goed.. als je echt zeker bent.. top info! Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

witchdoc schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:42:
[...]
Dus hun 'domme' soundbar kan het, maar een top end av-receiver niet? Bizar.
Maar goed.. als je echt zeker bent.. top info! Dank je.
Jep, net andere markt. Check jouw eerdere link nog maar eens en let dan goed op "Multi Room". Dan valt het mogelijk op dat HEOS echt daar voor is bedoelt.

Ik vraag me ook echt of Yamaha (die het dus wel kan) een domme zet gedaan heeft het te ondersteunen of Denon/Marantz (etc.) juist om het niet te doen. Het is vast minder zwart-wit dan ik het zo stel maar voor mijn gevoel is er wel vraag naar deze oplossing in dit segment/productgroep. Ik snap de scheiding tussen Hifi met een losse receiver versus gemak/all-in-one met een sound bar maar combinatie lijkt mij best of both worlds...

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 05-01-2023 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

RCTycooner schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:57:

Wel eens kijken of er geen nieuwer model van bestaat, want ik heb die een jaar en half geleden gekocht voor een fractie van de prijs die ze nu staan!

Ik moet wel toegeven dat je zo wat kwaliteit verliest, ik overweeg momenteel om een draad te trekken langs m'n stroomkabels...
Voor de subwoofer is er inmiddels een nieuw model.

https://nl.marmitek.com/p...n-receiver-voor-subwoofer

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Pagina: 1